نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
کلوب| جانشین رونالدو و مسی از نروژ می‌آید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی رفته‌اند و حالا مهاجم منچسترسیتی قرار است سال‌ها در رقابت‌های فوتبالی، حکمرانی کند.

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی رفته‌اند و حالا مهاجم منچسترسیتی قرار است سال‌ها در رقابت‌های فوتبالی، حکمرانی کند.

این بازیکن نروژی از کودکی مجذوب لیگ قهرمانان اروپا بوده و در آستانه تحقق رویای خود با قهرمانی در آن بود.

از آنجایی که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر دو فوتبال اروپا را ترک کرده‌اند، حفره‌ای در صحنه لیگ قهرمانان اروپا بوجود آورده اند. خوشبختانه این حفره را در یوفا، بازیکنی به نام ارلینگ هالند پر کرده است.

بازیکنان پرتغالی و آرژانتینی بیش از ۱۵ سال است که رقابت اروپا را به نام خود تعریف کرده بودند. آنها علاوه بر اینکه در مجموع ۹ بار جام را بالای سر بردند و در مجموع ۲۶۹ گل به ثمر رساندند، بزرگترین جاذبه این رقابت‌ها بودند، دو مهاجم سیری ناپذیر که از بازی در بزرگترین صحنه اروپا لذت بردند اما حالا هالند همان عطش اجرا را در زمین بازی دارد و وقتی دنیا او را تماشا می‌کند لذت می‌برد.

هالند عاشق لیگ قهرمانان است. دیشب او در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول، در اولین فینال خود در سن ۲۲ سالگی بازی کرد. قطعا بعید به نظر می‌رسد که آخرین فینال او باشد و اگر به سرعت گلزنی فعلی خود ادامه دهد، حتی می‌تواند در نهایت رونالدو و مسی را شکست دهد و بالاترین گلزن و بزرگترین ستاره مسابقات لقب گیرد.

شیفتگی کودکی تا نواختن سرود

فوتبالیست‌ها از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یک رویا صحبت می‌کنند، اما برای ارلینگ هالند این یک رویا نبود بلکه هدفی بود که برای رسیدن به آن در نظر گرفته بود. حتی می‌توان آن را یک وسواس نامید.

او یک هفته قبل از فینال به خبرنگاران گفت: من تمام زندگی ام را رویا می‌دیدم و به آن فکر می‌کردم. از زمانی که یادم می‌آید این رویای من بوده است، خیلی وقت است.

شیفتگی هالند به این رقابت‌ها از هفت سالگی و از زمانی شروع شد که او اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا را در سال ۲۰۰۸ بین منچستریونایتد و چلسی تماشا کرد. در حالی که یونایتد پس از شکست دادن چلسی در ضربات پنالتی زیر باران مسکو پایکوبی به راه انداخت، جوان نروژی که در شهر خود در برین از تلویزیون این بازی را تماشا می‌کرد، می‌خواست یک تکه از این هیجان باشد.

هالند گفت: وقتی جشن‌ها را دیدم خواستم این کار را نیز انجام دهم. دارم به این ایده نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوم.

عشق هالند به لیگ قهرمانان تا بزرگسالی ادامه یافت و زمانی که در آربی سالزبورگ بود از او در حال رانندگی در شهر اتریش با پخش سرود از پخش ماشینی  فیلم گرفته شد.

هالند دیشب در اولین تجربه حضورش در فینال لیگ قهرمانان، به اوج خواسته اش از این تورنمنت دست بافت و با این که موفق به گلزنی نشد، اما در نهایت این جام را بالای سر برد. 

عباس اسماعیلی| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی