نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
پیش‌بازی اسپانیا – ایتالیا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم‌های ملی ایتالیا و اسپانیا در هلند به مصاف هم خواهند رفت تا دومین فینالیست لیگ ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۳ را بشناسیم.

امشب از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه «دِ خرولش فسته» در شهر «انسخده» هلند، تیم‌های ملی اسپانیا و ایتالیا برای تعیین دومین فینالیست لیگ ملت‌های اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

اسپانیا؛ باز هم در نزدیکی یک جام

لاروخا را یکی از مدعیان قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌دانستند، اما تیم تحت هدایت لوئیس انریکه در میان ناباوری همه مقابل مراکش ناکام شد و باز هم دستش از یک جام دیگر کوتاه ماند. از یورو ۲۰۱۲ به بعد و سپری کردن دوران طولایی، اسپانیا فراز و نشیب‌های زیادی داشته اما به این دلیل که همیشه تیمی پرستاره بوده بین مدعیان قهرمانی تورنمنت‌های مختلف قرار می‌گرفت. با این حال تغییرات غیرمنتظره و پرشمار روی نیمکت اسپانیا باعث شده در نهایت به آن مرزی که انتظار داشته‌اند، نرسند. اسپانیا حالا با لوئیس دلافوئنته در تلاش است مأموریت نیمه‌تمام انریکه را به پایان برساند. دوره قبلی تا فینال لیگ ملت‌ها هم پیش رفتند، اما در نهایت فرانسه جام را از آن‌ها ربود. کسب یک جام جدید و تقریباً نوپا برای هر تیمی از جمله اسپانیا جذاب خواهد بود.

ایتالیا؛ مانچو برگرد

آتزوری پس از این که بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشت، با روبرتو مانچینی به قهرمانی یورو ۲۰۲۰ رسید تا دوباره روی این تیم حساب کنیم. اما نرسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲ فاجعه جدیدی بود تا باز هم تیم مانچو با تغییرات مواجه شود. او هرازگاهی تلاش کرده خون تازه

به رگ‌های تیمش بدمد و با اضافه کردن جوان‌هایی که به تازگی مطرح شده‌اند ایتالیا را نجات دهد. در کل نمی‌توان گفت مانچینی سرمربی ناموفقی بوده، اما بعد از آن دوره‌ای که تیمش در ۳۷ بازی متوالی شکست نخورد، فراز و فرودهای بیشتری را تجربه کرده است. ایتالیا هم مثل اسپانیا می‌خواهد طعم قهرمانی در این تورنمنت جدید را بچشد، با این تفاوت که آن‌ها دوره قبلی به فینال نرسیدند و فعلاً باید از این خوان برای موفقیت گذر کنند.

آخرین جدال
اکتبر ۲۰۲۱ در همین مرحله از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا ایتالیا در ورزشگاه سن‌سیرو به مصاف اسپانیا رفت و با شکست ۲-۱ به فینال نرسید. فران تورس هردو گل اسپانیا را زد و یکی از گل‌ها را پلگرینی برای ایتالیا جبران کرد.

آمار بازی
۳۹) نبرد اسپانیا – ایتالیا یکی از بزرگ‌ترین نبردهای فوتبال اروپا به شمار می‌رود. این دو تیم ۳۹ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم اسپانیا ۱۲ برد و سهم ایتالیا ۱۱ برد بوده است. ۱۶ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته.
۱۰۳) سال ۱۹۲۰ یعنی ۱۰۳ سال پیش نخستین نبرد اسپانیا – ایتالیا در المپیک برگزار شد که آن بازی را لاروخا با نتیجه ۲-۰ برد.
۸) در رقابت‌های اروپایی اسپانیا ۷ مرتبه به مصاف ایتالیا رفته که ۲ برد داشته، ۲ بازی را باخته و ۴ بازی هم مساوی شده است.
۸) ایتالیا بعد از قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ عملکرد خوبی نداشته و در ۲۰ بازی اخیر فقط موفق شده در ۸ بازی پیروز شود. بردهای مهم‌شان مقابل بلژیک و انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا بوده است.
۳۷) ۲ سال قبل، بعد از این که ایتالیا رکورد شکست‌ناپذیری متوالی در فوتبال ملی را شکست و این رکورد را به ۳۷ بازی ارتقا داد، در سی‌وهشتمین بازی به اسپانیا باخت.
۲) این دومین حضور اسپانیا و ایتالیا در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپاست. ایتالیا در دوره قبلی که میزبان هم بود به فینال نرسید و سوم شد. اسپانیا که به فینال راه یافت با شکست مقابل فرانسه به جام نرسید.
۴) اسپانیا در ۴ بازی آخرش مقابل ایتالیا شکست نخورده است. از یورو ۲۰۱۶ به بعد که ایتالیا، اسپانیا را در یک‌چهارم نهایی حذف کرد، ۲ بازی را ماتادورها برده‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده است.

مصدومان و محرومان
داوید گارسیا مدافع اوساسونا و نیکو ویلیامز مهاجم اتلتیک‌بیلبائو به‌دلیل مصدومیت از لیست اسپانیا خط خوردند. ایتالیا با تمام قوا و بدون مصدوم به مصاف اسپانیا خواهد رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم
اسپانیا:
سیمون، کارواخال، نورماند، لاپورت، آلبا، رودری، سوبیمندی، گاوی، آسنسیو، اولمو و موراتا
ایتالیا: دوناروما، دی‌لورنتسو، آچربی، باستونی، دی‌مارکو، بارلا، جورجینیو، وراتی، کیزا، پلگرینی و رتگی
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی