نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
کلوب| سرانجام حق پخش تیم‌ها چه می‌شود؟/ صداوسیما و پول‌های میلیاردی که به جیب می‌زند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هر ساله دو تیم استقلال و پرسپولیس به دنبال صداوسیما می‌دوند برای حق پخش، نمی‌دانیم  چه زمانی صدا و سیما با سرخابی‌ها همکاری می‌کند و این پول‌ها را به این دو باشگاه می‌دهد؟ این در حالی است که این دو تیم هنوز به صورت کامل خصوصی نشده‌اند.

بودجه صدا و سیما در قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده و تخمین در آمدهای این  سازمان از آگهی‌های تیم‌های استقلال و  پرسپولیس، بین ۱۶ تا ۳۱ هزار میلیارد  تومان برآورد شده است که  با احتساب تخفیف ۵۰  درصدی، به  عدد تقریبی ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد  می‌رسد و باید گفت که سود فوتبال به مراتب بیشتر از سریال برای صداو سیماست.

این در حالی است  که صدا و سیما درآمد قابل توجهی از تبلیغات خود دارد ولی دایما ناله می‌کند و خبری از حق پخش مسابقات فوتبال نیست!

اگر تلویزیون را روشن و شبکه‌ها را بالا و پایین کنیم فقط تبلیغات پشت تبلیغات و همچنین برنامه‌های آرشیوی سال‌های دور می‌بینیم، که همین امر باعث شده مخاطب تلویزیون ریزش کند و مردم کمتر سمت گیرنده‌های خانه‌هایشان بروند و بیشتر در گوشی موبایل و اینترنت وقت خودشان را سپری کنند.

خب فقط می‌ماند  پخش مستقیم مسابقات لیگ برتر که باعث می‌شود مردم پای گیرنده‌ها جا خوش کرده و به تماشای آن بپردازند که آخرش  صداو سیما با درآمد از تبلیغات بازی‌ها کیفش  کوک می‌شود و هیچ خلاقیت دیگری را از دوستان که خودشان را ملی می‌دانند جدیدا شاهد نیستیم.

به همه اینها اضافه کنید کنار رفتن یکسری گزارشگر و مجری خبره  که اهل فن بودند و آمدن افرادی که از اجرا و حرف  زدنشان می‌توان فهمید که خیلی کار دارند تا بتوانند دل مردم را بدست آورند و مورد رضایت  قرار بگیرند.

بد نیست بدانید که همین صداو سیما سال گذشته که مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را  پخش کرد حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت تبلیغاتی که روی آنتن برد به جیب زد ولی نمی‌دانیم این پول صرف چه چیزی می‌شود که امروز صداو سیما به گذشته سفر کرده و برنامه‌های آرشیوی و تکراری تحویل مردم می‌دهد.

این سازمان فعلا با جواد خیابانی با کلمات طنز و شوخی‌های خودش مانور می‌دهد که باعث  انتقاد خیلی‌ها شده است.

 آیا رسانه ملی ما نمی‌تواند برنامه‌های مفید و سرگرم کننده برای جامعه تدارک ببیند؟

صداوسیما فقط فوتبال را دارد و بس.

علی صفایی راد| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی