نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
۳۹
عابدزاده را با کمک هواداران پولدار استقلال خریدیم!/ طرفداران در رستوران لوکس طلایی، شام و ناهار می دادند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال گفت: با صراحت می‌گویم برای خریدن چند ستاره بزرگ در آن سال‌ها از طرفداران پولدار استفاده کردیم.

استفاده از طرح طرفداران پولدار برای پرداخت قسمتی از هزینه‌های خریدن بازیکنان سرشناس راهکاری است که طی سال‌های اخیر هر از چند گاهی در استقلال و پرسپولیس جواب داده است.

در همین رابطه کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با توجه به گرم شدن دوباره این ماجرا دست یک افشاگری تاریخی در خبر ورزشی زد و پیرامون جذب ستارگان بزرگ فوتبال ایران در دهه ۶۰ و ابتدای دهه ۷۰ به خبر ورزشی گفت: واقعیت امر این است که در دهه ۶۰ و ۷۰ این مسئله کاملاً مرسوم بود و اصلا هم کار غیرقانونی محسوب نمی‌شد چون قوانین اجازه می‌داد. فوتبال ما حرفه‌ای نبود و به همین خاطر تشکلی رسمی تحت عنوان کانون هواداران باشگاه استقلال را در مراجع قانونی به ثبت رسانده بودیم. گروهی از اعضای این کانون طرفداران متمول استقلال تشکیل می‌دادند. از کارخانه‌داران گرفته تا بازاری‌ها. تیم‌های دیگر هم چنین افرادی را کنار خود داشتند.

اولیایی ادامه داد: یک شماره حساب رسمی داشتیم که متعلق به کانون هواداران بود و طرفداران پولدار در آن پول می‌ریختند تا باشگاه بتواند استفاده کند. تمام هزینه‌ها فاکتور می‌شد و اسنادش هنوز هم موجود است. بله! من با صراحت می‌گویم برای خریدن چند ستاره بزرگ در آن سال‌ها از پول همین حساب و در واقع طرفداران پولدار استفاده کردیم. برای مثال، آوردن احمدرضا عابدزاده به استقلال در بهار سال ۶۹ کار دشواری بود و برای اینکه اعتبارش را جور کنیم از پول همین طرفداران استفاده کردیم. وقتی مجید نامجو مطلق از قطر برگشت نیز دوباره سراغ همین راهکار رفتیم و با کمک هواداران متمول او را در بهار سال ۷۰ به استقلال برگرداندیم. این قاعده پیرامون صمد مرفاوی نیز انجام شد. همانطور که گفتم با توجه به اینکه فوتبال حرفه‌ای نبود و هر باشگاهی که چنین کاری می‌کرد به لحاظ قوانین کشوری تخلفی صورت نداده بود. تازه فقط اینطور نبود که به خاطر جذب بازیکن کمک بگیریم بلکه گاهی اوقات وقتی ضیافتی داشتیم و می‌خواستیم بازیکنان را دور هم جمع کنیم با طرفداران پولدار هماهنگ می‌کردیم تا هزینه آن را بپردازند.

اولیایی در پایان گفت: فقط ما نبودیم که این کار را می‌کردیم بلکه پرسپولیسی‌ها و تیم‌های دیگر هم انجام می‌دادند و امری کاملاً مرسوم و قانونی بود. من به خاطر دارم بارها در رستوران لوکس طلایی، ضیافت برپا کردیم و هزینه آن توسط همین طرفداران عزیز پرداخت شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۰
  • کمال آبی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    چه فایده که نتونستین حفظش کنین
    • کلنگلیس IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      این اولیایی ازصدتالنگی بدتره برای استقلال مرتیکه باعث حذف استقلال شد وهمیشه برای خوش خدمتی به لنگیا کارهای موردانتقادشونروبایک مثال الکی ازاستقلال ماست مالی میکنه
  • علی US ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    همین اولیائی با مدیریت غلطش عابدزاده رو از استقلال فراری داد
    • محمدرضا IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      و همین اولیایی با مدیریتش استقلال رو قهرمان آسیا کرد
    • فرامرز IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      اشتباه نکن عابد زاده بعد از سقوط استقلال به دسته سوم در سال 1372 از استقلال جدا شد و به سپاهان رفت اما چون مدت بودنش در سپاهان با مصدومیتش در تیم ملی هم‌زمان بود و سپاهان هم تیم پول دار امروزی نبود و مسوولیتی درباره‌ی درمان پای آسیب دیده اش قبول نکرد و مهندس عابدینی به آلمان فرستادش و درمانش کرد پرسپولیسی شد خلاصه این که از سپاهان به پرسپولیس رفت نه استقلال ا
  • دربی باز IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    استقلال و پرسپولیس تیمهای مردم هستن حرفه ای و آماتور هم نداره ، تیم مردم باید هم از کمکهای مردمی استفاده کنه منتها باید روال سالم و قانونمند داشته باشه
  • Alireza IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    عابدزاده خیلی توپرسپولیس غدبوداخلاق نداشت
  • محمود IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    عابدزاده و مطلق که رفتن پرسپولیس ، شانس آوردیم مرفاوی نرفت
  • ممنون اززحماتت... IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    فصل قبل این وراج بامصطفوی باعث حذف سرخ آبیها وحساس شدن afcشدندواین فصل هم خیلی جون کندتاپرسپولیس هم به سرنوشت تیم به اصطلاح محبوبش ودراصل منافع دارش تبدیل بشه،،اماتاحالا که موفق نشده، بگوشماها چی ازجون این هوادار که دلخوشی ش این دوتاتیم هست میخواید،مگه نبایدبازنشسته بشید،بروهمونجاکه مصطفوی رفت
    • لنگ IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      منافع دارش ؟ خخخخخخخخخ کل ارکان کشور برای موفقیت لنگ هم قسم اند ....
  • محمد علی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    یاد آن سالها لذت، داشت تماشای فوتبال
  • ع ق ق QA ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    برای نابود کردن پاس علاوه بر منصوریان از کی استفاده کردی ؟ هر وقت می بینمش یاد ابهت پاس می افتند می گم چرا استقلالی‌ها پاس را نابود کردند؟؟؟
    • Rahim IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      استقلال پاس رو نابود کرد؟؟؟؟ اینو از کجات در آوردی؟؟
  • سعید IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    یاد آن روز ها بخیر
  • استقلال تاج سر همه IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    اون موقع که بازیکنها تعصب داشتند این دروازه بان پولکی بوده حیف دروازه ای که زمانی اسطوره حجازی داخلش بوده این هم بوده
    • نادر IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      از سال ۱۳۵۸ و هشت سالگی به مدت ۴۴ ساله که استقلالی هستم و عاشق این تیم و بازیکنانشم مرحوم ناصر حجازی و احمد رضا عابد زاده را هم خیلی دوست دارم این دو نفر بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال ایران شاید هم آسیا هستن ( به همراه محمد الدعایه عربستانی ) ولی دوست من ناصر حجازی هم قبل از انقلاب و در اوایل دهه پنجاه به خاطر پول بیشتر که باشگاه پولدار آن زمان که یه شبه بوجود اومده بود یعنی باشگاه شهباز از استقلال جدا شد و به این باشگاه رفت ! پس بیخود از دیگران اسطوره نسازیم،ضمنٱ عابدزاده در بازیهای باشگاههای آسیا در برابر یک تیم یمنی که اسمش یادم نیست در اوایل دهه هفتاد به شدت مصدوم شد من اون بازی در ورزشگاه بودم و اتفاقٱ پشت دروازه استقلال در طبقه پایین ورزشگاه آزادی نشسته بودم و از نزدیکترین فاصله به چشم دیدم بازیکن یمنی چه بلایی سر عابدزاده آورد و مصدومش کرد ولی باشگاه استقلال و همین اولیایی در قبال مصدومیت عابدزاده هیچ مسئولیتی نپذیرفتن و برای درمانش هیچ کاری نکردن و به همین دلیل عابدزاده پیشنهاد عابدینی مدیر عامل پرسپولیسو پذیرفت و به باشگاه رقیب رفت.
    • سعید IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      حیف عقاب برای استقلال
  • پدرام IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    سلام بر آبی دلان عزیز در سرتاسر جهان،💙💙💙💙
  • abbas IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    چقدر طرفداران فوتبال ساده هستند.دو تیم را مصادره کرده اند.همه چیزشان امنیتی است :مدیریت ،جذب بازیکن ،مربی ،زمان و نحوه مسابقه و غیره .به مردم برش نمی گردانند.بعد یکی می گوید لنگ را قهرمان کردند ،یکی می گوید تاج پول بیشتر گرفته است و خورده اند. نه فقط این دو تا .سپاهان و تراکتور هم امنیتی هستند.بی جهت به خاطر تیم های حکومتی ،درگیر کل کل و کری نشوید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی