نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ناکامی‌های والیبال ایران ادامه دارد/ شکست تحقیرآمیز تیم ملی مقابل ایتالیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل ایتالیا تن به شکست داد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، امروز چهارشنبه به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب قهرمان جهان شد.

 سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، بازیکنان شروع‌کننده تیم ایران در این دیدار بودند.

بازیکنان ایران، ست نخست را دور از انتظار آغاز کردند و ایتالیا در همان ابتدا ۸ بر یک پیش افتاد. آتزوری خوب سرویس می‌زد و بهتر از آن دفاع روی تور انجام می‌داد. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران در وقت‌های استراحت به شاگردانش تذکر داد که سعی نکنند با همان اسپک اول،‌ توپ را به امتیاز تبدیل کنند و گزینه بازی کردن با دفاع حریف هم در دسترس است. بازیکنان ایران با همین توصیه به جریان بازی برگشتند ولی امتیازات از دست رفته، قابل جبران نبود. ایتالیا در این ست ۲۵ بر ۱۹ برنده شد. مرتضی شریفی که بازیکن شاخص ایران در ست نخست بود، بعضا نگاه‌های شیطنت‌آمیزی نیز پس از کسب هر امتیاز به زمین ایتالیا داشت.

تیم ایران، ست دوم را بهتر آغاز کرد و با حملات بهتر حتی از حریف هم پیش افتاد اما دفاع روی تور و سرویس‌های ایتالیا، مجدداً کفه ترازو را به سمت حریف ایتالیایی پایین کشید. عطایی در ادامه به بازیکنان ذخیره خود هم بازی داد تا شاید مانع از شکست ایران در این ست شوند. مشکل دریافت‌های ایران در کنار حملات قدرتمند ایتالیا، نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود شاگردان دجورجی را به دنبال داشت.

عطایی با اعتماد به مرتضی شریفی در پست دریافت‌کننده، بازیکن کناری او را در طول بازی تغییر می‌داد تا شاید به ثبات مورد نظرش برسد. امیرحسین اسفندیار در ست سوم به بازی گرفته شد و علی حاجی‌پور هم جای امین اسماعیل‌نژاد را گرفت. با وجودی که برتری در این ست متعلق به تیم ایران بود اما نوع بازی شاگردان عطایی، حس برنده بودن را به بیننده القا نمی‌کرد تا در نهایت در شرایطی که ایران ۲۴ بر ۲۰ از حریف خود پیش بود در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ مقابل ایتالیا در این ست شکست خورد تا در مجموع سه بر صفر مقابل ایتالیا تیم ایران شکست بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • شاهین ۳۳ IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    فقط چین و المان جوانگرا رو و.... میتونیم ببریم!!!! به بقیه بد میبازیم!!!! مربی ژاپن کجا و عطایی کجا!!!!
  • شهداد IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    ژاپن همرو پشت سرهم داره میبره ماهم همرو پشت هم داریم میبازیم ! این تیم یه مربی بزرگ مثل ویتالی هنین بلژیکی میخواد ! مربی که نتونه برتری امتیازی رو حفظ کنه هنرش چیه پس؟ ماشالله به هیچ توپی هم نه نمیگیم روی تور!!
  • صادق IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    صادقانه بگم زورمون به دیگران نمیرسه وقتی درسرویس زدن،جمع کردن توپ،وووووالفبای والیبال مشکل داریم،بقیه داستان پیشکش آقایون
  • امید IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    تا از این بدتر آبروریزی نشده مسابقات رو ترک کنن۵۴۵
  • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    باخت یک طرف.تصاویر بازی را در هم ادغام کردن وبازی با اعصاب بیننده یک طرف.مسابقه را از رادیو گوش دادن بهتر از پخش تلویزیون هست
  • حسین قاسمی از ساوه IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    سلام ، روز بخیر، تحول والیبال ایران از زمانی کلید خورد که یک مربی بزرگ، به نام ایوان بوگانیکف به کشورمان پا گذاشت. در آن زمان والیبال ایران زنگ تفریح تیم‌های شرق آسیا بود، اما با تلاش‌هایی که این مربی اهل لتونی انجام داد استعدادهای فراوانی در نقاط مختلف کشور شناسایی شدند و چند سال بعد این استعدادها، ستاره‌های والیبال ایران را تشکیل دادند.و دیدید در رده های مختلف پایه ها جزو بهترین های دنیا شدیم و چند سال بعد ، تقریبا"، یقه اکثر تیمهای قدر دنیا را گرفتیم، و این حاصل یک کار اصولی و درست بود، که بعد از مرحوم یزدانی خرم، آقای داور زنی هم، همان راه را ادامه دادن، آوردن مربیان بزرگی چون ، ولاسکو، کواچ، لوزانو،کولاکوویچ و آلکنو، باعث ادامه موفقیتها شد و تیم ایران ، یک کلاس و شخصیت جهانی پیدا کرد، اما شاهد هستیم بر خلاف سایر تیمهایی مثل ژاپن، ما متاسفانه عقب گرد داشتیم، و این قطعا" حاصل تفکرات اشتباه فدراسیون والیبال هست، تیم بزرگ ، مربی بزرگ می خواهد، اگر با علم روز دنیا پیش نرویم، قطعا" نتیجه ای نخواهیم گرفت، با احترام به همه ی مربیان داخلی، تیم ما یک مربی درجه یک خارجی می خواد.
  • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    ایتالیا درزمره تیم های بزرگ والیبال دنیاست ، هرچند در این مسابقات با تیم های اصلی شان شرکت نمی کنند باز هم قوی هستند،با مربی بزرگی مثل ولاسکو ونسل طلایی بازیکنان ،والیبال ما قدرت گرفت ودوران بسیارخوبی داشت، اما بعداز ولاسکو ،جانشینان او این توانایی را نداشتند ،بازیکنان هم که کنار رفته اند ،موسوی که به تنهایی نمی تواند بار تمام تیم را به دوش بکشد، بنابراین چه توقعی دارید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی