نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
استقلال ۶ - پرسپولیس ۵/ این وضعیت ما را یاد لوله‌بازکنی‌ها و تخلیه‌چاه‌ها می‌اندازد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هوشنگ گلمکانی یادداشت جالبی درباره تبلیغات روی لباس پرسپولیس و استقلال نوشته است.

هوشنگ گلمکانی، منتقد و از بنیان‌گذاران ماهنامه سینمایی «فیلم»، در حاشیه دربی پرسپولیس و استقلال درباره تعدد تبلیغ‌های ریز و درشت روی لباس این دو تیم نوشت:

پیراهن‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی به تعبیری آینه اوضاع جامعه ماست که پول در آن یعنی همه چیز است. پیراهن‌های دو تیم عین درگاه خانه‌هایی است که آگهی‌های لوله‌بازکنی و تخلیه چاه ترکیب چشم‌آزاری می‌سازند.
اسپانسرینگ در فوتبال، همه جای دنیا وجود دارد و هر تیم با یک یا دو برند تجاری قراردادی برای یک فصل می‌بندد که نام و لوگوی آن در همه بازی‌های فصل روی پیراهن بازیکنانش نقش ببندد، نه آن که پیراهن و شورت ورزشی بازیکنان یک تیم مثل دیوار گذرگاه‌های عمومی یا صفحات یک نشریه، در هر بازی پر از آگهی‌های مختلف باشد که با مفهوم اسپانسرینگ بسیار متفاوت است.
در بازی فینال جام حذفی روی لباس بازیکنان تیم استقلال شش عنوان تجارتی و روی پیراهن بازیکنان پرسپولیس پنج عنوان دیده می‌شد.
استقلال: بانک شهر، اوانو، همراه اول، هلو (نرم‌افزار)، معراج (شرکت هواپیمایی) و سیف سرویس (خدمات کالای دیجیتال)
پرسپولیس: ایرانسل، بانک شهر، هلو، لنز (سایت) و uhlsport
در مقایسه با روال جاری در فوتبال دنیا، تعبیر مودبانه‌اش این است که حرکت این پیکرهای تبلیغاتی در زمین فوتبال بسیار غیرحرفه‌ای و رقت‌انگیز است، و تعبیر غیرمؤدبانه‌اش را هم می‌شود در واژه «شرم‌آور» خلاصه کرد. عین خود بازی و حواشی‌اش.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • تاجی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    با من باشه به جز قائدی و محبی و یامگا و چشمی بقیه بازیکنا رو میزارم تو پلاستیک میزارم دم در شهرداری بیاد ببره ... با یه سرمربی درجه یک خارجی ... درجه یک براتون تعریف شده؟
    • محمد صادق IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      ساییدی بابا ، باشه اصلا به همشون میگم دیگه سر تمرین نیان
    • آبی NL ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      همین چهارتا به اضافه سیلوا اون وقتی که باید به داد تیم برسن افت کردن. مشکل بیشتر از نوع بازی گرفتن و احتیاط ساپینتو بود. داوری هم بماند
  • کیثه IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    چطور یهو حالا بفکر این مشکل عظیم! افتادی که تیمت بعداز این همه ریخت و پاش چند صد میلیاردی و بسا هزاران میلیاردی بدون کسب حتی یه لیوان یکبار مصرف فصل رو به پایان رساند!یعنی در این همه مدت پیراهنهای تیمت رو هم ندیده بودی یا الان که تمام توجیهات مسخرتون تموم شده بهتر دیدی که این یک قلم را پیراهن عثمان کنی و یجوری از درد و غم و سوزش خودت و هم جنسهات!کم کنی.😂😂😂😂😂😂شما زحمت خودت را بکش ولی بعید میدونم سوزش رفتن 3جام قهرمانی به باشگاه پرسپولیس و تحقیر دو باخت دربی رو بشه با این قلم اراجیف حتی به اندازه ی سر سوزنی کم کرد.😂😂😂😂😂😂
  • کامل IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    جناب گلمکانی این حرف ها باید وقتی بزنی و با دنیا و فوتبال جهان و سیستم حاکم بر ان مقایسه کنی که همه قواعد و چهرچوب های انها مثل هم باشد وقتی که اینجا حاکمیت ( به هر دلیلی) دست از سر این 2 باشگاه بر نمیدارد و انها را به بخش خصوصی واگذار نمیکند( به بهانه های من در آوردی گوناگون مثل نداشتن اهلیت و.. انگار خودش اهلیت داره کسی نمیپرسه اگر خودتون اهلیت دارید چرا وضع هر دو اینجوریه ؟) از طرفی قانون تصویب میکنن که هیچگونه کمک مالی هم دولت حق نداره بهشون تخصیص بده(بگذریم از تبعیض در این زمینه در مقایسه بابعضی باشگاههای صنعتی و به اصطلاح خصولتی)(درست مثل اینه که پدری هزینه افراد تحت تکفلش رو تقبل نکنه و دست از سر انها هم برنداره وبه سیستمهای حمایتی بیرون هم تحویل شون نده ) و از طرفی دیگر با هزینه های سرسام اوری که به تبع وضعیت اقتصادی موجود مرتب در حال افزایش هست وغیرقابل کنترل و...شمابگوئیدو راه حل بدهیدبرای تامین حداقلی ازاین هزینه ها این2باشگاه چکاربایدکنندیک مورد اون حق پخش هست ازیکطرف نمیدن واز طرفی ازاقدامات انها دراستفاده ازامکانات فضای مجازی جلوگیری میکنن مثل داشتن تلویزیون اینترنتی و..
  • Gaber IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    بغیر از جمله آخر این مطلب که خیلی جالب بود . گلمکانی عزیز شما هم با این نتیجه گیری و جمله آخر موضوع ، دست کمی از تبلیغات و نوشته های روی تانکر تخلیه چاه نداشتی و در آخر مطلب خود خواستی نشان دهی که کار خودت نهایتا به تخلیه چاه و تخلیه کینه و دشمنی با سرور تیمهای زمانه نمی‌کشه و مجبوری نهایتا اگو را از چاه به سرزمین خیالت تخلیه کنی
  • اس اس IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    هوشنگ خان درست میفرمایند اما بد نیست کل رسانه ها چه هنری و چه غیر هنری را ملاحظه کنند اگر بدتر از این نبود اعتراض کنند
  • مهران IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    هوشنگ‌گُلی ناراحته! چون امسال هم به طرز «شرم‌آوری» ، تیمش هیچی نشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی