نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
پاکدامن: حس شیرینی است که شاگرد خلفی باشی/ آرزوی قلبی‌ام طلای هانگژو است/ حریفان ما هزاران دلار برای مربیان هزینه کرده بودند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی پاکدامن مرد طلایی شمشیربازی کشورمان گفت: کره ای ها دوست نداشتند امپراتوری ۲۰ساله‌شان به پایان برسد.

علی پاکدامن شمشیر امپراتوری کره‌جنوبی را شکست. او در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ چین پس از صعود به فینال برابر جان هو کیم از کره‌جنوبی با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ پیروز شد. پاکدامن در حالی که یازده بر هشت عقب بود، توانست بازی را به نتیجه ۱۴ بر ۱۴ برساند و در نهایت هم امتیاز آخر را گرفت و قهرمان شد. او پس از ۲۲ سال توانست ایران را صاحب مدال طلای انفرادی آسیا کند و برای اولین بار بالاتر از شمشیربازان کره‌جنوبی قرار گرفت. آخرین نشان طلای ایران را پیمان فخری (مربی پاکدامن) سال ۲۰۰۱ به دست ‌آورده بود. شاگرد خلف پیمان فخری این بار در غیاب استاد طلایی شد تا از او به عنوانی تشکر کرده باشد. مصاحبه اختصاصی او با خبرورزشی را در زیر می خوانید:

اتفاق خیلی خوبی را رقم زدید، آن هم طلای مسابقات قهرمانی آسیا.

در فینال ۱۱ - ۸ عقب بودم ولی کامبک خوبی داشتم و توانستم بعد از تساوی با یک‌ ضربه کار را تمام کنم. خدا را شکر نتیجه و مسابقه خوبی بود. با درایت مربی و تمرکز لازم توانستم شمشیرباز کره‌ای را مغلوب کنم.

حریف کره‌ای خیلی باهوش بود. تاکنون چند بار با او مسابقه دادید؟

سه بار تا به حال با او در جهانی مبارزه کرده‌ام. در سال ۲۰۱۸ هم در جدول ۱۶تایی‌ها در همین شهر ووجی من را شکست داد و مدال را از من گرفت. در قهرمانی آسیا ولی تا به حال رودرروی او قرار نگرفته بودم.

قبل از نیمه‌نهایی هند، هنگ‌کنگ، کویت و ژاپن را شکست دادید. آنها چطور بودند؟

کویتی‌ها مربی ایتالیایی ۱۰ هزار یورویی دارند. ژاپنی‌ها مربی ۱۲ هزار دلاری، هند یکی از بازیکنانشان در کمپ فرانسه تمرین می‌کند و هنگ‌کنگی‌ها مربی کره‌ای را جذب کرده‌اند که پیشتر تیم رؤیایی کره‌جنوبی را ساخته بود و قهرمان المپیک ۲۰۱۲ شدند. این مربی ۸ هزار دلار از آنها می‌گیرد. همه سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند اما من هم خدا را شکر پله پله بردم تا به فینال رسیدم.

جو حاکم در سالن و داوری رقابت‌ها چطور بود؟

خیلی خوب بود. ایرانی‌های زیادی آمده بودند و حمایت خوبی کردند. داوری هم مشکل نداشت و فکر می‌کنم دو طرف راضی بودیم.

بعد از این باخت کرهای‌ها عکس‌العملی نشان ندادند؟

مطمئناً خیلی ناراحت بودند چراکه ورزشکارانشان به ازبک، هنگ‌کنگ و کویتی‌ها باخته بودند، آخرین نفرشان هم به من در فینال. به هر حال آنها دوست نداشتند امپراتوری ۲۰ساله‌شان به پایان برسد.

پاکدامن: حس شیرینی است که شاگرد خلفی باشی/ آرزوی قلبی‌ام طلای هانگژو است/ حریفان ما هزاران دلار برای مربیان هزینه کرده بودند

بعد از ۲۲ سال طلای مربی خودت را زنده کردی. چه حسی داشتی؟

حس خیلی شیرینی است. از اینکه شاگرد خلفی هستم و مدال طلای فخری را دوباره زنده کردم خدا را شاکرم.

الان وضعیت رنکینگ و گرفتن سهمیه انفرادی شما چگونه خواهد شد؟

رنکینگ در پایان رقابت‌ها اعلام می‌شود و بعد از آن می‌توانم صحبت کنم.

بعد از قهرمانی چه بازخوردی داشتید؟ مدال شما و رهبری می‌تواند شروع خوبی برای مسابقات تیمی باشد؟

بازخوردها از سوی دوستان، عزیزان و خانواده بسیار خوب بود. روحیه‌ای بالا دارم و فکر می‌کنم طلا و برنز من و رهبری انگیزه ما را برای بخش تیمی بالاتر برده است.

فکر می‌کنید در بازی‌های آسیایی هانگژو هم مدال طلا بگیرید؟

تمام سعی و تلاشم را می‌کنم تا بار دیگر در چین روی سکوی قهرمانی بایستم و این افتخار و مدال را تقدیم مردم عزیزم بکنم. این آرزوی قلبی من است.

سخت‌ترین بازی شما در انفرادی کدام بود؟

مسابقه برابر شمشیرباز ژاپنی در جدول ۸تا. چون استرس مدال و رفتن در جمع چهارتا وجود داشت، بعد از آن هم در فینال؛ رقیب کره‌ای من خیلی خوب بود.

چند سال تلاش کردی تا این مدال را کسب کنی؟ آیا بعد از قهرمانی شب خوابتون برد؟

برای رسیدن به اینجا خیلی تلاش کرده بودم و بعد از ۲۲ سال گرفتن طلا مسلماً خواب را از چشم می‌گیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی