نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ستاره‌های دیگری که در رادار باشگاه‌های عربستانی هستند؛ بمب سعودی!/ پول‌هایی که هر فوتبالیستی را وسوسه می‌کند
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

باشگاه‌های عربستانی این تابستان ستاره‌های بزرگی را نشانه گرفته‌اند و به نظر می‌رسد بعد از رونالدو و بنزما، شاهد حضور بازیکنان مطرح دیگری در لیگ حرفه‌ای این کشور باشیم.

پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی در اروپا هنوز باز نشده است، اما یکی از موضوعات اصلی آن در حال حاضر مشخص است.

عربستان سعودی هرگز مقصد اصلی فوتبالیست‌ها نبوده، اما این کشور خاورمیانه‌ای مصمم به تغییر این دیدگاه است. لیگ حرفه‌ای عربستان که در ماه دسامبر گذشته کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفت و کریم بنزما را پس از خروج از رئال‌مادرید به دام انداخت، مأموریت دارد تا برخی از بازیکنان بزرگ دیگر را هم جذب کند.

شبیه به سوپرلیگ چین

در روندی که شباهت زیادی به سوپرلیگ چین در دوران طلایی‌اش بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ دارد که بازیکنانی مانند اسکار، یانیک کاراسکو، هالک، پائولینیو و اکسل ویتسل را جذب کرد، عربستان‌سعودی تبدیل به داغ‌ترین مقصد برای ستاره‌های فوتبال شده است؛ البته بازیکنانی با سن خاص.

عربستان‌سعودی برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ پیشنهاد داده و آماده است تا مبالغ هنگفتی را صرف کند تا خودش را به‌عنوان یک کشور فوتبالی روی نقشه قرار دهد. رونالدو سالیانه ۱۷۷ میلیون پوند از النصر دستمزد می‌گیرد و دستمزدهای بالا برخی از بازیکنان را وسوسه می‌کند تا ۵ لیگ معتبر اروپا را برای حضور در لیگ حرفه‌ای عربستان کنار بگذارند.

هدف بزرگ؛ لیونل مسی

چشم‌نوازترین نام البته لیونل مسی است. قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ از پاری‌سن‌ژرمن جدا شده و قراردادش هم انتهای ماه ژوئن به پایان می‌رسد. یکی از گزینه‌های ارائه شده به او هم الهلال عربستان است. همانطور که نشریه «میرر» هفته قبل گزارش داده، خورخه پدر مسی که به‌عنوان ایجنت او هم فعالیت می‌کند، با قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو (معادل یک میلیارد و ۴۰ هزار پوند) برای ۲ سال با پسرش موافقت کرده است.

مسی در حال حاضر به‌عنوان سفیر گردشگری عربستان‌سعودی همکاری می‌کند و ابتدای ماه گذشته توسط باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به‌دلیل سفری غیرمجاز به این کشور تعلیق شد. او حالا ممکن است راه کریستیانو رونالدو رقیب همیشگی‌اش را برود و راهی ریاض شود.

لیونل مسی

دوستان مسی در رادار الهلال

با این حال لیونل مسی تنها کسی نیست که به انتقال به عربستان فکر می‌کند. گزارش‌هایی در فرانسه حاکی از این بوده که الهلال پیشنهادهایی برای جذب سرخیو بوسکتس ۳۴ ساله و جوردی آلبا ۳۴ ساله از بارسلونا و مارکو وراتی ۳۰ ساله از پاری‌سن‌ژرمن ارائه کرده است تا مسی را راضی کند به این پروژه ملحق شود.

سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا

دیگر گزینه‌ها

در همین راستا، نشریه «تایمز» گزارش داده که هوگو لوریس کاپیتان ۳۶ ساله تاتنهام در صورت نقل مکان به باشگاهی در عربستان که نامش فاش نشده، می‌تواند دستمزدش را سه برابر کند و به ۳۰۰ هزار پوند در هفته برساند. روبرتو فیرمینو هم که پس از ۸ سال حضور در لیورپول در ۳۱ سالگی این تیم را ترک می‌کند پیشنهادی پرسود از باشگاهی عربستانی دریافت کرده است.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده که نمایندگان باشگاه‌های عربستانی با ستاره‌های باتجربه‌ای همچون لوکا مودریج ۳۷ ساله از رئال‌مادرید و سرخیو راموس ۳۷ ساله از پاری‌سن‌ژرمن هم تماس گرفته‌اند. در حالی که قرارداد کریم بنزما با ۲۰۰ میلیون یورو (۱۷۲ میلیون پوند) در هر فصل در الاتحاد امضا شده است، به سراغ مودریچ هم رفته‌اند و در حالی که روی انتقال مسی کار می‌کردند با راموس هم صحبت کرده‌اند.

CBS هم گزارش داده که یاگو آسپاس ستاره سلتاویگو و بازیکن پیشین لیورپول که حالا ۳۵ ساله است مورد نظر الفتح قرار گرفته.

سرخیو راموس، لوکا مودریچ و کریم بنزما

پیشنهادهای وسوسه‌انگیز برای لیگ برتری‌ها

فیرمینو تنها ستاره لیگ برتری نیست که قصد دارد راهی سرزمین سعودی‌ها شود. ایلکای گوندوغان به‌عنوان کاپیتان منچسترسیتی که در نزدیکی سه‌گانه تاریخی است، پس از پایان قرارداد فعلی‌اش به باشگاه‌های عربستانی پیشنهاد شده است.

نشریه «گاردین» هم خبر می‌دهد، انگولو کانته که در فصل جاری به ندرت با پیراهن چلسی دیده شده است، یکی دیگر از اهداف برجسته سعودی‌هاست. هم الاتحاد هم نمایندگانی از النصر با ۱۰۰ میلیون یورو (۸۶ میلیون پوند) به لندن فرستاده شده‌اند تا این هافبک ۳۲ ساله که قراردادش با چلسی به زودی به پایان می‌رسد را به خدمت بگیرند.

در همین حال پیرامریک اوبامیانگ که قصد دارد چلسی را ترک کند، تماس‌هایی از باشگاه‌های الاهلی و الشباب داشته است که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی اخیراً ۷۵ درصد از سهام آن‌ها را در اختیار گرفته است.

در نهایت ویلفرد زاها ستاره و وینگر کریستال‌پالاس وجود دارد که مورد علاقه النصر قرار گرفته است، اما در حال بررسی پیشنهادهایش برای ماندن در اروپاست.

ایلکای گوندوغان

نقش PIF

هجوم عربستانی‌ها با خرید ۴ باشگاه‌شان از سوی صندق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) آغاز شده است؛ الاتحاد، الاهلی، النصر و الهلال. صندوق این کشور که مالک نیوکاسل هم هست، تصمیم دارد در فوتبال غوغا کند و به نظر می‌رسد قصد دارند این کار را با پرتاب پول به سوی نام‌های معروف انجام دهند تا نگاه‌ها را به لیگ داخلی‌شان جلب کنند. باید دید چند ستاره فوتبال از این پیشنهادها استقبال می‌کنند.

گزارش‌های دیگری در همین ارتباط:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    با توجه به رنجی که مردم ایران از فشار تحریم ها میشکن و تحریم های نفتی و غیر نفتی، اصلا نباید عربستان رو الگوی خودمون قرار بدیم و باید کمترین هزینه رو در فوتبالمون بکنیم مخصوصا اینکه فوتبال ما فقط هزینه است و یک صنعت نیست. توجه کنید که عربستان روزانه 10 میلیون بشکه نفت می فروشه و هیچگونه تحریمی هم نیست. پس نباید اون ها رو الگوی خودمون قرار بدیم. حتی هزینه 325 میلیارد هم باید کاهش پیدا کنه در لیگمون و کمتر هزینه بشه. اصلا چرا باید یک فوتبالیست 10 تا 20 یا حتی بیشتر در 9 ماه بگیره؟
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      اگه خبرنگارها و رسانه ها نبودن که واقعا قشر زحمت کشی هستن اصلا کسی می دونست توی فوتبال چه اتفاق می افته. نباید حقوق یک فوتبالیست از حقوق یک خبرنگار میلیاردها بالاتر باشه. یعنی خبرنگار باید زحمت بکشه پولشو فوتبالیست های مفت خور بخورن
    • شاهین IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      در ایران دو تیم ریخت پاش می کنند بقیه بیخیال.... سپاهان نفت ایران و استقلال دولت ایران!!!!!!!
  • کیسه مافیای نجس IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    تو ایران هم دارن با تصمیمات عجیب پرسپولیس را نابود میکنن و سپاهان را تقویت
    • کامیار IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      آخه نکبت پیروزی و استقلال مستقیما دارن از مردم میخورن اما سپاهان درصدی از درآمد ناچیزی از فولاد رو هزینه میمنه که طبیعیه. اما پیروزی با دستبرد بنیاد مستضعفان طلب مربی و بازیکنان بنجل رو میپردازه حرومه واقعا
  • mojtaba DE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    اخبار مربوط به گولیسیانی و سیلوا روو بنویسید لطفا .
  • مسيح IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    اول ما کم نف ندارم از کشورهاي عربي ببينيد بجز نفت ما گاز هزاران معدن ديگه داريم که درامدمون بالاتر از کشوراي عربي هستي ولي اين پولا کجا ميره ديگه لازم به توضيح نيست بعد ليگ ايرانم دنبال بازيکن هپاتيت يا کفتر باز ميره از کشور برزيل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی