نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
کیلیان امباپه
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن دو هفته به کیلیان امباپه فرصت داده تا تصمیم نهایی خود را بگیرد.

کیلیان امباپه بار دیگر پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید را درگیر کرد. انگار این داستان هر تابستان تکرار می‌شود و امباپه برای سرنوشتش بازی بزرگی به راه می‌اندازد. هیچکس مانند امباپه و تیمش به رهبری فایزه لاماری، مادر و ایجنت بازیکن، درگیر قراردادها و پیچیدگی‌های آنها نمی‌شود.

حالا او باید انتخاب کند: تمدید یا فروش. پی‌اس‌جی یا رئال مادرید. امباپه و وکلایش در حال فکر هستند و دو باشگاه منتظر هستند.

رئال مادرید چنین سناریویی را سه بار تجربه کرده. در سال ۲۰۱۷، زمانی که امباپه در موناکو حضور داشت و رئال مادرید و مالک باشگاه موناکو، دیمیتری ریبولوفلف، برای انتقال او به توافق رسیدند، این بازیکن مسیر را عوض کرد و به پاری‌سن‌ژرمن رفت. در سال ۲۰۲۱، رئال دوباره تلاش کرد و امباپه مصمم به جدایی بود، اما پاری‌سن‌ژرمن همه پیشنهادات را رد کرد که بالاترین آنها ۲۰۰ میلیون یورو بود.

سومین تلاش هم یک سال پیش انجام شد، امباپه قرار بود بازیکن آزاد شود و قرارداد بین این بازیکن و سپیدپوش‌ها به صورت شفاهی به توافق رسید، اما امضا نشد. پایان این داستان هم که مشخص است: او تمدید کرد و در پارک دوپرنس ماند.

حالا در سال ۲۰۲۳ این داستان ادامه دارد، اما با سناریویی کاملا متفاوت. حالا این پاری‌سن‌ژرمن است که اگر امباپه قراردادش را تمدید نکند، می‌خواهد این بازیکن را بفروشد و رئال‌مادرید هم در گوشه‌ای منتظر است.

امباپه اگر بخواهد تابستان امسال با رئال‌مادرید قرارداد امضا کند باید تمام کارها را خودش انجام دهد، زیرا رئال‌مادرید لج کرده  و با پاری‌سن‌ژرمن مذاکره نمی‌کند. در این صورت باید فائزه لاماری با فلورنتینو پرس با قیمتی مشخص تماس بگیرد. تنها در آن صورت، رئال مادرید اقدامات لازم را برای تکمیل انتقال و به دست آوردن بازیکن انجام خواهد داد.

با این حال، قیمت نباید بیش از ۲۰۰ میلیون یورو باشد، یعنی مقدار بودجه‌ای که رئال مادرید برای کل عملیات در نظر گرفته است. در این مرحله باشگاه اسپانیایی عجله‌ای ندارد. هدف، کاهش قیمت انتقال تا حد ممکن است. پاری‌سن‌ژرمن که باید با لوئیس انریکه به عنوان مربی و بدون لیونل مسی و امباپه، دو ستاره بزرگ دو سال اخیر، تیم جدیدی تشکیل دهد، ترجیح می‌دهد فروش سریع‌تر انجام شود. این سناریوی آسانی برای باشگاه فرانسوی نیست که ماموریت بازسازی تیمی را دارد که بار دیگر هوادارانش را هیجان‌زده کند و برای لیگ قهرمانان بجنگد.

کیلیان امباپه و ناصر الخلیفی

دو هفته کلیدی برای امباپه

توپ در زمین امباپه است و او باید تصمیم بگیرد: پاری‌سن‌ژرمن یا رئال مادرید.

نقشه راه امباپه این نبود که الان این تصمیم را بگیرد، بلکه نیتش این بود در سال ۲۰۲۴ از باشگاه فرانسوی جدا شود. او این طرح را در تابستان گذشته ترسیم کرد، زمانی که رئال‌مادرید را فریفت و رها کرد تا با شرایطی ایده‌آل با پاریسی‌ها بماند. در حالی که این امضا تا سال ۲۰۲۵ اعلام شده بود، واقعیت کاملاً متفاوت بود، درواقع بازیکن تا ژوئن ۲۰۲۴ قرارداد امضا کرد، اما با یک گزینه دیگر به خواست بازیکن برای یک سال دیگر.

این گزینه باید قبل از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به طور رسمی توسط بازیکن اعمال می‌شد، اما اعجوبه سابق موناکو از طریق نامه‌ای به باشگاه اطلاع داد که این کار را انجام نخواهد داد. ناصر الخلیفی در این مورد واضح صحبت کرد: تمدید یا فروش. خبر خوب برای رئال مادرید این است که هیچ حق وتوی وجود نخواهد داشت.

علیرغم رابطه بد بین پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید، قطر پول امباپه را بدون اینکه ببیند از کجا می‌آید، می‌پذیرد. این معامله نسبتاً ساده به نظر می‌رسد و فقط ساختار مالی پاداش وفاداری امباپه مساله‌ساز است.

این بازیکن فرانسوی هنوز باید مبلغی در حدود ۱۷۰ میلیون یورو از پاری‌سن‌ژرمن پاداش دریافت کند، به علاوه دستمزد یک سال به ارزش حدود ۷۰ میلیون یورو. در مجموع، امباپه باید از ۲۴۰ میلیون یورو صرف‌نظر کند تا یک سال زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده به رئال مادرید بپیوندد.

تا اینجا او حاضر شده که از مقداری از این پول چشم‌پوشی کند اما نه همه آن، و موضوعی که همه چیز را پیچیده می‌کند، در همین جا نهفته است.

اگر قرارداد امباپه با پاری‌سن‌ژرمن تمام شود، هر پنی را دریافت می‌کند و به هر حال می‌تواند برای رئال مادرید بازی کند. این یک حرکت عالی برای بازیکن خواهد بود، اما باشگاه فرانسوی به هیچ عنوان چنین چیزی را نمی‌خواهد. آنها نمی‌خواهند به یک بازیکن پول زیادی بپردازند تا او به طور رایگان باشگاه را ترک کند.

کیلیان امباپه

دو سناریو برای امباپه

در حال حاضر دو سناریو وجود دارد. اولین مورد این است که بازیکن از تمدید خودداری می‌کند و پی‌اس‌جی او را به سمت دروازه خروج هل می‌دهد.

گزینه دیگر این است که امباپه و پاری‌سن‌ژرمن قرارداد جدیدی امضا کنند و بر سر فروش در سال ۲۰۲۴ توافق کنند. امباپه پاداش‌های خود را دریافت می‌کند و پاری‌سن‌ژرمن برای یک سال دیگر از داشتن او لذت می‌برد و می‌داند که از این انتقال پول دریافت خواهد کرد. در چنین سناریویی دو برنده آشکار وجود دارد: امباپه و پاری‌سن‌ژرمن، اما رئال مادرید بازنده آشکار خواهد بود، و پیش‌بینی پاسخ آنها به چنین احتمالی دشوار است.

ناصر الخلیفی با صراحت اعلام کرد که این سریال نباید بیش از دو هفته ادامه یابد. این مهلتی است که رئیس پی‌اس‌جی به امباپه برای تصمیم‌گیری داده و اگر مهاجم در این مدت تمدید نکند، فروخته خواهد شد.

امباپه کنترل سرنوشت خود را در دست دارد. باید دید او طرفدار پول است یا پیشرفت ورزشی. اگر اولی باشد، حداقل یک سال دیگر در پی‌اس‌جی خواهد ماند، اما اگر دومی باشد، در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ برای سپیدپوش‌ها بازی خواهد کرد.

کیلیان امباپه

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • kilian IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    امباپه بهترین بازی کن دنیا هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی