نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
فینال تنیس گرنداسلم ویمبلدون؛ نواک جوکوویچ - کارلوس آلکاراس/ جنگ گرسنه‌ها در مهمانی بزرگ!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اوج جذابیت تنیس جهان در نبرد دو غول این رشته در لندن رقم خواهد خورد جایی که نواک جوکوویچ پرحاشیه به مصاف کارلوس آلکاراس جوان خواهد رفت.

رقابتهای تنیس گرند اسلم ویمبلدون ۲۰۲۳ به مرحله نهایی خود رسید و یکشنبه شب دو تنیس باز بزرگ جهان یعنی نواک جوکوویچ و کالوس آلکاراس در لندن نبرد فینال را برگزار خواهند کرد. 

جوکوویچ حضور در سی و پنجمین فینال خود در گرند اسلم‌ها را تجربه می‌کند و از این نظر رکورددار است اما آلکاراس جوان برای دومین بار در چنین جایگاهی قرار می‌گیرد. این مسابقه نبرد پادشاه تنیس جهان مقابل شاهزاده در حال رشد تنیس است که حالا برای کسب جام ویمبلدون رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

جوکوویچ و آلکاراس هر دو در نیمه نهایی در زمین مرکزی ویمبلدون و زیر سقف، حریفان خود را در سه ست متوالی شکست داند تا با قدرت تمام پا به دیدار پایانی بگذارند و نویدبخش یکم فینال جذاب باشند، جنگی بین شماره یک تنیس جهان (آلکاراس) مقابل نفر دوم رنکینگ جهانی.

جوکوویچ ۳۶ ساله حالا به سی و پنجمین فینال خود در گرند اسلم‌ها پا می‌گذارد و البته با ۲۳ عنوان قهرمنی یک رکورد جاودانه را به نام خود ثبت کرده است. او از این نظر البته با سرنا ویلیامز که در تنیس زنان جهان چنین رکوردی را ثبت کرده برابر است اما در فینال مردان بدون رقیب پیش می‌تازد. پیروزی در مسابقه یکشنبه او را به عنوان پرافتخارترین تنیس باز تاریخ جهان در دو بخش مردان و زنان جاودانه خواهد کرد. 

نوله در نیمه نهایی مقابل یانیک سینر ایتالیایی با اقتدار در سه ست متولی برنده شد. او که هفت عنوان قهرمانی در ویمبلدون را در کارنامه دارد در چهارسال گذشته به چهار قهرمانی متوالی در ویمبلدون رسیده و از به دنبال پنجمین جام متوالی است. ضمن اینکه او در زمین مرکزی ویمبلدون نیز از سال ۲۰۱۳ تاکنون شکست نخورده و این زمین برای او بسیار خوش یمن است. 

فینال تنیس گرند اسلم ویمبلدون؛ نواک جوکوویچ - کارلوس آلکاراس/ جنگ گرسنه ها در مهمانی بزرگ!

در سوی دیگر، الکاراس ۲۰ ساله قرار دارد که تلاش می‌کند اوضاع را تغییر دهد و جلوی رکوردشکنی‌های متولی جوکوویچ را بگیرد. ستاره جوان اسپانیایی که سال گذشته اولین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها را با فتح تنیس آزاد آمریکا کسب کرد، در نیمه نهایی مقابل دنیل مدودف روس و بخت سوم قهرمانی مسابقات با اقتدار برنده شد تا فینال قابل پیش بینی و جذاب این دوره از رقابتها را با نبرد مقابل جوکوویچ رقم بزند. 

جوکوویچ در مورد بازی فینال اینطور گفت: «یکشنبه طوری وارد بازی فینال خواهم شد که انگار اولین فینال زندگی من است. نمی‌خواهم  این فینال را نسبت به فینال‌های قبلی راحت تر نگاه کنم و آن را آسانتر بدانم. هدف باید مشخص باشد. تمرکزم باید صد در صد درون زمین باشد مثل همیشه. از ابتدای تورنمنت همه انتظار و اشتیاق چنین فینالی را داشتند، من مقابل آلکاراس.» 

او این صحبت‌ها را لحظاتی بعد از برند شدن آلکاراس مقابل مدودف در نیمه نهایی بیان کرد و ادامه داد: «این بهترین فینالی است که می‌شد داشته باشیم. ما هر دو در شرایط خوبی قرار داریم و عالی بازی می‌کنیم. می‌خواهم این عنوان قهرمانی را به دست بیاورم!»

این دومین نبرد این دو فوق ستاره تنیس جهان در عرض چند هفته است. جوکوویچ ماه گذشته در نیمه نهایی رولان گاروس (گرند اسلم فرانسه) مقابل الکاراس که با گرفتگی عضلات در اواسط مسابقه رو به رو شد به راحتی برنده شده و در نهایت نیز بیست و سومین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها را کسب کرد. 

جوکوویچ هدف بزرگی در پیش دارد که برایش هنوز قابل دسترس است: فتح هر چهار گرند اسلم سال و  کسب عنوان گرند اسلم طلایی. او در ماه ژانویه فاتح اوپن استرالیا شد، سپس در فرانسه نیز این عنوان را کسب کرد. نوله در سال ۲۰۲۱ نیز در استانه کسب چهارگانه طلایی گرند اسلم‌ها بود اما در نهایت در فینال اوپن آمریکا مغلوب مدودف شد و یکی از جام‌ها را از دست داد. جوکوویچ در پایان گفت: «آلکاراس گرسنه است و من هم همینطور. بنابراین یک مهمانی بزرگ داریم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی