ماجرای درگیری عجیب زلاتان و هم‌تیمی‌اش/ تو را عمداً مصدوم نکردم ولی این مرتبه پایت را می‌شکنم!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درگیری‌های زلاتان ایبراهیموویچ و هم‌تیمی‌اش رافائل فان‌درفارت از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال است که در زمان حضور این دو بازیکن در آژاکس رخ داد.

آژاکس بعد از سال‌های میانی دهه ۱۹۹۰ افت کرده بود تا این که به دهه ۲۰۰۰؛ تیمی که با وسلی اسنایدر، نایجل دی‌یونگ، جانی هیتینگا، رایان بابل، مارتین استکلنبرگ و رافائل فان‌درفارت که کاپیتان تیم شده بود، در فوتبال هلند و اروپا باز هم اسمی برای خودش دست و پا کرد.

اما عجیب‌ترین اتفاق وقتی رخ داد که زلاتان ایبراهیموویچ پسر مغرور سوئدی از مالمو به این تیم پیوست و از همان ابتدا با وجود کیفیت بالا دردسرساز شد.

فان‌درفارت که درگیری‌های عجیبی با زلاتان داشت در این باره می‌گوید: «آن زمان هردو جوان بودیم و از بهترین بازیکن‌های آژاکس. او به باشگاه آمد و اعتقاد داشت بهترین بازیکن آژاکس است. اما مثل حالا رفتار نمی‌کرد و فکر کنم کمی حسود بود. واقعاً مشکل بزرگی با او نداشتم.»

ماجرای درگیری عجیب زلاتان و هم‌تیمی‌اش/ تو را عمداً مصدوم نکردم ولی این مرتبه پایت را می‌شکنم!

این زوج ۶۸ مرتبه کنار هم بازی کردند و ۲ مرتبه قهرمان اردیویزی هلند هم شدند، اما اتفاق عجیب در بازی دوستانه سوئد و هلند در آگوست ۲۰۰۴ رخ داد؛ دیداری که با تساوی ۲-۲ به پایان رسید و فان‌درفارت تنها ۷ دقیقه بعد از ورود به زمین توسط زلاتان مصدوم شد.

فان‌درفارت صحبت‌های زلاتان به خودش را بعد از آن ماجرا این‌گونه شرح داد: «من از عمد به تو صدمه نزدم و این را می‌دانی... اگر من را متهم کنی، هردو پایت را خواهم شکست و این مرتبه عمدی خواهد بود.»

همین درگیری‌های زلاتان با فان‌درفارت باعث شد با انتقال ۱۶ میلیون یورویی او به یوونتوس موافقت شود و یک سال بعد هم رافائل را به هامبورگ فروختند.

مطلبی جالب درباره درگیری هم‌تیمی‌ها بخوانید: درگیری‌های شدید و عجیب بین هم‌تیمی‌ها/ از برخوردهای فیزیکی تا توهین و طعنه

صحبت‌های زلاتان بعد از خداحافظی را بخوانید: زلاتان با چشمانی اشکبار: از خانواده‌ام و خانواده دومم تشکر می‌کنم/ وقت آن است که خداحافظی کنم اما.../ خدا هم در روز خداحافظی من غمگین بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حسن جمشیدی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی