نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
ریکاردو ساپینتو؛ مربی‌ای که استقلال و تهران را عاشقانه دوست داشت/ از شکستن شیشه‌های هتل تا خرید یک دروازه‌بان جدید! 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال که مدتی به‌شدت نزد هواداران محبوب شده بود، به سرعت و بعد از جدایی از جمع آبی‌پوشان تیم جدیدش را هم انتخاب کرد.

آپوئل قبرس که در فصل گذشته لیگ برتر این کشور با ۷۱ امتیاز بعد از تیم آریس دوم شد، تیم جدید سرمربی استقلال است و به این بهانه ریکاردو ساپینتو را به خمت گرفت که قهرمان شود. به واقع ماموریت این فصل مربی پرتغالی هم قهرمانی است. 

ریکاردو ساپینتو یک فصل پر التهاب را در استقلال پشت سر گذاشت و بارها و بارها به خاطر آرای صادره از سوی کمیته انضباطی از نشستن روی نیمکت استقلال محروم شد و در پایان هم وقتی کمیته انضباطی حکم به محرومیت ۴ ماهه او صادر کرد، تصمیم گرفت ایران و استقلال را برای همیشه ترک کند. او خطاب به یکی از دوستان نزدیکش گفت: «به نظر فدراسیون فوتبال ایران علاقمند نیست که من در استقلال به کار خود ادامه دهم. پس بهتر است بروم تا استقلال آسیب نبیند.»

برخی از اتفاقات جالب دوران حضور ریکاردو ساپینتو در استقلال را مرور می‌کنیم: 

عاشقانه‌های ریکاردو ساپینتو و امیر ارسلان مطهری 

امیر ارسلان مطهری اولین بازیکنی بود که در لیست فروش ریکاردو ساپینتو قرار گرفت. در آخرین بازی امیر ارسلان مطهری وقتی تعویض شد و به دلیل مصدومیت نتوانست به کار ادامه دهد، چند ثانیه‌های در آغوش ریکاردو ساپینتو جای گرفت. این نشان می‌داد ریکاردو ساپینتو با اینکه آدم عصبانی بود رابطه بسیار خوبی با شاگردانش داشت. 

دلیل بازی نکردن ابوالفضل جلالی فنی نبود 

در طول فصل همه می‌گفتند که ابوالفضل جلالی بهتر از جعفر سلمانی است و باید به جای این بازیکن بازی کند اما مرغ ریکاردو ساپینتو یک پا داشت و حتی در بازی پایانی هم به جعفر سلمانی میدان داد. اما جالب است بدانید دلیل بازی نکردن ابوالفضل جلالی فنی نبود. در ابتدای بازی‌ها وقتی ریکاردو ساپینتو در یک بازی ابوالفضل جلالی را نیمکت نشین کرد، این بازیکن در تمرین ریکاوری تظاهر به مصدومیت کرد و این موضوع موجب ناراحتی ریکاردو ساپینتو شد. سرمربی استقلال خطاب به خسرو حیدری دستیار ایرانی اش گفت: «ابوالفضل به جای اینکه از در تمرین تلاش بیشتری انجام دهد و نظر من را عوض کند، خود را به مصدومیت می‌زند و تا زمانی که رفتارش را تغییر ندهد، به او بازی نمی‌دهم.» به همین بهانه حتی در چند بازی ابوالفضل جلالی در لیست ۱۸ نفره تیم هم قرار نمی‌گرفت. 

ریکاردو ساپینتو می‌ماند جذب یک دروازه‌بان جدید قطعی بود 

ریکاردو ساپینتو همانند تماشاگران استقلال از عملکرد سیدحسین حسینی در برخی از بازی‌ها ناراحت بود و اگر می‌ماند یکی از برنامه‌هایش جذب دروازه‌بان جدید بود. سرمربی تیم استقلال البته نیت به خارج کردن سید حسین از لیست نداشت اما اگر می‌ماند به طور حتم یک دروازه‌بان جدید برای تقویت تیم به کار می‌گرفت. 

ریکاردو ساپینتو؛ مربی‌ای که استقلال و تهران را عاشقانه دوست داشت/ از شکستن شیشه‌های هتل تا خرید یک دروازه‌بان جدید! 

فتح‌الله‌زاده رفت اما ریکاردو ساپینتو به طبقه دوم نرفت! 

زمانی که علی فتح‌الله‌زاده به استقلال آمد و آبی‌ها به کمپ رفتند، ریکاردو ساپینتو می‌خواست طبقه دوم را تبدیل به سالن آنالیز و اتاق شخصی خود تبدیل کند اما علی فتح‌الله‌زاده اجازه نداد. زمانی که این مدیر اردوی تیم را ترک کرد ریکاردو ساپینتو طبقه دوم را تبدیل به اتاق آنالیز، اتاق استراحت بازیکنان و طرف تغذیه کرد اما حاضر نشد اتاق خود را به طبقه دوم ببرد و در همان اتاق خود در طبقه اول به کار ادامه داد. 

شکستن شیشه‌های هتل المپیک 

ریکاردو ساپینتو با همه تنش‌هایی که در کنار خط داشت، هیچ وقت سعی نمی‌کرد به کسی آسیب بزند و بیشتر خود زنی می‌کرد. پیش از یکی از بازی‌ها به وی اعلام شد، نمی‌تواند در رختکن تیم حاضر شود و باید به جایگاه شیشه ای برود. او وقتی این خبر را شنید، خیلی عصبانی شد و به یکی از شیشه‌های اتاق هتل المپیک ضربه زد که در اثر این ضربه دستش پاره شد و بخیه خورد. البته خسارت شیشه هتل المپیک هم پرداخت شد. 

عاشق زندگی در تهران بود 

ریکاردو ساپینتو عاشق زندگی در تهران بود. او شهر تهران را دوست داشت تا جایی که بارها و بارها همسرش به تهران آمد تا روزهای متعددی در کنار ریکاردو ساپینتو باشد. او می‌خواست در تهران خانه اجاره کند که هزینه‌های باشگاه استقلال کم شود اما باشگاه به وعده خود عمل نکرد! در حالی که ریکاردو ساپینتو به همراه همسرش خانه را انتخاب کرد، باشگاه قرارداد اجاره خانه ریکاردو ساپینتو را نبست. 

ساپینتو بعد از اخراج آجورلو می‌خواست از استقلال برود 

ریکاردو ساپینتو بعد از اخراج آجورلو می‌خواست استقلال را ترک کند. او خطاب به باشگاه استقلال گفت قرارداد خود را با تفاهم فسخ می‌کنم اما آجورلو از وی خواست به کارش ادامه دهد. این دو هیچ گاه ارتباط خوبی با هم نداشتند. علی فتح‌الله‌زاده فکر می‌کرد، هر حرفی ریکاردو ساپینتو می‌زند، توصیه از سوی سردار آجورلو است و این موضوع ریکاردو ساپینتو را بارها و بارها عصبانی کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • تاج IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    به والله این مهدی عاشق بود عاشق تاج
  • مملی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    وحید قلیچ هم استقلال و هواداراش را عاشقانه دوست دارد😂
  • ع ق QA ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    طرفداراش بلیط بگیرند برن قبرس فیلمهای خنده دهر ببینند
  • منطق اث‌دق‌لالی DE ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    اگر مهملاتی که درانتهای فصل برای تخریب رقیب وقهرمانیه قاطعانه‌ش تفت می‌داد رو ندیده بگیریم ( آنهم بدلیل استقبال ذائقه طرفداران استقلال بود ک بادرنظر گرفتن حدودا یک دهه اقایی پرسپولیس در ایران و آسیا در مقابل یک قهرمانیه بااستمداد از امتیاز معیشتی وشکستن رکورد پنالتی های اهدایی و تصدی ریاست فدراسیون وقت توسط عزیزی خادم کیسه و...بی ارزش بودنش برکسی پوشیده نبوده ونخواهدبود و نتیجتا سال‌ها تحقیری که متاثر از اینهمه ناکامی طی این حدودا یکدهه بر آبی‌ها طاری گشته وبرای هر انسان منصفی قابل درک هست) مربی بسیار خوب و باکیفیتی بود ومی‌تونست در ایران منشأ خیر باشه
  • استقلالی IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    لیگ ایران لیاقت ساپینتو رو نداشت وقدرشو ندونستن کاری کردن ازاستقلال وایران بره همونطور که بااستراماچونی هم کردند جرم همه ی اینا استقلالی بودنه واون محرومیت مسخره ی چهارماهه که کسی نفهمید به چه دلیل بود؟چون حریف لنگ شده بود؟
  • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    رسانه های باند مافیا کامنت های گزینشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی