نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
حرف‌های جذاب گواردیولا بعد از قهرمانی؛ این فصل در آسمان‌ها نوشته شده بود/ توصیه خاص پپ به اینزاگی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تمجید ویژه‌ای از اینتر، اینزاگی و اونانا داشت.

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی بالاخره قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با تیمی به جز بارسلونا نیز فتح کرد و البته فاتح سه گانه قهرمانی برای دومین بار شد تا تبدیل به یکی از موفقترین مربیان و از نظر بسیاری بهترین مربی تاریخ فوتبال شود.

گواردیولا اما بعد از بازی فینال تمجید فراوانی از سیمونه اینزاگی، همتای خود در تیم اینتر، به عمل آورد و عمل آندره اونانا دروازه‌بان حریف و «تیم بزرگ اینتر» را نیز موررد تمجید قرار داد. او گفت فینال لیگ قهرمانان مثل پرتاب سکه بود و هر یک از دو تیم از شانس برابر برای برنده شدن برخوردار بودند.

در حالی که بعضی‌ها حتی برد ۵-۰ سیتی در فینال را با یک بازی آسان پیش بینی کرده بودند اما گواردیولا هرگز چنین دیدگاهی نداشت و اتفاقاتی که شنبه شب در زمین چمن ورزشگاه اتاتورک رخ داد نیز به خوبی ثابت کرد که چرا گواردیولا نگران این بازی بود.

او به خوبی می‌دانست که تیم اینزاگی تا چه حد می‌توانست برای سیتی مشکل ساز شود و در نهایت هم فقط با تک گل رودری توانستند برنده مسابقه شوند در حالی که فدریکو دیمارکو تیر دروازه سیتی را لرزاند و ادرسون هم دو مهار استثنایی برای نجات سیتی از ضربات روملو لوکاکو و روبین گوزنس داشت.

گواردیولا بعد از بازی به اسپورت مدیا ست گفت: «تبریک به اینتر، چه تیم بزرگی. این حرف را به عنوان برنده می‌زنم اما اگر می‌باختم هم همین را می‌گفتم. آنها قطعا شایسته رسید به اینجا بودند و ما می‌دانستیم که مسابقه بسیار سختی در پیش داریم. این رقابت مثل پرتاب سکه بود، به همان نزدیکی و برابری. نتیجه بازی به راحتی می‌توانست ۱-۱ شود و کار به وقت اضافه کشیده شود.»

پپ در مورد فصلی که با منچسترسیتی پشت سر گذاشت اینطور گفت: «احساس می‌کردم که این فصل گویی در آسمانها نوشته شده است. ما باید برای اولین بار در تاریخ این باشگاه فاتح لیگ قهرمانان می‌شدیم.»

گواردیولا با تمجید از سبک بازی اینتر که از عقب زمین با اونانا دروازه‌بان تیم شروع می‌شد، گفت: «این دقیقا همان چیزی بود که از اینتر انتظار داشتم. وقتی شما دروازه‌بانی مثل اونانا دارید که می‌تواند به بهترین شکل تشخیص دهد که به کدام بازیکن پاس بدهد، یا چالهان‌اوغلو و بارلا، و سپس مهاجمانی که توپ را حفظ می‌کنند و به خوبی می‌چرخانند. بازی با این تیم بسیار سخت است. اگر چنین دروازه‌بانی نداشتند کار شاید کمی‌راحت تر می‌شد اما باز هم سخت بود. آنها از نظر بدنی هم خیلی قوی بودند. تیمهای اروپایی به سه فینال در این فصل رسیدند و این قطعا یک اتفاق نیست.»

گواردیولا که به لطف بازی در تیمهای برشا و رم زبان ایتالیایی را به خوبی صحبت می‌کند توصیه ای برای اینزاگی نیز داشت: «فقط می‌خواهم بگویم که او همان احساسی را دارد که ما دو سال قبل داشتیم. او باید بداند که دومین تیم برتر اروپا را در اختیار دارد و زمانی که تیم دوم اروپا را دارید یعنی سطح بی‌نهایت بالایی دارید. او به اینجا بازخواهد گشت، ورزش همین است، یکی باید ببرد و یکی باید ببازد.»

گواردیولا قبلا با بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان شده بود اما این کار را نتوانست با بایرن مونیخ و منچسترسیتی تا امسال انجام دهد. او در مورد اینکه آیا این قهرمانی منتقدانش را ساکت خواهد کرد با بی تفاوتی گفت: «آیا این چیزی را تغییر می‌دهد؟ آیا من عاقل‌تر هستم؟ مربی بهتری هستم؟ اگر ادرسون آن توپ را نمی‌گرفت چه می‌شد؟ هرکس می‌تواند هرچه می‌خواهد بگوید، اما مهمترین چیز این است که اینجا باشید. ما نمی‌خواهیم لیگ قهرمانان را ببریم و ناپدید شویم. باید همیشه و برای هفتمین و هشتمین سال متوالی اینجا باشید. این بار نوبت ما بود، اتفاقی که دوسال پیش می‌توانست رخ دهد. اگر سالهای قبل قهرمان لیگ قهرمانان نشدیم به این خاطر بود که حریفانمان قوی بودند. اگر کسی فکر می‌کند حالا که برنده لیگ قهرمانان شده ایم با قبل فرق خواهیم کرد، اشتباه می‌کند.»

گزارش فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ را بخوانید: فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسیتی - اینتر/ پایان حسرت گواردیولا، سیتی و شیخ‌منصور؛ جام گوش‌بزرگ برای اولین‌بار به خانه سیتیزن‌ها آمد

این مطلب درباره پپ گواردیولا را از دست ندهید: پپ گواردیولا؛ آقای نابغه/ ۳۵ جام در ۱۵ سال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ناشناس IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    شانس آوردید اینتر عالی بود به نظرم لاعوتارو مارتینز باید تعویض میشد
  • فرامرز IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    این قهرمانی ها چه فایده‌ای داره وقتی سرهنگ علیرضا علیفر پپ گواردیولا رو قبول نداره و تحویلش نمی گیره ؟ چون معتقده بازی مالکانه و تعداد زیاد پاس سودی برای یک تیم نداره دفاع خطی قاتل دفاع تیمیه و در ضمن پپ گواردیولا چمدانی از تجربه هم نداره .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی