نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
دومینیک سوبوسلای
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سوبوسلای در لایپزیش دوران درخشانی را گذراند و حالا به لیورپول آمده است. او قدرت و تکنیک خوبی دارد و به عقیده مربی سابقش همانند ارلینگ هالند است.

لیورپول خرید ۶۰ میلیون پوندی هافبک مجارستانی «دومینیک سوبوسلای» از لایپزیش را تکمیل کرده است.

این بازیکن ۲۲ ساله که کاپیتان کشورش است، می‌تواند در بخش هافبک مرکزی بازی کند اما بیشتر وقت خود را در بوندسلیگا در جناح سپری کرد. او در فصل گذشته بوندسلیگا ۶ گل و ۸ پاس گل به ثبت رساند، و یکی از مربیان سابقش او را به اندازه ارلینگ هالند بااستعداد دانست.

آرون آرانیوسی، روزنامه‌نگار مجارستانی، گفت: «من واقعاً از دیدن او در آنجا هیجان‌زده هستم، او برای یورگن کلوپ بازیکن بزرگی به نظر می‌رسد. او انرژی خوبی دارد و پرتلاش است و می‌توانم ببینم که با توپ‌گیری‌هایش محمد صلاح را به خوبی تغذیه می‌کند. او به خط هافبک جان تازه‌ای می‌بخشد؛ می‌تواند توپ را حمل کند و همچنین با استاندارد بالا و خونسردی توپ را بین بازیکن پخش کند. به نظر من این مسائل او را به یک بازیکن خوب تبدیل می‌کند، به خصوص با قدرت تصمیم‌گیری و آگاهی تاکتیکی‌اش.»

دومینیک سوبوسلای

سوبوسلای چگونه با هم‌تیمی‌های جدید خود مقایسه می‌شود؟

لیورپول ممکن است تصمیم بگیرد که در خط هافبک با سوبوسلای بازی کند، اما از آنجایی که او فصل گذشته را در جناح راست سپری کرد، مقایسه آمار او با مهاجمان قرمزها آسانتر است. از بین این مهاجمان، تنها محمد صلاح در فصل گذشته مجموع گل‌ها و پاس گل‌های بیشتری نسبت به سوبوسلای در لیگ داشت، اما بازیکن مجارستانی بیشتر از بقیه بازی کرد.

با در نظر گرفتن زمان بازی، سوبوسلای تنها هر ۱۷۵ دقیقه یک گل یا پاس گل می‌دهد که این میزان بسیار کمتر از صلاح (۱۰۶)، داروین نونیس (۱۴۲)، دیوگو جوتا (۱۰۳)، کودی خاکپو (۱۶۳) یا لوئیس دیاس (۱۶۶) در فصل گذشته است. این به تفاوت در سبک بازی و تاکتیک‌ها هم برمی‌گردد. سوبوسلای لمس کمتری در محوطه جریمه داشت اما بیش از هر کدام از آنها موقعیت ایجاد کرد.

آرانیوسی گفت: «او بازیکن خلاقی است، بسیار تکنیکی است، اما این بدان معنا نیست که از تکل زدن می‌ترسد. او سخت کار می‌کند، در بازی‌ها زیاد می‌دود، به خصوص بدون مالکیت توپ. از این نظر فکر می‌کنم او بازیکن بزرگی برای کلوپ خواهد بود. او در بازی کردن با دیگران، شوت‌زنی و پاس‌های کلیدی خوب است. به همین دلیل است که او بسیار تهدیدکننده است، او در هر سه موقعیت عالی است، بنابراین هرگز نمی‌دانید که او کدام پوزیشن را انتخاب می‌کند. او اغلب در بال چپ مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما همچنین توانایی بازی به عنوان شماره ۸ یا ۱۰ را دارد. از نظر تاکتیکی بازیکنی بسیار بالغ و آگاه است.»

این بازیکن ۱۸۵ سانتی دوپا همچنین متخصص ضربات ایستگاهی و کرنر است. آرانیوسی گفت: «جالب است ببینیم که با وجود ترنت الکساندر-آرنولد و دومینیک چه کسی ضربات ایستگاهی و کرنر را خواهد زد. او خودخواه نیست، اما از شوت زدن ابایی ندارد. او تحت فشار رشد می‌کند، بنابراین در مسابقات مهم برای ضربه شروع مجدد پا پیش می‌گذارد.»

دومینیک سوبوسلای

دوران حرفه‌ای سوبوسلای تا به حال چگونه پیش رفته است؟

سوبوسلای که در ۳۲ بازی ملی ۷ گل برای مجارستان به ثمر رسانده، تا به امروز دوران حرفه‌ای خود را در باشگاه‌های ردبول گذرانده است. او قبل از پیوستن به لایپزیش در ژانویه ۲۰۲۱، در ۱۲۵ بازی برای سالزبورگ و تیم ذخیره دسته دوم آنها لیفرینگ، ۴۲ گل به ثمر رساند و ۴۵ پاس گل داد. مصدومیت باعث شد که تا فصل بعدی اولین بازی خود را در لایپزیش انجام ندهد و در هر دو فصل ۲۰ گل به ثمر رساند؛ از جمله گل دوم در فینال جام حذفی آلمان امسال که مقابل آینتراخت فرانکفورت به ثمر رسید و آنها را با نتیجه ۲-۰ شکست داد.

جسی مارش، سرمربی سابق لیدز، مربی سوبوسلای در سالزبورگ و لایپزیش و مربی ارلینگ هالند در سالزبورگ بود. طبق گزارش وب‌سایت رسمی بوندسلیگا، مارش قبلاً در مورد سوبوسلای گفته بود: «از نظر استعداد، بازیکنان بهتر زیادی وجود ندارند که بتوانند در پست او بازی کنند. برخی قوی هستند، برخی تکنیکی هستند، برخی از نظر تاکتیکی خوب هستند، و برخی می‌توانند خوب دفاع کنند یا زیاد بدوند. با این حال، دومینیک خاص است زیرا او تمام این مهارت‌ها را در کنار هم دارد. دومینیک به اندازه ارلینگ هالند با استعداد است.»

در دو فصل کامل حضورش در بوندسلیگا، تنها چهار بازیکن در هر ۹۰ دقیقه بیشتر از میانگین ۲.۵ سوبوسلای فرصت ایجاد کردند. فصل گذشته، تنها سه بازیکن در بازی باز، از جمله زدن ضربه نهایی، نسبت به امتیاز ۱۶۳ سوبوسلای موقعیت ایجاد کردند: یاشوا کیمیچ، جمال موسیالا و جود بلینگام. فقط لروی سانه، بازیکن بایرن، شوت‌های بیشتری نسبت به ۳۶ شوت سوبوسلای از بیرون محوطه جریمه داشت.

آرانیوسی ادامه داد: «سوبوسلای بسیار مصمم و با اعتماد به نفس است که گاهی اوقات به نظر می‌رسد مغرور و از خود راضی است اما اینطور نیست. او در طول جلسات تمرینی بسیار سخت کار می‌کند. واقعا رقابتی است و عاشق چالش‌هاست و از رویارویی با حریفان سرسخت نمی‌ترسد. انگار در ماموریت است.»

دومینیک سوبوسلای

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی