جام‌جهانی باشگاه‌های ۳۲ تیمی و ماجراهایش/ سیتی شانس حضور در متفاوت‌ترین تورنمنت را از لیورپول گرفت!
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچسترسیتی با کسب سه‌گانه شانس بیشتری پیدا کرده تا به تعداد جام‌هایش اضافه کند، اما لیورپول فرصت بزرگش را از دست داد.

موفقیت منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا به این معنی است که لیورپول جایی بین ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی باشگاه‌ها نخواهد داشت. سیتی پس از شکست دادن اینتر در استانبول، جایگاه خود را در تورنمنت جدید پول‌ساز فیفا که قرار است در تابستان ۲۰۲۵ آغاز شود، تضمین کرده است. و با جوایزی که انتظار می‌رود حدود ۱۵۰ میلیون پوند باشد، آبی‌ها این شانس را خواهند داشت که به مبلغ حیرت‌انگیز ۲۹۴ میلیون پوندی که برای کسب سه‌گانه لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی دریافت کرده‌اند، پول بیشتری اضافه کنند.

چلسی قهرمان اروپا در سال ۲۰۲۱ و رئال مادرید قهرمان سال ۲۰۲۲، نیز راه یافته‌اند. منچستریونایتد، آرسنال یا نیوکاسل می‌توانند با قهرمانی در لیگ قهرمانان فصل آینده به لیست اضافه شوند. اما نرسیدن لیورپول به جمع چهار تیم برتر به این معنی است که آنها اعتبار رقابت با باشگاه‌های نخبه جهان را در رویدادی برجسته از دست خواهند داد. فیفا برنامه‌هایی را طراحی کرده که به چهار برنده لیگ قهرمانان بین سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۴ مکان‌های مقدماتی اعطا می‌کند.

۸ جای دیگر با توجه به ضریب یوفا به باشگاه‌های اروپایی داده خواهد شد. اما تنها به دو تیم از هر کشور جایگاه داده شد، مگر اینکه یک کشور بتواند در چهار سال گذشته سه قهرمان مختلف در لیگ قهرمانان را معرفی کند. این بدان معناست که نام‌های بزرگی مانند بارسلونا، بایرن مونیخ، یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن، اتلتیکو مادرید و دورتموند هنوز هم می‌توانند با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده یا افزایش ضریب خود با رسیدن به مراحل آخر، صعود کنند.

جام‌جهانی باشگاه‌های ۳۲ تیمی و ماجراهایش/ سیتی شانس حضور در متفاوت‌ترین تورنمنت را از لیورپول گفت!

لیورپول در حال حاضر در رده‌بندی یوفا در جایگاه چهارم قرار دارد، اما پس از کسب رتبه پنجم در لیگ برتر، فصل آینده در لیگ اروپا شرکت خواهد کرد. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از برنامه‌های خود برای گسترش جام‌جهانی باشگاه‌ها در ژانویه خبر داد. در قالب فعلی، هفت تیم از شش کنفدراسیون در سراسر جهان در یک تورنمنت حذفی سالانه به رقابت می‌پردازند. سیتی در ماه دسامبر به عربستان سعودی سفر خواهد کرد تا بتواند یک عنوان جهانی را به سه‌گانه تاریخی خود اضافه کند. اما با پیشنهاد فیفا مخالفت‌هایی صورت گرفته است. برخی از اعضای یوفا و اتحادیه باشگاه‌های اروپایی بانفوذ آن را حمله‌ای به وضعیت لیگ قهرمانان به عنوان معتبرترین رقابت باشگاهی جهان می‌دانند. اعتقاد بر این است که لیگ برتر نیز نگرانی‌هایی در مورد این مسابقات دارد، در حالی که لالیگا تهدید کرده است که برای جلوگیری از آن اقدام قانونی خواهد کرد.

ایده اولیه این بود که این مسابقات به طور کامل در تابستان ۲۰۲۵ در ایالات متحده برگزار شود. این مسابقات به عنوان یک رویداد آزمایشی عالی برای کشوری تلقی می‌شد که سال بعدش به همراه کانادا و مکزیک میزبان جام‌جهانی خواهد بود.

در طرح جایگزین، هشت گروه چهار تیمی در تابستان ۲۰۲۵ با هم رقابت می‌کنند و دو تیم برتر به مرحله بعد راه می‌یابند. سپس یک تورنمنت حذفی مستقیم قبل از شروع فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۷ برگزار می‌شود. علاوه بر ۱۲ تیم اروپایی، این مسابقات شامل ۶ تیم از کونمبول، ۴ تیم برتر کوپا لیبرتادورس، ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان کونکاکاف، ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان آفریقا، برترین تیم لیگ قهرمانان اقیانوسیه و تیم کشور میزبان خواهد بود.

این مطالب را هم بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی