پشت پرده درخواست یک میلیون دلاری باشگاه دانمارکی برای ستاره تیم ملی/ چه کسانی باعث بالا رفتن مبلغ رضایتنامه شدند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیران وایله دانمارک درخواست عجیب یک میلیون دلاری برای دادن رضایتنامه سعید عزت‌اللهی داشتند، در حالی که این بازیکن چند ماه بیشتر قرارداد ندارد.

گل سر سبد نقل و انتقالات تابستانی سعید عزت‌اللهی است. ستاره ۲۶ ساله تیم ملی که سابقه بازی در دو جام جهانی را دارد، به یکی از اهداف اصلی تیم‌های ایرانی برای نقل و انتقالات تابستانی تبدیل شده است. اولین تیمی که به سراغ جذب عزت‌اللهی رفت، پرسپولیس بود. سعید خودش دوست دارد که پرسپولیسی شود و این موضوع را در آخرین اردوی تیم ملی به همبازیانش اعلام کرده است.

با این حال استقلال و سپاهان هم به جذب این ستاره علاقه‌مند هستند و می‌خواهند سعید را از چنگ پرسپولیس در بیاورند. عزت‌اللهی فقط تا ۶ ماه آینده با وایله قرارداد دارد و به پیشنهاد تمدید قرارداد این تیم جواب منفی داده است. حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فرصت خوبی برای سعید بود تا او بتواند در این بازی‌ها دوباره خودش را نشان دهد و بتواند به تیم‌های بزرگتری در اروپا برود.

یکی از دلایل اصلی که عزت‌اللهی پرسپولیس را به سایر پیشنهادات داخلی‌اش ترجیح می‌دهد، همین بود. گل‌محمدی شخصا با عزت‌اللهی صحبت کرده و موافقت او را برای پرسپولیسی شدن گرفته است. سعید هم به یحیی اعلام کرده دوست دارد برای پرسپولیس بازی کند و بدش نمی‌آید به ایران برگردد.با توجه به اینکه فقط ۶ ماه از قرارداد سعید با باشگاه دانمارکی باقی مانده، در ابتدا اعلام شد مبلغ رضایتنامه این بازیکن ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار است که تقریبا رقم معقولی به حساب می‌آید. هرچند با توجه به مدت زمان باقی مانده از قرارداد، باز هم این رقم برای رضایتنامه عزت‌اللهی زیاد بود.

در آخرین جلسه‌ای که سعید با مدیران وایله برگزار کرد، حرف‌های جدید و البته عجیبی شنید که باعث شد تا جذب این بازیکن باکیفیت برای تیم‌های ایرانی به خصوص پرسپولیس خیلی سخت شود. باشگاه وایله ناگهان برای جدایی عزت‌اللهی خواهان دریافت یک میلیون دلار شد و به تیم‌های خواهان این بازیکن اعلام کرد می‌توانند با پرداخت این مبلغ رضایتنامه سعید را بگیرند. مبلغی بسیار عجیب و البته زیاد که باعث تعجب خود عزت‌اللهی هم شد. اما پشت پرده این ماجرا و اینکه به یکباره مدیران باشگاه  دانمارکی رقم درخواستی برای دادن رضایتنامه عزت‌اللهی را بالا بردند، چیست؟

ماجرا از این قرار است که در ابتدا فقط پرسپولیس خواهان جذب عزت‌اللهی بود ولی بعدا دو تیم ایرانی دیگر یعنی استقلال و سپاهان هم به صف خرید این ستاره اضافه شدند. این دو باشگاه با ارسال نامه‌ای به باشگاه وایله به صورت رسمی خواهان جذب سعید شدند و شرایط جذب این بازیکن را پرسیدند. آن‌ها همچنین حاضرند پول بیشتری نسبت به پرسپولیس برای رضایتنامه عزت‌اللهی پرداخت کنند و همین موضوع باعث شد تا مدیران باشگاه دانمارکی را به فکر کسب درآمد بیشتر بیندازد.

خود دانمارکی‌ها هم می‌دانند که مبلغ درخواستی‌شان با توجه به مدت زمان باقی مانده قرارداد سعید، بسیار زیاد است ولی وقتی علاقه بسیار زیاد تیم‌های ایرانی را برای خرید عزت‌اللهی دیدند، شانسشان را برای گرفتن پول بیشتر امتحان کردند. این درحالی‌ست که طبق قوانین فیفا یک بازیکن وقتی ۶ ماه از قراردادش باقی مانده، می‌تواند با هر باشگاه که دوست دارد مذاکره کند و حتی برای ۶ ماه بعد می‌تواند قرارداد ببندد.

از همین رو مذاکره عزت‌اللهی با هر باشگاهی چه داخلی و چه خارجی، کاملا قانونی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. باشگاه پرسپولیس هم قصد دارد با سعید برای ۶ ماه آینده قرارداد ببندد و در نقل و انتقالات زمستانی او را به ایران بیاورد. البته که هنوز مذاکرات ادامه دارد و پرسپولیس دو رقیب سرسخت به نام استقلال و سپاهان برای جذب ستاره تیم ملی خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • شروین IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    پرداخت پول رضایت نامه بالای 250.000 دلار منطقی نیست ومیشه قرارداد رو از نیم فصل با این بازیکن بست... هرچند به نظر خود بازیکن بیشتر دنبال بازارگرمی هست و نه ورود به لیگ ایران وگرنه تا الآن بر سر این موضوع با تیم مورد نظرش به توافق می رسید
  • فرهاد BR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    آخه شیشتقلال بره بازیکن درجه۲و۳وبنجل بگیره مثل سابق که تجربه دارن،پولشون برای اونانمیرسه حالابیان یک میلیون دلاربدن؟وضع الآنشون مثل۲سال قبل نیست که کیسه خلیفه دستشون باشه،اینافقط نقشه ست تاپرسپولیس نتونه جذبش کنه
  • سینا IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    کیصه و ۳پاهان با این کارها به هیچ جا نمیرسن فقط منتظرن ببینن سرورشون کیو می‌خواد تا زود پیشنهاد بدن و درویش باید یاد بگیره و تمام خریدهای کیصه رو خراب کنه و قیمتو دوبرابر کنه
  • محمد علی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    من سعید عزت‌ اللهی میشناسم هم پدرش و هم خودش استقلالی هستش حالا نمیدونم چرا خبرورزشی اصرار واره بگه پرسپولیسی نمیدونم
  • علیرضا IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    نباید اینقدر پول بدن
  • ق ر IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    حالا که دو تیم باعث بالا رفتن قیمت انتقال شده چرا کمیته انضباطی و اخلاق ورود نمی‌کنید همین تیم‌ها هستند که قیمت بازیکنان داخلی هم بی جهت بالا میبرند ولی فدارسیون توجه ندارد
  • صمید نیاکانی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    باید جذبش میکردن که ارزه نداشتن ارزش داره خیلی بازیکن خوبیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی