نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ورزشگاه نوکمپ
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه بارسلونا با انتشار تصویری متفاوت از ورزشگاه نوکمپ، اعلام کرد عملیات بازسازی این ورزشگاه خاطره‌انگیز آغاز شده است.

باشگاه بارسلونا ورزشگاه نوکمپ را ترک کرد تا بازی‌های خانگی فصل آینده‌اش را در جای دیگری انجام دهد و ورزشگاه نمادین ۹۹۳۵۴ نفری‌اش را برای بازسازی و استقرار تیم عملیاتی خالی کند.

سایت ساختمانی

حالا نوکمپ با کارهای بزرگی که روی ورزشگاه انجام می‌شود شبیه به یک سایت ساختمانی به نظر می‌رسد. کلیسای جامع ۹۹۳۵۴ نفری بارسلونا که بزرگ‌ترین ورزشگاه اروپاست برای آینده قابل پیش‌بینی خالی شد، برای این که غول‌های کاتالونیا به دنبال بازسازی زمین خودشان و همسو شدن با ورزشگاه‌های مدرن در سرتاسر قاره اروپا هستند. آن‌ها پس از یک سال بسیار موفق و قهرمانی در لالیگا، اکنون به ورزشگاه المپیک در سوی دیگر شهر نقل مکان خواهند کرد.

همانطور که تصاویر منتشر شده در توییتر باشگاه نشان می‌دهد، چندین جرثقیل در نوکمپ با زمین کاملاً حفر شده، خودشان را به خانه بارسا رسانده‌اند. کارهای بزرگی هم در خارج از ورزشگاه در طول فصلی انجام می‌شود که قرار است بارسلونا در خانه موقتش در منطقه مونتجوئیک سپری کند.

آغاز عملیات بازسازی نوکمپ

شرکای تجاری

پس از تصویب پروژه اسپاتیفای نوکمپ، فصل آینده اولین بار از دهه ۱۹۵۰ به بعد خواهد بود که کاتالان‌ها یک فصل را دور از نوکمپ سپری می‌کنند و شاهد بهبود ورزشگاه و امکانات اطراف آن در یک پروژه ۱٫۳ میلیارد پوندی خواهند بود. این طرح‌ها توسط شرکت‌های آمریکایی گلدمن ساکس و جی‌پی مورگان که قرار است در آن شریک شوند، حمایت می‌شود.

در ماه مارس ۲۰۲۲ باشگاه بارسلونا با سرویس استریم «اسپاتیفای» قرارداد اسپانسری بلندمدت امضا کرد تا نام ورزشگاهش را به «اسپاتیفای نوکمپ» تغییر دهد. این ورزشگاه قرار است پس از بازگشت تیم ظاهر جدیدی به خود بگیرد و شرکت سوئدی هم ارتباطش را حفظ کند.

ورزشگاه نوکمپ

کاهش تماشاگران

رقیب همیشگی بارسلونا یعنی رئال‌مادرید هم به تازگی ورزشگاهش را بازسازی کرده، به این معنی بود که آن‌ها هم مدتی را در ورزشگاه تمرینی‌شان سپری کردند. هرچند بارسلونا که فصل گذشته میانگین حضور تماشاگرانش ۸۳۴۹۴ نفر بوده، باید دوره بعدی که در لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود به میزان قابل توجهی کمتر از این عدد میزبان هواداران باشد.

ورزشگاه موقت ۵۵ هزار نفری آن‌ها قبلاً میدان اصلی المپیک ۱۹۹۲ و ورزشگاه خانگی دیگر تیم شهر یعنی اسپانیول بوده است. ژاوی که پس از بازی آخر خانگی بارسلونا مقابل مایورکا که با برتری ۳-۰ به پایان رسید، گفت که تغییر ورزشگاه در این شهر آسان نخواهد بود و از هواداران درخواست کرد فصل بعد هم نقش‌شان را ایفا کنند. ژاوی در این باره گفت: «نوکمپ مثل خانه من است، اما این کار برای یک هدف خوب خواهد بود؛ داشتن ورزشگاهی حتی بهتر که هواداران در آن احساس بهتری داشته باشند. این به نفع همه است. احساس من این است که در مونتجوئیک کار آسانی نخواهیم داشت. ما باید به زمین جدیدی برویم و به هواداران خودمان نیاز داریم. جوی که از زمانی که من سرمربی هستم ایجاد شده را هم در مونتجوئیک نیاز خواهیم داشت. هواداران باید بدانند که ما آنجا هم به آن‌ها خیلی نیاز خواهیم داشت.»

مطلبی درباره ورزشگاه جدید بارسلونا بخوانید: نگاهی به خانه جدید بارسلونا؛ ورزشگاه «المپیک لوئیس کمپانیس»/ از ویرانی کامل تا میزبانی المپیک و تنها ۱۱ بازی فوتبال!

ورزشگاه المپیک لوئیس کمپانیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    امیدوارم چرخش برامون بچرخه ❤💙

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی