نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
استقلال ورشکسته شده است/ خطیر نمی‌تواند اسکناس چاپ کند/ مدیران استقلال صندوق باشگاه را خالی کردند/ یحیی هر چقدر از پرسپولیس می‌گیرد نوش جانش
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال با صراحت می‌گوید یک فصل بحرانی در انتظار این تیم است و جواد نکونام کار بسیار سختی پیش رو دارد.

اوضاع کنونی استقلال بی‌شباهت به شرایط این تیم در تابستان ۸۵ که صمد مرفاوی برای اولین مرتبه هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گرفت، نیست. همین مسئله موجب شد تا با آقا صمد شرایط استقلال را مورد بررسی قرار بدهیم. حرف های مرفاوی را در ادامه می خوانید:

مشکلات مالی فراوان ناکامی در فصل نقل و انتقالات و تحولات فراوان مدیریتی. همه این موارد دست به دست هم داده تا هواداران استقلال به شدت نگران باشند. چرا اوضاع استقلال اینطوری است؟
استقلال همیشه این شرایط را داشته است و متاسفانه اتفاق خاصی هم رخ نمی‌دهد چون هر کس در راس کار قرار می‌گیرد، رنگی برخورد می‌کند. کسانی که باید برای استقلال تصمیم بگیرند در واقع  رنگی تصمیم  می‌گیرند و این وسط هواداران باید غصه تیم محبوبشان را بخورند. تا وقتی داستان فوق برقرار باشد وضعیت استقلال همین است.

در چنین اوضاعی طرفداران به شدت نگران از دست دادن مهره‌های کلیدی و جانشین نشدن نفرات جدید هستند.
بله. هرچه سریع‌تر باید به جای بازیکنانی که به هر دلیل جدا شده‌اند مهره‌های جایگزین انتخاب شود و زمینه برای تقویت استقلال فراهم آید. الان تیم‌های مدعی مانند پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات مشغول سبقت گرفتن هستند چون شرایط خوبی دارند اما استقلال نه وضع مالی خوبی دارد و نه اوضاع مدیریتی مطلوبی.

یکی از انتقاداتی که هواداران استقلال  مطرح می‌کنند این است که استقلال و پرسپولیس هر دو دولتی هستند اما شرایط مالی آنها متفاوت است. برای مثال صبح دوشنبه خبر آمد که پرسپولیس جدا از خرید چند بازیکن جدید، توانسته قسمت اعظمی از مطالبات فصل گذشته بازیکنانش را هم بپردازد.
فرق استقلال و پرسپولیس در شکل مدیریت است. وقتی مدیران وظایف خود را درست انجام بدهند شرایط باشگاه هم مناسب می‌شود. شما ببینید اگر همان زمان که ماجرای استراماچونی درست شد، این پرونده را می‌بستیم و مطالباتش را می‌دادیم الان دیگر مجبور نبودیم ۱۰۰ میلیارد تومان به او بپردازیم و تازه از آسیا هم حذف شویم. اگر این پرونده را همان چند سال قبل می‌بستیم حالا اندر خم یک کوچه نبودیم. تازه این وسط استقلال یک صاحب جدید هم به نام سازمان خصوصی سازی پیدا کرده است. البته انصافاً همه حرف‌های آقای قربان‌زاده را نفی نمی‌کنم چون به هر حال در هر مجموعه‌ای انضباط مالی لازم است. متاسفانه استقلال در سال‌های گذشته بی‌انضباطی مالی داشت.

از چه نظر؟
از این نظر که چطور بازیکنی که برای مثال دو دقیقه هم بازی نکرده قرارداد ۱۲ میلیارد تومانی بسته است؟ چطوری قرارداد بازیکنان ناگهان بدون هیچ ضابطه‌ای چند برابر شد؟ خب این موارد بی‌انضباطی مالی است. مدیران قبلی استقلال آمدند، رفتند و صندوق استقلال را خالی کردند. شما به پرسپولیس نگاه کنید، یحیی گل محمدی هر چقدر که می‌گیرد نوش جانش ولی در طرف مقابل، استقلال ریکاردو ساپینتو را با دستیاران خارجی آورد و جدا از دستمزدی که به خود آنها داد کلی هزینه هم صرف هتل و ایاب و ذهاب آنها کرد اما پرسپولیس چنین خرجی را نداشت. تمام مشکل استقلال به مسائل مالی برمی‌گردد و باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که متاسفانه استقلال ورشکسته  شده است.

استقلال ورشکسته شده است/ خطیر نمی‌تواند اسکناس چاپ کند/ مدیران  استقلال صندوق باشگاه را خالی کردند/ یحیی هر چقدر از پرسپولیس می‌گیرد نوش جانش

این وسط خیلی‌ها معتقدند که شاید جواد نکونام آبروی فوتبالی خودش را در استقلال از دست بدهد و نگران اعتبار ورزشی این چهره استقلالی هستند.
این بنده خدا هم در چنین وضعیتی گیر کرده و من چون خودم تابستان سال ۸۵ و در اغلب اوقات لیگ ششم استقلال به عنوان سرمربی با وضعیتی مشابه دست و پنجه نرم می‌کردم کاملاً می‌دانم جواد نکونام الان چه می‌کشد. متاسفانه استقلال سال بد و بحرانی را پیش روی خود خواهد داشت اما از صمیم قلب امیدوارم آبروی نکونام در استقلال حفظ شود. الان آقای خطیر تازه مدیرعامل استقلال شده اما اگر پول نباشد این بنده خدا هم نمی‌تواند کاری بکند. خطیر که نمی‌تواند اسکناس چاپ کند. متاسفانه مدیران قبلی استقلال عملکرد خوبی نداشتند باور کنید حتی اگر برادر خودم هم  جزو این مدیران بود باز هم همین حرف‌ها را می‌زدم.

با تمام این تفاسیر جایی برای امیدواری باقی مانده؟
بله. اوضاع خیلی دشوار است اما هنوز می‌توان با جذب چند بازیکن خارجی خوب ورق را برگرداند و شرایط را عوض کرد. البته این اتفاق قطعاً فقط در صورتی رخ می‌دهد که پول داشته باشیم.

گروهی از هواداران استقلال معتقدند بهتر بود دربی به جای هفته پنجم،  چند هفته دیرتر برگزار می‌شد تا استقلال به هماهنگی می‌رسید.
مهم نیست دربی هفته چندم باشد چون این مسابقه اصلاً رو ندارد و گاهی اوقات تیمی که به لحاظ فنی و ساختاری شرایط بهتری داشت، بازی را واگذار کرده است هم استقلال و هم پرسپولیس این شرایط را داشتند. شما فرض کنید مسابقه هفته نهم یا دهم برگزار می‌شد اما استقلال چند بازیکن خود را به خاطر مصدومیت یا محرومیت از دست می‌داد. اصلا داستان دربی کاملاً متفاوت است.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • مجید IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    کاری به مصاحبه های قبلی صمدمرفاوی ندارم ولی این مصاحبش کاملا درسته وقتی قراردادهای انچنانی ببندی همین میشه حالا سالیان قبل یکطوری پول میرسوندن ولی الان که زیر نظر سازمان خصوصی سازی هست نمیشه وباید بازیکن حداقل امسال حتی شده خیلی کمتر یا مفتی برای تیمش بازی کنه تا اوضاع مالی تیمش بهتر بشه
    • میلاد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      قهرمانی پارسال و بدون شکستتون که چپ و راست ازش حرف میزنین با همین پول خرج کردنای بی حساب و کتاب و پنالتیهای معیشتی و کسر امتیاز گل گهر بدست اومد .
  • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    ناله شروع شد- 3 بار دستمزد استراماچونی رو چکار کردین؟
    • اصغر فرهادی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      سه مرتبه اون مدیریت که به لطف وزیری که گل نمیزند دزدیده شد که مشکلی حل نشود شما اینجوری قهرمان شوید و از این قهرمانی خجالت بکشید
    • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      در جواب اصغر فرهادی: چند بار متن شمارو خوندم ولی متوجه نشدم چی میگی- در هر صورت پنالتی رو عبدی و عیسی رو هم نگرفتن.
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    آیا میدونین آجرلو چرا قراردادهای بازیکنان رو چند برابر کرده ؟ شاید می‌خواسته واسه ساخت ورزشگاه بغل فرودگاه امام وام بگیره!البته اون ورزشگاه تا کلنگش خورد استاد هبه دستگیر شد! راستی ۱۶۰ میلیارد همراه اول چی شد؟ این آقا هی میگه من رزمنده‌ام من فلانم من بهمانم طرف انقدر دم کلفته که کسی جرات نداره سین جیمش کنه! به هر حال خیلی بده که یه نفر به عنوان امین دستگاه ورزش اومده تیم پرهوادار رو تحویل گرفته و این همه ضرر مادی و معنوی به این باشگاه زده و هیچکسی هم پاسخگو نیست حجت کریمی هم فقط به تیم ضربه زد هی میگه بدهی مدیرای قبلی رو دادم آخه مرد حسابی مگه از حساب شخصی خودت دادی که منت میذاری؟ همین حرکت ناشیانه‌ای که تو و اون امیری بی‌مصرف انجام دادین و مثلاً می‌خواستین بیرانوندو هوایی کنین آبروریزی محض بود خاک بر سر قربون لنگی که تو رو کرد مدیرعامل استقلال! تا موقعی که توی این فوتبال امثال سجادی و سلطانی فر و قربان‌زاده و آجرلو و . . . هستند استقلال نمیتونه نفس راحت بکشه وقتی که دستگاه ورزش خیانت می‌کنه همین میشه که میبینیم: هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک!
    • عوامفریبی ممنوع IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      سردار آجرلو رو چرا شبانه برکنار کردن ؟ اگر شبهه ای در کارش بود چرا هیچ سند و مدرکی رو نمیکنن؟ فقط میگن قیمت بازیکنها رو بالابرده مثل همین موضوعی که برای فتح الله زاده درست کردن که ۵ میلیارد چی شده ؟ در حالیکه فتح الله زاده اینقدر آورده و افتخار داشته که این پول اگر هم واقعا حیف و میل شده باشه در مقابل اونا اصلا به حساب نمیاد اصلا با گذشته کاری ندارم فکر میکنی طی همین دو سه سال اخیر هزینه پرسپولیس بیشتر بوده یا استقلال ؟ هزینه های استقلال رو پرداخت بدهی های چند سال گذشته بالا برده نه این دو سه فصل ، فکر کن پولی که برای استراماچونی با سود و جریمه و... الان داده شده اگر قبلها پرداخت شده بود استقلال الان در چه وضعی بود ؟ چرا سردار آجرلو رو برداشتن از چی میترسیدن ؟ از هزینه های اضافی ؟ مثل همون ناهاری که وزیر ورزش میگفت اما از هزینه صدها هزاردلاری لوکا و پریرا چرا نمیگن ؟ دوبازیکن درمجموع با ۷ گل زده حداقل یک میلیون دلار گیرشون میاد البته خدا میدونه اگه به شکایت و شکایت کشی بشه چقدر میشه یا اون بوژیدار گلر ذخیره پرسپولیس که نزدیک یک میلیون دلار گیرش اومده چرابه کسی بر نخورد؟
    • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      فقط ... شعر میگید- سلطان ناله های ناتمام- هوچیگر و بی منطق- شما در حد لیگ برتر نیستید- بازیکنا و لات و لوت های اطراف تیم حق دارن عین ... کتکتون میزنن.
    • کج بشین راست بگو: IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      آقای "عوامفریبی ممنوع" تا کی میخوای سرتو مث کبک بکنی زیر برف و به خودت و بقیه دروغ بگی. آجورلو رو برداشتن چون پول بورس استقلالو هاپولی هپو کرده بود، قراردادها رو ۱۰ برابر کرده بود، پول تبلیغات محیطی لیگو خورده بود و مدیریتش انقد فاجعه بود که چاره‌ای جز برکناری بی‌سروصداش نداشتن. فتل و آجورلو انقد بردن و خوردن که همه قهرمانیاشون زیر سواله. شما وکیل مدافع این دو تا دزدی یا باشگاه استقلال؟! شما ثابت کن پرسپولیس بیشتر خرج کرده اون وقت ما میگیم دمت قیژ. وقتی سردارتون از غذای باشگاه نگذشته میخواستی از پول درشت بورس بگذره. در ضمن لوکادیا و پریرا به اندازه نیم فصلی که بودن پول گرفتن نه بیشتر اما حرفت در مورد رادوشویچ درسته. حالا مگه بازیکنای خارجی شما مفتی اومدن که گیر دادی به خارجیهای پرسپولیس. نکنه سیلوا و یامگا مجانی و محض رضای خدا براتون بازی کردن؟! در ضمن آجورلو با پول بورس هیچ بدهی‌ای رو پرداخت نکرده، که اگه کرده بود استرا اولیش بود. آجورلو چون نخواستن به وجهه نیروی انتظامی آسیب برسه آبروشو نبردن. ایشالله از حلقومش میکشن بیرون.
    • کج بشین راست بگو: IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      استقلال تا زمانی که نخواد انضباط مالی داشته باشه و بی‌حساب و کتاب خرج کنه قربانزاده یقه‌شو میگیره. برید دعا کنید به جون قربانزاده که دست دو تا دزد سر گردنه رو رو کرد براتون. نکونام واسه چی باید ۲۷ میلیارد بگیره برا یه سال؟! حقوق سرمربیا همه جای دنیا یک چهارم بازیکناست مگه مربیای کاملا خاص و با کارنامه که تعدادشون به ۵۰ تا هم نمیرسه. استقلال اگه نداری و انضباط مالی حالیش بود که قرارداد ۵۰۰ میلیونی موسوی رو نمیکرد ۵ میلیارد. استقلال باید دو سه سال سختی بکشه و آهسته‌تر خرج کنه بلکه بدهیاش صاف بشه. از نظر شما قهرمانی مهمتره یا بدهکارتر شدن و بسته شدن پنجره‌ها؟! آل‌کثیر رفت چون درویش حاضر نشد هم‌سطح ملی‌پوشا بهش پول بده اون وقت شما میگید باشگاه بره سراغ قایدی و محبی و حسین‌زاده با اون رضایت‌نامه‌های فوق نجومیشون. هوادار منطقی میگه بذارید بیرانوند و آل‌کثیر برن و هوادار غیرمنطقی میگه قایدی و محبی و حسین‌زاده رو برگردونید. اینه فرق پرسپولیس و استقلال. اگه هنوز معتقدی ما بیشتر خرج میکنیم خنده تحویلت بدیم و بریم پی کارمون.
  • سینا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    دوستان استقلالی.. این حرفارو پرسپولیسی ها نزذند.. یه استقلالی به تمام معنا زد... پس کمی تفکر کنید و تقصیرات رو گردن پرسپولیس یا وزیریا... نندازید... و هوچیگری رو بزارید کنار.. اگه کمی عقلانی فکرکنید و منطقی.. بجای گیر دادن به تیمها و دیگران.. خواهان محاکمه و جوابگویی مدیرانی بشین که استقلالو به این روز انداختند.. من یه کامنت از استقلالیها ندیدم که از فتح اله زاده جواب بخواد زمین شمال چی شد... های و هوی لشکر هوچیگر مجازی همون حقوق بگیران مدیران و کاسبان استقلال هستند.. دیگه خود دانید..
    • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      از استقلالیا انتظار تفکر داری؟!
    • امین IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      جناب عقلانی وزیران تقصیر ندارند پس کی مقصره از زمان سلطانی فر 29 مدیر عامل آمدند رفتند کی اینا رو آورده وبعد از آبروریزی کی اخراجشون کرده هدف هم فقط و فقط ضربه به استقلال و کمک به تیم خودشونه.اتفاقا این حرف شما فقط معناش هوچیگریه
    • سینا IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      نه.. توقع عقلانیت دارم... واقعا بهانه جویی هاشون در حد لیگ 2هم نیست.. خسته هم نمیشن.. مثل نوار.. فقط حرفای تکراری..
    • رضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      مشکل اینه گندکاری مدیران لنگ رو وزیر لاپوشانی میکنه ولی مشکلات مدیران استقلال رو جار میزنه!!! مشکل طرفداری وزیر و وکیل از تیم لنگ هستش ... همه اینا بازی هستش. شما که عقل؟؟؟ داری جواب بده!!!
  • اریایی نزاد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    واقعا تواین جماعت کیسه چرا مثل اقای حسن روشن و مرفاوی با حقیقت گفتن به این تیم فوتبال ورشکسته و به یغما رفته کیسه کمک نمیکنندوتا نفهمند که مشکل اصلی این تیم خودشون هستند کار درست نمیشه یکی گفته اگر فتل ۵میلیار را به سندیت بازرسی برداشته خیلی به تیم قبلا کمک کرده و با هوچیگری وقالتاق بازی وگرفتن حقوقهای انچنانی چه تاجی به سرتیم زده که منت یه ادم معلومالعمل را سرخودت میداری....چک چندبار وصول بشه میدونی یعنی چه ...باراولش ایا بوده یا عادت داشته؟لطف کن کم باخودتون دو تا چهارتا کنید با رفتن پیش تاج ورو زدن والتماس وگدایی که نمیشه تیم داری کرد....‌
    • کج بشین راست بگو: IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      آقا کامنت من هیچ مشکلی نداشت. چاپش کن بلکه چهار تا استقلالی کم سن و سال بدونن واسه کی هورا میکشیدن.
  • منصور IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    حرف درست.تلخ و زجرآور
  • علی LT ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    لنگیا،یادتون می ره حرفهای همیشگی یحیی اینها نمیخوان ما قهرمان شیم ،هر سال این هوچی گری رو داریم ،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی