نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
توپ‌های لیگ برتر انگلیس
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پس از عدم توافق نایکی با لیگ برتر انگلیس برای عقد قرارداد جدید، پوما وارد شد تا از سال ۲۰۲۵ به بعد تأمین‌کننده توپ‌های هیجان‌انگیزترین لیگ فوتبال جهان باشد.

شرک «پوما» قرار است به تأمین‌کننده رسمی توپ مسابقات  لیگ برتر انگلیس تبدیل شود و به همکاری ۲۵ ساله این لیگ با «نایکی» خاتمه دهد.

نایکی از فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ به بعد و پس از تحویل گرفتن قرارداد از «میتره» تأمین‌کننده توپ‌های لیگ برتر بوده است. با این حال قراردادشان در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود و به پوما اجازه می‌دهد ابتکار عمل را در دست بگیرد. البته پوما از سال ۲۰۲۱ تأمین‌کننده توپ مسابقات EFL (دسته‌های پایین‌تر انگلیس) بوده است.

علاوه بر EFL، این شرکت آلمانی توپ‌هایش را در اختیار سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا هم قرار می‌دهد. لیگ حرفه‌ای اسکاتلند و لیگ برتر زنان اسکاتلند هم از فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ به بعد از توپ‌های پوما استفاده خواهند کرد.

زرنگی پوما

پوما چندین قرارداد را در سال‌های اخیر از نایکی گرفته است؛ از جمله قراردادهای لباس با آرسنال در سال ۲۰۱۴ و منچسترسیتی در سال ۲۰۱۹. البته حالا لباس آرسنال را هم دیگر پوما تولید نمی‌کند و آدیداس به دست گرفته است. پوما حتی قرار است از سال ۲۰۲۴ جانشین نایکی در باشگاه لایپزیش شود و لباس‌های این تیم آلمانی را تولید کند.

توپ پوما

مذاکرات شکست‌خورده

طبق گزارش «اتلتیک»، نایکی این شانس را داشت که قراردادش را با لیگ برتر تمدید کند، اما مذاکرات شکست خورد. این مسئله به پوما اجازه داد که از فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۵ به بعد با بالاترین سطح فوتبال انگلیس به توافق برسد.

قرارداد نایکی با لیگ برتر منجر به این شده بود که کیت و تجهیزات را برای بخش توسعه جوانان و رویدادهای بین‌المللی هم تأمین کنند. این شرکت آمریکایی طرح مشابهی را برای مدرسه‌اش انجام داده و ستاره‌هایی از لیگ برتر را هم تحت پوشش خودش برده است.

هر توپی که نایکی به لیگ برتر ارائه کرده در وب‌سایت این شرکت فهرست شده که با «Geo Merlin» در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ شروع می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند که توپ‌های مسابقه نایکی عملکرد و نوآوری در بالاترین سطح را فصل به فصل به زمین می‌آورند. با این حال به نظر می‌رسد که همکاری طولانی‌مدت بین نایکی و لیگ برتر در حال نزدیک شدن به پایان خودش است.

توپ نایکی

بازیکنان نایکی مقابل بازیکنان پوما

نایکی به لطف همکاری با بارسلونا، تاتنهام، لیورپول، چلسی و سایر باشگاه‌ها یکی از بزرگ‌ترین برندهای فوتبال باقی خواهد ماند. نایکی همچنین حامی مالی بازیکنان بی‌شماری مثل ارلینگ هالند، مارکوس رشفورد، سم کِر، کیلیان امباپه، کلوئی کلی، مارتین اودگارد، لیا ویلیامسون، هری کین، فیل فودن، ویرجیل فان‌دایک، الکس مورگان، کریستیانو رونالدو و کوین دی‌بروینه است.

با این حال پوما هم همین شرایط را دارد. فهرست قابل توجه آن‌ها شامل جک گریلیش، آنتوان گریزمن، نیکیتا پریس، مارکو رویس، اولکساندر زینچنکو، جس کارتر، هری مگوایر، کایل واکر، لوئیس سوارس، جیمز مدیسون، آنتونی، نیمار، ممفیس دپای و اولیویه ژیرو است.

تعهد پوما به فوتبال

پس از تضمین قرارداد با با لیگ‌های حرفه‌ای مردان و زنان اسکاتلند در اوایل سال جاری «باس فان‌دن‌بمت» مدیر شرکت پوما گفت: «این مشارکت، به تعهد پوما به حمایت و ترویج فوتبال در سرتاسر این بازی تأکید می‌کند.»

پس از به‌دست آوردن قرارداد با EFL در سال ۲۰۲۱ هم «بن هیوز» دیگر مدیر پوما گفت: «ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا نقش خودمان را با تخصص و نوآوری محصول نشان دهیم، چیزی که پوما را به یکی از معتبرترین برندهای ورزشی جهان تبدیل می‌کند.»

از زماه راه‌اندازی لیگ برتر انگلیس در سال ۱۹۹۲ چندین شرکت از آن‌ها حمایت مالی کرده‌اند؛ از جمله EA Sports، بادوایزر، اوبلو، پانینی و کاسترول و حامیان قبلی هم کارلینگ، بارکلی‌کارد و بارکلیز بوده‌اند.

این گزارش را هم از دست ندهید: بیش از ۶۰ سال با کارت‌ها و برچسب‌های فوتبالی/ از مبادله در مدرسه تا فروش ۴۰۰هزار پوندی کارت مارادونا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی