آقای نکونام! استقلال شباهتی به فولاد ندارد/ ماجرای کمپ حجازی یک‌بار دیگر تکرار شود، کار استقلال تمام است/ حسینی را از نزدیک ندیده بودم اما...
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حسن روشن پیشکسوت استقلال گفت: از اتفاقات رخ داده در کمپ ناصر حجازی بسیار نگرانم و ترسم آن است که عده‌ای گردن‌کلفت باعث شوند هواداران از دیدن تمرینات تیم محبوب‌شان محروم شوند.

شرایط استقلال دوباره خاص شده و اتفاقات حاشیه‌ای فراوانی را در این تیم شاهد هستیم؛ به همین خاطر سراغ حسن روشن رفتیم تا با این چهره ماندگار استقلال پیرامون شرایط این روزهای آبی‌پوشان همکلام شویم:

استارت تمرینات پیش‌فصل استقلال با حواشی زیادی کلید خورد. نظرتان چیست؟
اینکه در اولین روز تمرینات استقلال عده‌ای به دنبال گردن‌کلفتی و ایجاد رعب و وحشت در بین تماشاگران باشند، قطعاً از جایی خط گرفته‌اند. در قدیم وقتی بوقچی تیم دست چپ خود را بالا می‌آورد یعنی فلان کار را بکنید و وقتی دست راست خود را بلند می‌کرد، معنای دیگری داشت الان اما این کارها دیگر از مد افتاده است.

البته ضاربان درگیری روز پنج‌شنبه جزو بوقچی‌های باشگاه نبودند.
دیگر بدتر. وقتی این افراد جزو بوقچی‌های باشگاه نیستند، پس چرا در کمپ تمرینی استقلال حاضر شده و اینچنین جولان می‌دهند؟ وقتی این اتفاقات در کمپ استقلال رخ می‌دهد، یعنی از قبل طراحی شده بود. آنچه مشخص است اگر این روند ادامه داشته باشد، دوباره‌ ‌آش همان ‌آش است و کاسه همان کاسه و به زودی شاهد آن خواهیم بود که تمرینات استقلال پشت درهای بسته دنبال شود. ۵۰ سال پیش و در دوره‌ای که ما برای استقلال بازی می‌کردیم، هر روز تمرینات‌مان با حضور دو، سه هزار تماشاگر برگزار می‌شد و چه بازی قبل را می‌بردیم و چه می‌باختیم، خبری از فحاشی نبود. جالب آنکه وقتی یک بازی را می‌باختیم، فردای آن روز چنانچه تمرین ساعت ۴ بود، ما به احترام هواداران‌مان ساعت ۵/۳ خود را به محل تمرین می‌رساندیم. حالا اما همه چیز متفاوت شده. در مجموع باید گفت این اتفاقات باید ریشه‌یابی شود و اینکه بخواهیم درهای تمرین را به روی هواداران ببندیم، بدتر می‌شود. باید دید اصل ماجرا چه بوده و هدف از راه‌اندازی درگیری و نزاع چه بوده است. البته من هیچ‌کدام از این افراد را نمی‌شناسم اما ادامه این ماجرا باعث خواهد شد فیفا خط سیاه و قرمز روی نام استقلال بکشد و این‌طور نیست که این‌گونه اتفاقات از نگاه آنان دور بماند.

 آقای نکونام! استقلال شباهتی به فولاد ندارد/ ماجرای کمپ حجازی یک‌بار دیگر تکرار شود، کار استقلال تمام است/ حسینی را از نزدیک ندیده بودم اما...

درخصوص موفقیت جواد نکونام همراه استقلال کمی صحبت کنید.
قضاوت درخصوص موفقیت نکونام و استقلال خیلی زود است اما باید خوشبین بود. امیدوارم نکونام به همراه استقلال روزهای خوب و موفقی را پشت‌سر بگذارد چراکه او هم بچه خوبی است، هم از دانش فنی بالایی برای هدایت استقلال بهره‌مند است اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد این است که اینجا فولاد نیست. هم ما و هم شما باید کمک کنیم تا او بتواند به اهداف خود دست پیدا کند. البته در باشگاه کسی سر جایش نیست. وقتی باشگاه هنوز تکلیف مدیرعامل خود را نمی‌داند و هیأت مدیره نیز شکل کامل خود را پیدا نکرده، به همین خاطر خیلی نمی‌توان در مورد آینده حرف زد. فعلاً کریمی به عنوان سرپرست مدیرعاملی کارها را انجام می‌دهد اما خودش نمی‌داند تا کی ماندنی است. شرط موفقیت استقلال به انتخاب و کار کردن سیستم‌های مورد نظر نکونام است و البته مهم‌تر از آن یک بدنسازی باکیفیت برای یک فصل است. امروزه حرف اول را بدنسازی و سپس بحث روحی روانی و سوم بازیکن و در مرحله چهارم سرمربی می‌زند یعنی اینکه شما اگر در کنار یک سرمربی موفق سه ویژگی ابتدایی را نداشته باشید، یعنی هیچ.

نظرتان درخصوص جدایی حسینی و غلامی چیست؟
عارف غلامی در این چند سال وزنه خوبی برای استقلال به شمار می‌رفت و کار خود را به درستی انجام می‌داد. عارف فوتبالی تمیز و مؤدبانه از خود به نمایش می‌گذاشت و از نظر روحی روانی نیز بازیکن تأثیرگذاری برای تیم بوده است. کنار گذاشتن عارف اگر تصمیم نکونام و یا کمیته فنی باشد، قطعاً با ادله منطقی همراه است اما اگر این بازیکن از سوی باشگاه کنار گذاشته شده اتفاق خوبی صورت نگرفته است. اما درخصوص سیدحسین حسینی باید گفت چند سال پیش که من حتی او را از نزدیک ندیده بودم، یک‌بار با من تماس گرفته و درخصوص ماندن یا رفتنش از استقلال مشورت خواست و من به او گفتم ذخیره رحمتی بودن بهتر از آن است که در جای دیگر حضور داشته باشد چراکه تمرین کردن در کنار رحمتی باعث پیشرفت او خواهد شد. فاصله دو گلر استقلال نباید زیاد باشد. در گذشته به یاد داریم ناصر حجازی و منصور رشیدی هر دو با کیفیت بالایی که داشتند، در استقلال حضور داشتند. در بحث گلرها نباید طوری باشد که یک دروازه‌بان فکر کند تحت هر شرایطی فیکس است و دیگر دروازه‌بان بداند تحت هر شرایطی به او بازی نمی‌رسد. حسینی ضرری که در فصل گذشته کرده، این بود که گلر فیکس تیم بوده و رقیبی جدی نداشت و اینچنین شد که در فصل گذشته سال خوبی را پشت‌سر نگذاشت.

 آقای نکونام! استقلال شباهتی به فولاد ندارد/ ماجرای کمپ حجازی یک‌بار دیگر تکرار شود، کار استقلال تمام است/ حسینی را از نزدیک ندیده بودم اما...

از سرقت مجسمه منصور پورحیدری باخبر شدید؟
از این اتفاق متأسف شدم اما خیلی جالب است که وقتی این مجسمه نه طلا دارد و نه نقره، چرا باید دزدیده شود؟ البته در این منطقه مجسمه تیمسار فلاحی هم به سرقت رفته است. شاید هم کار افرادی است که با منصورخان مشکل داشتند و از مرده او هم می‌ترسند! البته شاید این مجسمه از جنس برنز بوده و دزدها این کار زشت را انجام دادند.

حرف پایانی؟
از اتفاقات رخ داده در کمپ ناصر حجازی بسیار نگرانم و ترسم آن است که عده‌ای گردن‌کلفت باعث شوند هواداران از دیدن تمرینات تیم محبوب‌شان محروم شوند. به نظرم اگر اتفاقات اینچنینی دوباره تکرار شود، باید گفت کار استقلال در این فصل تمام است. نکته دیگر اینکه فعلاً حجت کریمی یک‌نفره کارها را دنبال می‌کند و این اتفاق خوبی برای باشگاه بزرگ استقلال نیست. امیدوارم با انتخاب مدیرعامل جدید کمیته‌های فنی و مالی قوی تشکیل شود. آنچه مشخص است اول باید ساختار باشگاه به بهترین شکل ممکن ساخته شده و بعد به دنبال ساختن تیمی باکیفیت بود. کاش باشگاه با در اختیار گذاشتن یک دست گرمکن استقلال به پیشکسوتان شرایطی را فراهم کند تا این عزیزان بتوانند در کنار بازیکنان حاضر شده و در مدت زمان تمرین آبی‌پوشان کنار زمین چمن راه بروند که راه رفتن آنان قطعاً با تأثیرات مثبتی همراه خواهد بود. فقط به دنبال تیمداری هستیم و این روش یعنی راهی که می‌رویم به ترکستان است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • کمال آبی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    دمت گرم حسن آقا
  • Said ahmad IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    الحق که درکنار رحمتی تجربه بین المللی 6گل خوردن را کسب کرد
    • گاری قرمز IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      سوتی های بی پایان مدافعان لنگی باعث شد تیم ملی جمهوری اسلامی ایران شش گل بخورد
    • استقلال💙 IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      بسوزززززززززززززززز درخشش های ک چشمت تحمل دیدنشو نداشته ندیدی در ضمن به شما مربوط نیس تو مشکلات درخانوادگی سرورتون دخالت نکنین بهتره،،،، شما برو به نعمتی خسته نباشید بگو اگه خیلی ادعا داری
  • احمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    باز این شروع کرد بابا یه فصل هم تیم رو بدین دست این عقده ای ببینیم چکار میکنه
  • ا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    آقای‌روشن...روشن‌شو..همین‌الانم فاتح‌فوتبال‌خونده‌اس.فقط‌هوا‌دار‌کافیه بیشتر‌توجه‌کنه‌باین‌اسم..یعنی‌فقط‌هوا رو داره..و‌بس..باید‌بدونه‌هوادار‌که‌نباید پل‌و‌پله‌باشه‌برا‌یه‌مشت‌دزد‌و‌اراذل
  • علیرضا استقلالی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    والله متاسفم. ارازل و اوباش بیان حق هوادارانی که کار و پیشه خود را تعطیل میکنند برا تشویق پرداخت کنند اگه این افراد گرفته نشوند من هر گز به ورزشگاهها نمی روم
  • سعید IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    استاد حسن روشن عزیز‌این‌کارگروه‌ تعیین کننده‌محتوای‌فضای‌مجازی‌رانمیشناسند‌تا‌شخص‌خودشان‌ دهنشان‌را‌بشاشد
  • پ.مثل پرسپولیس IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    آره حسن آقا یادمون نرفته تو اون بازی تاریخی با پرسپولیس از مجموع شیش تا گل چهار تا ناصر خان خورد دو تا هم منصور خان رشیدی ،خیلی جالب بود خخخخخخخخخخخخخخخ .وای خدا دلم !!!
  • 7 IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    کی از دست این راحت میشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی