نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دستیار گواردیولا سرمربی تیم سرشناس شد/ پپ، کارخانه تولید مربی!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دستیار گواردیولا در لسترسیتی به عنوان سرمربی مشغول به کار شد.

یکی دیگر از دستیاران پپ گواردیولا در فوتبال انگلیس به سرمربیگری رسید. باشگاه لسترسیتی انتصاب انزو مارسکا را به عنوان سرمربی جدید تا سال ۲۰۲۶ تایید کرد.

این سرمربی ۴۳ ساله از سمت خود به عنوان مربی تیم اصلی منچسترسیتی و دستیار گواردیولا کنار رفته و تلاش می‌کند لستر را به لیگ برتر بازگرداند. مارسکا به نامزدهایی از جمله دین اسمیت و استیون جرارد ترجیح داده شد. اسمیت به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت لستر حضور داشت.

مارسکا قبلاً شانس هدایت ساوتهمپتون را رد کرده بود و تنها یک بار به عنوان سرمربی فعالیت داشته است. او در سال ۲۰۲۱ روی نیمکت پارما حضور داشت اما دوران فعالیت او تنها ۱۴ بازی به طول انجامید. این سرمربی ایتالیایی در آسکولی، سویا و زیر نظر مانوئل پلگرینی در وستهام به عنوان دستیار کار می‌کرد تا اینکه به منچسترسیتی بازگشت. او ژوئن گذشته پس از جدایی از پارما به سیتی ملحق شده بود.

پیش از این میکل آرتتا دیگر دستیار گواردیولا در منچسترسیتی نیز تبدیل به یک سرمربی موفق در آرسنال شد. ونسان کمپانی که در دوران بازی شاگرد پپ بود نیز به عنوان سرمربی برنلی عملکرد بسیار خوبی داشته و این تیم را به لیگ برتر آورده است.

مارسکا پس از انتصابش توسط لستر گفت: «در ابتدا هدف این است که به بهترین شکل ممکن بازی کنیم. از آنجا می‌توانیم روز به روز ایده و فلسفه خود را بسازیم و مهم‌ترین چیز این است که برای بردن بازی‌ها تلاش کنیم.»

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی