نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
سیل انتقادها از آقای سرمربی و تیم ملی مدعی؛ عجب تیم بی‌خاصیتی!/ هواداران را اذیت کردیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

روند نتایج آلمان ناامیدکننده است و هانسی فلیک زیر فشار شدیدی قرار دارد.

آلمان با هانسی فلیک همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد و این موضوع میزبان جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ را به‌شدت نگران کرده است.

ژرمن‌ها بار دیگر شکست خوردند، این بار مقابل کلمبیا و با نتیجه ۲-۰ تا روند وحشتناکی که لئون گورتسکا هافبک آلمان آن را غمناک توصیف کرده، ‌ادامه داشته باشد.

ورزشگاه گلزن‌کرشن می‌توانست یک مکان مناسب برای بازی پایان فصل تیم ملی فوتبال آلمان باشد. ورزشگاه اختصاصی شالکه پر از تماشاگرانی بود که با وجود روند ضعیف آلمان در ۱۱ ماه گذشته سعی کردند حمایت کاملی از تیم ملی کشورشان داشته باشند. هفته گذشته یکی از رسانه‌های آلمانی نوشت این تیم ملی مورد علاقه بسیاری از مردم آلمان نیست، اما جمعیت حاضر در گلزن‌کرشن این موضوع را رد کردند. با وجود این عملکرد آلمان به گونه‌ای بود که حتی متعصب‌ترین هواداران تیم ملی نیز نگران آن شده‌اند.

کلمبیا با دو گل لوئیس دیاس و خوان کوادرادو آلمان را شکست داد تا تیم هانسی فلیک ماه ژوئن را بدون کسب برد به پایان برساند. این شکست همچنین به این معنی است که آلمان در ۱۱ بازی اخیر خود فقط سه بار برنده بوده است. آلمان به‌عنوان میزبان یورو ۲۰۲۴ نتایج خوبی با فلیک به دست نیاورده است و این باعث شده تا انتقادها از این مربی بسیار بالا گیرد.

لئون گورتسکا بعد از بازی به‌شدت ناراحت بود و گفت: «این روند واقعاً دراماتیک و غمناک است. همه چیز را از دست داده‌ایم.»

تماشاگران حاضر در ورزشگاه با وجود حمایتی که از تیم به عمل آوردند با گذشت زمان از نحوه عملکرد تیم شاکی شدند و صدای سوت آنها شنیده می‌شد. یکی از هواداران فریاد می‌زد: «عجب تیم بی‌خاصیتی!»

نیکلاس فولکروگ مهاجم آلمان حرف هوادار آلمان را تأیید کرد: «نمی‌توان مخالف این حرف بود. البته این شرایط فعلاً ایجاد شده اما ما می‌توانیم ثابت کنیم که یک تیم معمولی و بی‌خاصیت نیستیم.» مارک آندره تراشتگن دروازه‌بان تیم ملی آلمان در مسابقه مقابل کلمبیا با حمایت از هانسی فلیک گفت: «ما به او اعتماد کامل داریم. نباید از فلیک انتقاد شود. مشکل تیم او نیست!»

پاس، پاس و پاس، این تنها کاری است که تیم ملی آلمان انجام می‌داد و هیچ نتیجه‌ای از آن نمی‌گرفت. بازیکنان تیم خسته هستند و البته تا حدی حق هم دارند اما مسائلی که اطراف این تیم ملی آلمان وجود دارد نه جدید هستند و نه به خستگی بازیکنان محدود می‌شوند. تیم آلمان ظاهراً از درون پوسیده شده و راه فراری از این وضعیت هم نمی‌تواند پیدا کند. با وجود این بازیکنان آلمان همچنان سعی می‌کنند از سرمربی تیم حمایت کنند. امره جان هافبک تیم گفت اصلاً هیچ بحثی در مورد سرمربی نباید وجود داشته باشد و بنجامین هنریکس به این سؤال که آیا فلیک هنوز هم فرد مناسبی برای هدایت ژرمن‌ها است، پاسخ داد: «بله، کاملاً. مربی ما را خیلی خوب آماده بازی کرد. او می‌خواست تلاش کند تیم در این دیدار پیروز شود و نباید توانایی‌های مربی را زیر سؤال ببریم. ما بازیکنان مسئول این اتفاقات هستیم. اول و مهمتر از همه، ما بازیکنان باید خودمان را مسئول بدانیم. ما مسئول عملکرد بد آلمان هستیم.»

در طرف مقابل، هانسی فلیک هم در یک ماه گذشته بیشترین وقت خود را صرف دفاع از بازیکنانش کرده است. او حتی برای حمایت از جاشوا کیمیش، ذهنیت او را با مایکل جوردن اسطوره بسکتبال مقایسه کرد. کیمیش بازیکن بزرگی است اما مقایسه او با جوردن، یکی از افسانه‌ای‌ترین ورزشکاران تاریخ که همیشه ذهنیتی برنده داشته، اغراق‌آمیز بود و رسانه‌های آلمانی نیز این حرف فلیک در دفاع از کاپیتان تیمش را مورد انتقاد قرار دادند تا اوضاع برای او و کیمیش بدتر شود.

سیل انتقادها از آقای سرمربی و تیم ملی مدعی؛ عجب تیم بی‌خاصیتی!/ هواداران را اذیت کردیم

بله، ‌هواداران را اذیت کردیم!

درست است که وظیفه مربی حمایت از بازیکنانش است، اما نه عملکرد و نه نتایج تیم به گونه‌ای نیست که حرف‌های فلیک مورد پذیرش هواداران و رسانه‌ها قرار گیرد و حتــــــی موقعیت خود فلیک نیز با تزلزل مواجه شده است هرچند خودش می‌گوید نتایج خوب آلمان از راه خواهند رسید. او بعد از باخت به کلمبیا گفت: «به‌شدت از این شکست احساس ناراحتی و ناکامی می‌کنم. برای هواداران که در دیدارهای اخیر آنها را اذیت کردیم متأسفم. می‌خواستیم در این بازی یک سبک جدید را تجربه کنیم که شرایط آن گونه که دوست داشتیم پیش نرفت. متأسفانه شرایط به سود ما رقم نمی‌خورد. بله ما نتایج خوبی کسب نکرده‌ایم اما براین باور هستم که نتایج خوب ما به مرور زمان رقم خواهد خورد.»

ناراحتی گوندوغان

ایلکای گوندوغان، ستاره منچسترسیتی برنده لیگ قهرمانان اروپا به‌عنوان کاپیتان تیم ملی آلمان نتوانست تیم را در مسیر موفقیت‌آمیز هدایت کند. او که از وضعیت تیم آلمان اصلاً رضایت نداشت بعد از باخت به کلمبیا گفت: «این بازی به هیچ عنوان معیار ما و در استانداردهای ما نیست.»

آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم نمایشی ناامید کننده با هدایت فلیک داشت و حتی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. با توجه به اینکه آلمان میزبان یورو ۲۰۲۴ است هواداران از فلیک تنها انتظار قهرمانی دارنــــد. همچنین اولیــــور بیرهوف، مدیر تیم‌های ملی فوتبال آلمان در پی نتایج ضعیف این کشور قرارداد خود با فدراسیون فوتبال آلمان را فسخ کرد تا رودی فولر جای او را بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوروش IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    آلمان همیشه همینجوریه.وقتی ضعیف میشه بعدش میاد تا فینال هم میره.دوره های ضعف آلمان قهرمانی های بعد آلمان رو میسازن.چون اصولی و با برنامه مشکلات رو حل میکنن و همیشه با تعصب بازی میکنن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی