نگاهی به صحبت‌های عجیب سرمربی جدید آبی‌ها/ آیا واقعاً تیم جدید او پرافتخارترین تیم ۱۵ سال اخیر است؟
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در حالی که مائوریسیو پوچتینو ادعا کرده تیم چلسی موفق‌ترین تیم 15 سال اخیر انگلیس بوده، منچسترسیتی با کسب سه‌گانه فصل قبل این ادعای سرمربی آرژانتینی را نقض کرده است.

مائوریسیو پوچتینو سرمربی جدید چلسی مدعی شد که به بهترین تیم و بزرگ‌ترین تیم انگلیس در ۱۵ سال گذشته پیوسته است. با این حال بر اساس جام‌ها، منچسترسیتی پس از قهرمانی در سه جام فصل گذشته و کسب سه‌گانه، در این زمینه از آبی‌ها پیشی گرفته است.

«پوچ» با ادعای جسورانه‌اش در اولین مصاحبه به عنوان سرمربی چلسی، هواداران قدیمی تاتنهام را عصبانی کرده است. هواداران اسپرز، پوچتینو را پس از این که رقیب سرسخت‌شان چلسی را به عنوان بزرگ‌ترین تیم انگلیس در ۱۵ سال گذشته ارزیابی و معرفی کرد، او را به بی‌احترامی متهم کردند.

این سرمربی آرژانتینی ۵۱ ساله موفق شد تاتنهام را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹ برساند. اما رئیس باشگاه دنیل لوی تنها چند ماه پس از این موفقیت با اخراج او، هواداران را شوکه کرد. مسلماً این اتفاق پس از این رخ داد که او در طول ۵ سال حضورش روی نیمکت تاتنهام جامی کسب نکرد.

پوچتینو به تیم رسانه‌ای چلسی گفت: «در ۱۰، ۱۲ یا ۱۵ سال گذشته، چلسی بهترین تیم انگلیس است.» و این کاملاً درست نیست...

مصاحبه پوچتینو را بخوانید: ادعای سرمربی جنجالی لیگ برتر؛ آبی‌ها بهترین تیم ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر بوده‌اند/ این تیم باید همیشه در اوج باشد

۱– منچسترسیتی (۱۷ جام)

سیتی تحت هدایت پپ گواردیولا ماه گذشته اینتر را شکست داد و برای اولین مرتبه در تاریخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. این قهرمانی همچنین جایگاه‌شان را در کتاب تاریخ به عنوان برنده سه‌گانه تثبیت کرد و موفق‌ترین باشگاه انگلیس در ۱۵ سال گذشته شده‌اند. سیتیزن‌ها از ناکامی آرسنال استفاده کردند و قهرمانی لیگ برتر که هفتمین قهرمانی‌شان در ۱۵ سال اخیر بود را به‌دست آوردند. ضمن این که در فینال جام‌حذفی هم منچستریونایتد را شکست دادند. پیروزی در ومبلی بر شیاطین‌سرخ سومین قهرمانی‌شان در این جام را از سال ۲۰۰۸ به بعد رقم زد.

۲– چلسی (۱۴ جام)

قهرمانی‌های این فصل سیتی باعث شد تا سه جام از چلسی جلو بیفتد که در همین بازه زمانی ۱۴ جام به‌دست آورده است. آبی‌ها ۳ مرتبه عنوان قهرمانی لیگ برتر را به‌دست آورده‌اند و ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا داشته‌اند که البته بیشترین جام بین تیم‌های انگلیسی در همین مدت زمان است. چلسی موفق شده ۴ مرتبه قهرمان جام‌حذفی شود. این تیم همچنین یک قهرمانی در جام‌اتحادیه و یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و همچنین ۲ مرتبه قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها و لیگ اروپا کسب کرده است. این جام‌ها، قهرمانی‌های‌شان را به ۱۴ عدد در ۱۵ سال اخیر می‌رساند.

۳– منچستریونایتد (۱۲ جام)

چلسی ۲ جام با منچستریونایتد رده سومی فاصله دارد. شیاطین‌سرخ در آخرین سال‌های سرالکس فرگوسن ۴ مرتبه طعم قهرمانی را چشیدند و آخرینش سال ۲۰۱۳ بود. آن‌ها همچنین قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام‌جهانی باشگاه‌ها هم شدند. یونایتد همچنین ۴ مرتبه در جام‌اتحادیه و یک مرتبه در لیگ اروپا و یک مرتبه در جام‌حذفی جام را بالای سر برده‌اند و تعداد جام‌های‌شان از سال ۲۰۰۸ به بعد را به ۱۲ عدد رساندند. با وجود این که پس از جدایی فرگوسن کسب جام برای منچستریونایتد سخت‌تر شد، اما همچنان آن‌ها از نزدیک‌ترین رقیب و دشمن قدیمی‌شان لیورپول جلوتر هستند.

۴– لیورپول (۷ جام)

قرمزها از سال ۲۰۰۸ به بعد قهرمان لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا، جام‌جهانی باشگاه‌ها، سوپرجام اروپا، جام حذفی انگلیس و ۲ مرتبه جام‌اتحادیه شده‌اند که در مجموع ۷ قهرمانی را به افتخارات‌شان اضافه کرده است.

۵– آرسنال (۴ جام)

آرسنال به لطف ۴ قهرمانی‌اش در جام‌حذفی پشت سر لیورپول قرار دارد و میکل آرتتا پس از سپری کردن فصلی که با ناامیدی به پایان رسید، می‌خواهد به این عدد بیفزاید.

۶– تاتنهام (۰ جام)

و باشگاه سابق پوچتینو یعنی تاتنهام هنوز هم منتظر پایان دادن به خشکسالی جام است. آن‌ها آخرین مرتبه سال ۲۰۰۸ جام‌اتحادیه را بالای سر بردند و از آن زمان تا اکنون چیزی نبرده‌اند. اگرچه آنگه پوسکوگلو سرمربی جدید این تیم هم وظیفه دارد جلوی این ناکامی را بگیرد.

این گزارش را هم بخوانید: رده‌بندی امتیازی قهرمان‌های لیگ برتر انگلیس؛ قهرمانِ قهرمانان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی