نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
صندلی مدیریت ۵ ماهه در استقلال؛ این مدیران اشتباهی بوده‌اند/ از وعده چیپس و پفک تا افتضاحی به نام استراماچونی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه استقلال بحرانی را تجربه می‌کند که اولین‌بار نیست با آن مواجه شده است.

باشگاه استقلال که یکی از دو باشگاه پرطرفدار فوتبال کشورمان است، در چند سال اخیر با مشکلاتی روبه‌رو بوده که برای علاقمندان به فوتبال عجیب است.

در تازه‌ترین مورد این باشگاه با استعفای حجت کریمی وارد یک بحران بزرگ شد و به یک‌باره در فصل نقل و انتقالات در بدترین شرایط ممکن قرار گرفت. در واقع زمانی که جواد نکونام سرمربی تازه این تیم برای نقل و انتقالات تابستانی نقشه‌های جذب بازیکن در سر داشت، مدیران باشگاه در سناریوی جذب بیرانوند ناکام بودند تا با استعفایی ناگهانی، همه چیز روی هوا برود و سرمربی تیم تنها شود.

جالب است بدانید از روزی که امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل باشگاه در آذر ماه سال ۱۳۹۸ برکنار شد، ۴۱ ماه می‌گذرد و در این مدت ۷ مدیر دیگر بر روی صندلی باشگاه به عنوان مدیرعامل یا سرپرست موقت نشستند. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که به‌طور متوسط عمر مدیریت در استقلال حدود ۵ ماه بوده است، ۵ ماهی که برای اجرای هر برنامه کوتاه‌مدتی هم زمان بسیار کمی است. به قول معروف بعضی از محصولات کشاورزی نیز برای بار دادن محصول خود بیشتر از ۵ ماه زمان می‌خواهند!

با این حال بعضی از افرادی که به عنوان مدیرعامل روی صندلی مدیریت باشگاه نشستند ورودشان از اساس اشتباه بود و نه‌تنها در حل مشکلات باشگاه نتوانستند کاری کنند مشکلات دیگری را بر مشکلات قبلی اضافه کردند تا وضعیت باشگاه استقلال به چنین روزی درآید. در واقع شاید همین افراد به جای چند ماه چندین سال هم در مدیریت باشگاه حضور داشتند، مشکلات کم که نمی‌شد بلکه باشگاه بحران‌های بیشتری را نیز تجربه می‌کرد. مدیرانی به نام‌های امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده، علی فتح‌الله‌زاده، احمد سعادتمند، احمد مددی، مصطفی آجورلو و حجت کریمی کسانی بودند که مدتی به عنوان مدیرعامل یا سرپرست موقت حضور داشتند اما به جز مصطفی آجورلو هیچ‌کدام از آن‌ها در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر عملکرد موفقی نداشتند.

داستان استراماچونی در زمان مدیریت امیرحسین فتحی بسیار جالب بود که چند ماه مدیران باشگاه می‌گفتند این مربی برمی‌گردد ولی در نهایت سرمربی ایتالیایی نیامد و با یک حکم سنگین از استقلال غرامت گرفت!

احمد سعادتمند هم در زمان مدیریت خود قرار بود از چیپس و پفک استقلال رونمایی کند ولی پروژه او نیز با شکست روبه‌رو شد و پس از مدتی کنار رفت.

علی فتح‌الله‌زاده نیز که سابقه زیادی در باشگاه استقلال و در چند مقطع زمانی دارد، چک‌هایش سوژه شد و معلوم شد در زمان مدیریتش چک خود را دو بار نقد  کرده است. او نه‌تنها کنار گذاشته شد که بخش قابل‌توجهی از محبوبیتش را از دست داد.

خلاصه کلام صندلی مدیریت در باشگاه استقلال لرزان است ولی مدیرانی که در این سمت منصوب شدند نیز نشان دادند هنر مدیریت را نمی‌دانند و عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشته‌اند تا هواداران استقلال همیشه نگران تیمشان باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کامران‌امیدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    مقصر اصلی قوه قضائیه هست که خواب هست باید از خواب بلند شده ببیند این پول که آمد به حساب باشگاه کی داد پفک کله پاچه
  • رضایاک IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    البته مهم این است اون اقا یا اقایانی که ایشان رابه این سمت گذاشته اند به جه منظور اینکار را کرده اند؟وچرا همیشه لنگ بیشترین پول را داشته است
  • حیدریم IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    درود بر آقای خطیر! انسانی انقلابی،متهد و ارزشی که نماد جمهوری اسلامی است! جوان،مدیر،مدبر،باهوش،ارزشی. بهترین رئیس باشگاه بعد از انقلاب اسلامی برای استقلال عزیز درود بر آقای سجادی عزیز که بهترین انتخاب برای ما انجام داد
  • ملابرادر IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    خوشم میاد که در خبرورزشی برروی افتضاح بودن استراماچونی خیلی خیلی تاکید می‌شود و هواداران پیروزی هم همین را می‌گویند. خیلی جالب است.
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    خطیر بچه زرنگیه فقط ترسم اینه که دست‌نشانده وزارت ننگین و لنگین ورزش یا سازمان خصولتی باشه دزد بودن یا نبودنش مهم نیست ما شاه‌دزد مثل آجرلو و قالپاق‌دزد مثل فت۲لازاده زیاد داشتیم توی استقلال ولی هم و غممون خیانت حکومتی ها و خصولتی‌هاست ‌‌وگرنه این تیم تاج کبیره اگه کرم نریزن خودمون عین آب خوردن قهرمان میشیم بزرگترین خوبی خطیر اینه که اگه تو زرد از آب در بیاد اونوقت هواداران استقلال ول کن اون دماغ نازنینش نیستند و یاد و خاطره خروس جنگی لنگی علیرضا حقیقی رو واسش زنده میکنن
  • غریبه IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    این تیم اینقد بزرگ هس که دولتیا نمی تونن ببینن وهی براش حاشیه درس میکنن هرکی هم بیاد دیگه فایده نداره چون نمیذارن این باشگاه سرپابشه چقدترس دارن از نامه استقلال که اینطوری میکنن باهاش .
  • مدیرداریم تا دلت بخواد ..... IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    لطفا برای به روز شدن و آپدیت آرشیو مدیران استقلال ، ۸ نفر آقایانی را که را در عکس هستند مجددا دعوت بفرمائید تا در کنار آقای حجت کریمی یک عکس ۹ نفره بیندازند !!!!!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی