سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
۵ |
۰
ساپینتو چطور از محرومیت جهانی قسر در رفت؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محرومیت ریکاردو ساپینتو به بیرون مرز ایران کشیده نمی‌شود و به‌نوعی او از محرومیت جهانی قسر در رفته است.

با این‌که حدود بیست روز از فینال جام حذفی و اتفاقات این بازی می‌گذرد، اما تیر ترکش جنجال‌های این دیدار به باشگاه استقلال اصابت می‌کند و همچنان ساپینتو را نیز درگیر این موضوع کرده است. شاید بهترین تصمیم و اتفاق از سوی ساپینتو و باشگاه استقلال این بود که دیگر قراردادی برای سال دوم منعقد نشود چون مشخص نبود که این پرونده چه تبعاتی برای طرفین خواهد داشت.

فینال جام حذفی روز خوب استقلال و سرمربی پرتغالی‌اش نبود. تمام مسائل دست به دست هم داد تا شرایط به گونه‌ای پیش برود که استقلال از همه طرف بازنده شود و در پی جنجال‌هایی که بعد از دقیقه ۱۰۰ افتاد، سرمربی استقلام محکوم مطلق پرونده بود. البته این را باید به مسائل مطرح‌شده اضافه کرد که گروه داوری هیچ دلیل موجهی برای اخراج یک‌دفعه‌ای ساپینتو نیاورد و همچنان برای همه مبهم است که چه اتفاقی بعد از گل استقلال افتاد که کمک داور، داور وسط را صدا زد و خواهان اخراج شد اما هر چه که بود منجر به جنجال عظیمی شد که بازنده اول و آخرش استقلال و ساپینتو بودند.

نکته اینجا است که کمیته انضباطی بعد از این بازی منتظر گزارش داور نشد و طبق تصاویر تلویزیونی ساپینتو را چهار ماه محروم کرد؛ محرومیتی که با بازگشت ساپینتو به کشورش و قرارداد بستن با تیم قبرسی هیچ‌گاه قرار نیست اجرا شود.

اما یک نکته مهم در این میان وجود دارد که در ذهن مخاطب ابهام ایجاد می‌کند؛ طبق قوانین آب دهان انداختن یا کتک زدن داور جزو مسائلی است که اجرای حکمش مختص یک کشور نمی‌شود و در صورت چنین تخلفی فرد خاطی در کل جهان مجوز مربیگری یا بازی کردن ندارد اما چطور ساپینتو با پرتاب آب دهان به طرف داور می‌تواند در قبرس مربیگری کند؟ پاسخ این سوال را می‌توان در گزارش داور پیدا کرد. داور بازی هیچ مطلبی در خصوص پرتاب آب دهان ساپینتو در گزارشش قید نکرده است و طبق گزارش داور سرمربی استقلال مرتکب چنین تخلفی نشده است. به این ترتیب محرومیت ساپینتو به بیرون مرز ایران کشیده نمی‌شود و به نوعی او از محرومیت جهانی قسر در رفته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    مگر کسی نابینا باشد و ندیده باشد اما آنچه ما دیدیم یه نمایش از پیش تعیین شده بود خوبه الان هم مشخص نشده به چه دلیل کارت قرمز دادن آب دهان انداختنی در کار نبود بعدش دیدن دلیلی ندارن بهش رو آوردن اگر خونسرد ترین سرمربی رو بدون دلیل کارت قرمز بدید از کوره در میره از کمک داور علت رو پرسید تو صورتش زد و پرتاب بطری آب و یخ واقعا روز دربی روز سیاهی بود برای داوری نیمکت مقابل که دستور کارت دادن و کمیته انضباطی که در تاریخ ثبت شد
  • جرق جروق کوهی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    ظاهرا"از نظر خبر ورزشی حمله به مربی و شرکت در جشن قهرمانی یک تیم و سلفی گرفتن و با دستور سرپرست تیم مقابل مربی را اخراج کردن بخاطر شادی بعد از گل و ... همگی جزء قوانین فیفا است!و بسیار بدیهی است و مثلا" نیازی نیست اعلام شود چرا ساپینتو اخراج شد و فقط سوال ساپینتو که چرا اخراج شدم برخلاف قوانین فیفا است و باید محرومیت بین المللی اعمال شود! کمی خجالت بکشید!
  • امیر IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    ظاهرا شما کزارش داور رو دیدی که میگی در خصوص پرتاب آب دهان ساپینتو در گزارشش چیزی ننوشته . خوب بفرمایید چی نوشته؟ راستی گفتن میمون و دلقک به داور حکمش چیه ؟ چون اینو رسانه های پرتقالی هم گفتن
  • محمود۶۵۲ IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    توتمام دنیا مربی ازکوره درمیره ولی هیچ جای دنیا نیروی امنیتی با لگد به مربی ضربه نمیزنه(کرمان)هیچ جای دنیا کسی تو مصاحبه نمیگه ما برای عصبانی کردن مربی برنامه داشتیم(ویسی وسرپرست نفت)هیچ جای دنیا رئیس سازمان لیگ وشش داور گوش به فرمان پیروانی نیستن(دربی)خلاصه توشهر لنگها صاف راه رفتن جرمه جایی که تاج،افشاریان،فتح الله زاده،پرویز مظلومی،وحجت کریمی که از صدتا حرفشون ۹۰تادروغ ونیرنگه وهمه برای پول ومقام اگه لازم باشه پدرشون روهم انکار میکنن کار برای امثال مجیدی. ساپینتوونکونام سخت میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی