نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
وضعیت بیرانوند، همه پرسپولیسی‌ها را نگران کرد/ تیم‌های آسیایی از سردار آزمون و مهدی طارمی وحشت دارند!/ گولسیانی و لوکادیا خریدهای فوق‌العاده‌ای بودند اما...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس گفت: خرید بازیکن ایرانی به مراتب راحت‌تر از خارجی است چرا که شما فوتبالیست ایرانی را می‌بینید یا دیده‌اید و شناخت کافی دارید اما معمولا بازیکنان خارجی از روی فیلم خریداری می‌شوند.

در فصل نقل و انتقالات بازیکنان مختلف و واسطه‌ها با استفاده از اسم باشگاه‌های بزرگ، بازارگرمی کرده و قراردادهای آنچنانی با تیم‌های دیگر می‌بندند.

محمود کلهر کارشناس فوتبال کشورمان و پیشکسوت پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: تجربه نشان داده که در فصل نقل و انتقالات زرنگی دلالان و غیر فوتبالی بودن مدیران ما باعث بازارگرمی و بالا رفتن بی رویه قیمت فوتبالیست‌ها می‌شود. بارها دیده یا شنیده ایم یک فوتبالیست معمولی به واسطه تبلیغات و پیش کشیدن اسم پرسپولیس یا استقلال به هدف خود رسیده و با سایر تیم‌ها قرارداد بیشتر و بهتر امضاء می‌کند.

او ادامه می‌دهد: در همین فصل هم شاهد انواع و اقسام شایعات در خصوص بازیکنان بوده ایم. برخی بازیکنان معمولی از این آشفته بازار سوء استفاده کرده و با اسم پرسپولیس بازارگرمی می‌کنند. به شخصه معتقدم باشگاه پرسپولیس نباید اجازه سوء استفاده یا بازارگرمی به برخی بازیکنان و دلالان بدهد. تابستان سال گذشته به نظرم پرسپولیس بهترین خریدها را داشت در حالی که تقریبا دست دلالان هم کوتاه شده بود. این اتفاق کمک کرد که پرسپولیس خریدهای معقول، اسمی‌و خوبی داشته باشد و استارت قهرمانی هم از آن نقل و انتقالات زده شد.

هافبک سابق پرسپولیس ضمن اشاره به خریدهای خارجی پرسپولیس یادآوری می‌کند: خرید بازیکن خارجی مناسب واقعا هنر می‌خواهد. خرید بازیکن ایرانی به مراتب راحت تر از خارجی است چرا که شما فوتبالیست ایرانی را می‌بینید یا دیده اید و شناخت کافی دارید اما معمولا بازیکنان خارجی از روی فیلم خریداری می‌شوند. واسطه‌ها فیلم بهترین لحظات فوتبال آن بازیکن را گلچین می‌کنند طوری که باشگاه‌ها تصور می‌کنند طرف لیونل مسی است اما در عمل بی کیفیت و ضعیف از کار در می‌آیند. پرسپولیس در بخش خریدهای خارجی دو خرید عالی و دو خرید بد داشت! گئورگی گولسیانی و یورگن لوکادیا خریدهای فوق العاده ای بودند که متأسفانه این دومی‌با بی تعهدی ایران را ترک کرد اما شیخ دیاباته پا به سن گذاشته و لئاندرو پریرا واقعا در حد و اندازه‌های پرسپولیس نشان ندادند.

وضعیت بیرانوند، همه پرسپولیسی ها را نگران کرد/ تیم های آسیایی از سردارآزمون و مهدی طارمی وحشت دارند!/ گولسیانی و لوکادیا خریدهای فوق العاده ای بودند اما...

محمود کلهر همچنین خاطرنشان می‌کند: من شنیدم پرسپولیس و یحیی گل محمدی باز قصد خرید بازیکن خارجی دارند. امیدوارم خرید گئورگی گولسیانی یک الگوی مناسب برای خرید خارجی برای باشگاه باشد. بازیکنی که هم حرفه ای به تمام معناست و هم در فوتبال ایران کار کرده و نیاز به زمان زیادی برای هماهنگی ندارد. به نظرم پرسپولیس می‌تواند در برخی پُست‌ها به بازیکنان خارجی پیشنهاد بدهد که سابقه بازی در ایران را داشته باشند و از روی فیلم گلچین شده بازیکن انتخاب نشود. همین الان هم می‌بینیم لئاندرو پریرا قرارداد سنگین و دلاری برای فصل آینده دارد و با توجه به اینکه پیشنهادی هم ندارد حاضر به فسخ قرارداد نیست.

او اشاره هم به تورنمنت کافا کرده و می‌گوید: به هر حال تیم ایران در این رقابت‌ها اول شد. شاید تنها رقیب قابل ذکر ازبکستان بود که در فینال تیم ما را اذیت کرد. افغانستان و قرقیزستان کمکی به فوتبال ایران نمی‌کنند و پیروزی با هر نتیجه ای برابر این تیم‌ها فقط ما را گول می‌زند اما ازبکستان یک حریف نسبتا خوب بود که در این بازی عیار تیم دست امیر قلعه نویی و کادرفنی تیم ملی آمد. در این دیدار و همین طور تورنمنت کافا بار دیگر ثابت شد سردارآزمون و مهدی طارمی‌خطرناک ترین زوج تهاجمی‌آسیا هستند و امیدوارم هر دو با آمادگی کامل و در صحت و سلامت به جام ملت‌ها برسند چرا که الان تمام تیم‌های آسیایی از این دو وحشت دارند. البته مصدومیت علیرضا بیرانوند نکته منفی این رقابت‌ها بود که همه ما پرسپولیسی‌ها را نگران کرد. امیدوارم مشکل فک علیرضا بیرانوند خیلی حاد نباشد و او بتواند خودش را به بازی‌های ابتدای فصل برساند. هم پرسپولیس و هم تیم ملی به شدت به این دروازه بان کارکشته وابسته است و انشالله به زودی به تمرینات گروهی بازگردد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • محمدحسین FR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    دمت گرم آقای کیروش که تو قحطی ستاره واسه تیم ملی، این دو نفرو با هم مچ کردی یادمون نمیره جام ملتهای آسیا 2015 چقدر جوانگرایی کردی و نصف این نسل از همون موقع شکل گرفتن
  • آریا US ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    آقای کلهر تمام کیسه ها هم از بیرانوند و ترابی و امیری و عمری و عیسی و عالیشاه وحشت دارن😂 پرسپولیس اگر بدون گلر هم باشه باز به کیسه نمیبازه😅 اینو آمار نشون میده که ۱۰۰۰ روزه نتونستن پرسپولیس رو ببرن❤❤❤🏆🏆🏆پس نگران دروازه بان پرسپولیس نباشید!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی