نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
۳ |
۰
مشکل مجوز حرفه‌ای پرسپولیس حل شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیر امور بین‌الملل و مسوول کمیته اخذ مجوز AFC باشگاه درباره اخذ مجوز حرفه‌ای این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

امیر علی حسینی در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس، گفت: کمیته اخذ مجوز حرفه‌ای ۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تشکیل شد که مسوولیت این کمیته از سوی آقای درویش به بنده محول شد. از همان روز کلیه ارکان باشگاه در کنار دیگر وظایف خود، برای این منظور فعالیت‌های مرتبط را آغاز کردند. به این ترتیب جمع آوری مدارک و اسناد، قبل شروع رسمی مراحل صدور مجوز و باز شدن سامانه، در باشگاه پرسپولیس آغاز شده بود. چندین جلسه آموزشی و توجیهی هم از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای باشگاه ها ترتیب داده شد و در ادامه نیز از مشورت‌ها استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: جلسات ما در باشگاه به صورت هفتگی دنبال می‌شد. در وهله اول مطالعه و بررسی دقیقی روی نقاط ضعف و دلایلی داشتیم که باعث عدم دریافت مجوز در دوره قبلی شده بود. ما نه فقط روی معیارهای درجه A بلکه روی معیارهای درجه B و حتی درجه C که عدم تحقق آن‌ها باعث جریمه هم نمی‌شود، حساس بودیم. بخشی از موارد باید در باشگاه انجام می‌شد و بخشی نیز همان‌طور که قبل از این مطرح بود باید توسط حوزه‌های بالادستی پیگیری می‌شد که هیأت‌ مدیره و مدیرعامل بسیار پیگیر این موضوعات بودند.

حسینی در پاسخ به انتشار بعضی شایعات و ادعاها در این باره افزود: هواداران اطمینان داشته باشند در اخذ مجوز تردیدی نیست. در فرم ارسالی کنفدراسیون فوتبال برای فدراسیون آمده است، ۱۶ باشگاه از ایران خواهان مجوز بودند که ۶ باشگاه موفق به اخذ آن شده اند.

مدیر امور بین‌الملل باشگاه اضافه کرد: حجم بالایی از کارها باید انجام می‌شد. به عنوان نمونه ما فقط حدود دو هزار و ۲۰۰ صفحه مدرک و سند در امور ورزشی و ۳۵۰ صفحه در بخش پرسنلی بار گذاری کردیم. تازه بعد از آن با توجه به درخواست‌های کنفدراسیون یا کمیته بدوی، توضیحات و مدارک ثانویه ارسال می‌شد.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های بزرگ ما اثبات عدم بدهی و تسویه با طلبکاران بود. آخرین مهلت برای این امر نیز، دهم فروردین بود . اگر تا آن‌زمان برای تسویه و بارگذاری مدارک مرتبط اقدام نمی‌کردیم در عمل شانس خود را تا حد زیادی از دست می‌دادیم. تکلیف بدهی‌های زیادی به استادیوم، فدراسیون، بازیکنان و مربیان سابق و پرونده‌های متعدد باید روشن می‌شد. مدیریت باشگاه تلاش زیادی برای پرداخت این بدهی‌ها با وجود هزینه‌های جاری کرد. در چنین شرایطی، ناگهان روز اول سال، یعنی یکم فروردین بود که رای قطعی بدهی میلیاردی به مرحوم ژلکو میاچ هم آمد. شرایط طوری شد که وقتی برای تبریک سال نو به آقای درویش زنگ زدم، حامل این پیام هم بودم. به این ترتیب روز دوم فروردین بر سر کار حاضر بودیم. باید پول و راه انتقال آن پیدا می‌شد و بعد باید می‌دیدیم این پول به چه طریقی و به چه کسی باید پرداخت شود که مورد قبول کنفدراسیون و ارکان فیفا باشد.

مدیر امور بین‌الملل و مسوول کمیته اخذ مجوز باشگاه تصریح کرد: از روزی که کنفدراسیون، اخذ مجوز را برای حضور در لیگ قهرمانان به عنوان یک الزام مطرح نمود، افتخار داشتم برای این منظور به پرسپولیس خدمت کنم. بر این اساس باید تاکید کنم بیشتر از هر دوره‌ای در باشگاه، کار و تلاش و مدرک و سند بارگذاری شد. باید به سهم خودم از تمام کسانی که زحمت کشیدند، هیأت مدیره و مدیر عامل محترم، مدیران، معاونان و کارکنان باشگاه، مدیران، مربیان و بازیکنان تیم و از مسوولان کمیته صدور مجوز در سازمان لیگ و فدراسیون قدردانی کنم. تشکر ویژه‌ای هم باید از آقای درویش داشته باشم که شاهد بودم با چه تلاشی پیگیر حل مسایل بود. همچنین از همکارانم در امور بین‌الملل باشگاه که بسیاری اوقات حتی تا ساعت ۴ صبح مشغول به کار بودند، سپاسگزارم. بسیاری اوقات عشق به پرسپولیس و این که هواداران چه حس و حالی دارند، موتور محرک در باشگاه است. خوشحال هستیم که حاصل تلاش باشگاه و اعضای تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، بی‌نتیجه نماند. این موفقیت را به هواداران و جامعه فوتبال هم تبریک می‌گوییم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهروز نبوی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    بخدا هنوز ای اف سی تایید نکرده فقط لیست تیم ها ی مورد تایید کمیته مجوز حرفه ای ایران تو سایتش گذاشته..دقیقا سال پیشم ای اف سی اول تو سایتش استقلال و پرسپولیس و گل گهر تو سایتش آورد بعد که توسط شرکت آلمانی بررسی شد این سه باشگاه حذف شدن
    • درجواب نبوی(ا.شهرضا ) IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      دوست عزیز! بیشترنمیگم وفقط یک درصدهم احتمال بده تأیید شده باشه وبرای چیزی که مطمئنی هم لازم نیست قسم بخوری دیگه اینکه مطمئن نیستی،،وفصل قبل هم تیمها بیشتربخاطر مصاحبه های اولیایی و مصطفوی حذف شدند.همچنین متاسفانه امسال اولیایی تکرارکرد
  • ع ق QA ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    فكر مي كرديد امسال به اين سختي باشه ؟ اينبار فدراسيون زرد ابي هم بشدت دنبال زمين زدن شماست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی