نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کلوب| از ناف بوشهر تا قلب میلان با شاهزاده ایرانی!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بعد از نسل طلایی و ستارگان گلزنی همچون علی دایی و خداداد عزیزی، فوتبال ما سخت تشنه یک ماشین گلزنی تمام عیار بود که بالاخره این جوان مستعد و گلزن توسط شخصی کشف و شناسایی شد که خودش زمانی آقای گل جهان بوده است.

آری کشف طلایی آقای گل جهان همچنان این روزها در حال زدن گل‌های طلایی و زیباست و البته گاهی هم گرفتن ماهرانه پنالتی هایی که کار هر مهاجمی نیست! 

ناگفته نماند؛ این کشف ارزشمند و معرفی وی به فوتبال ایران نشان داد که میتوان توسط همین کارشناسان معتبر این رشته ( مثل علی دایی ها که شم بالایی در این امر دارند) 
مهدی های طارمی دیگری کشف کنیم....

چه بسا همین حالا، در زمین‌های خاکی ناکجا آبادها و مکان‌های کم نام و نشان، امثال طارمی‌ها مشغول گل زنی و شادی پس از گل در زمین‌های خاکی و گل و شل هستند و فقط به لقب آقای گل در محل یا منطقه کم امکانات‌شان بسنده می‌کنند!

اما به بهانه تولد این جوان خونگرم جنوبی که با خونسردی‌هایش اکثرا بوی گل می‌دهد خواستیم از سوپراستار چهارچوب شناس ایرانی مطالبی مطرح کنیم ....

طارمی همان جوان خجالتی بوشهری بود که بی سر و صدا به تهران مهاجرت کرد و چنان با گل‌هایش برای تیم جدید خود (پرسپولیس) به چشم آمد و سر صدا به پا کرد که خیلی زود محبوب هواداران پرشمار پرسپولیسی شد و سپس با ورودش به تیم ملی هم خیلی زود راه محبوبیت را در فوتبال ایران پیدا کرد و در این مسیر پر پیچ و خمی که به قاره سبز و درخشش وی در قلب اروپا ختم شد، درگیر حواشی در زندگی شخصی‌اش هم شد که با کمک خانواده‌اش به سلامت از آن عبور کرد! سپس مشکلات خاصی هم نصیبش شد که همان انتقال عجیب و ناموفق سالها پیش وی به لیگ ترکیه بود که خوشبختانه خیلی زود از آن درس عبرت گرفت تا راه درست را طی کند و رویایش با مطلع شدن از شاهراه مناسب و قابل پیشرفت به حقیقت تبدیل شود.

این مسیر چنان برایش خوش یمن بود که او را به مقصد ایده آل و امنی رساند.

با یک انتقال به جا چنان در این مقصد (پورتو و لیگ پرتغال) جا افتاد که در فصول اخیر اگر در یکی دو هفته پیاپی گل زنی نمی‌کرد برای طرفدارانش و سایر فوتبال دوستان در لیگ پرتغال عجیب بود!

او با به دست آوردن عنوان آقای گلی در لیگ پرتغال و درخشش در یوسی ال، حالا مشتریان بزرگ و پروپا قرصی دارد که همه ما از آن باخبریم.

حالا تصور کنید اگر با یک انتخاب اشتباه مثلاً ادامه بازی در لیگی مثل ترکیه یا حضور طولانی مدتش در تیم‌های عربی (به خاطر وسوسه شدن پول‌های اعراب) چه ناگوار داستانش عوض می‌شد و چه لطمه‌ای به فوتبال خودش می‌خورد و البته الان ما هم یک لژیونر ماهر و تمام عیار برای فوتبالمان نداشتیم

چقدر حیف می‌شد که ما شاهد گل‌های جذابش در لیگ قهرمانان اروپا به بزرگانی چون یوه و چلسی نبودیم یا مات تماشای آن گل بی‌نظیرش با برگردان به چلسی نمی‌شدیم، گلهایی که محصول هوش ذاتی او، مهارت و تمرکزش با چاشنی خونسردی خاص اوست.

همه حرف مان این است که با این پشت کار و اعتماد به نفس فوق العاده‌ای که مهدی در اروپا به دست آورده (در کنار نبوغ و توانایی‌هایش) می‌توانیم شاهد ادامه گلزنی‌های جذاب او در مقصد احتمالی، یعنی لیگ سری آ ایتالیا و پیراهن میلان باشیم 

خبر جذاب فوتبالی که دهان به دهان چرخیده است و ظاهراً حالا او در یک قدمی سن سیرو و در آستانه یک انتقال بزرگ و با ارزش است.

حتی با این انتقال می‌توان او را به عنوان یکی از مدعیان اصلی آقای گلی سری آ ایتالیا تصور کرد، کسی که بخوبی می‌تواند به تیم‌های بزرگی مثل یووه و چلسی و اتلتیکو مادرید و سایر غول‌های اروپایی گلزنی کند چرا نتواند به تیم‌های خوب سری آ ایتالیا گلزنی کند؟! (تیمهای بزرگی مثل اینتر، لاتسیو و رم) 

حالا بماند که لیگ ایتالیا تیم‌های متوسط و نسبتا ضعیفی هم دارد که ماشین گلزنی ایرانی از پس آنها هم به خوبی می‌تواند برآید.

مطمئنا این این باغبان باهوش و با استعداد ایرانی پتانسیل کاشتن گل‌های رنگارنگ را در درون دروازه تیم‌های ایتالیایی و اینبار در سرزمین چکمه دارد...

فعلا بی صبرانه منتظر میلانی شدن طارمی هستیم (یا احتمالا یک تیم اروپایی خاص دیگر ) 

مهدی جان تولدت مبارک؛ همچنان قاره سبز اروپا را با گل‌هایت آراسته کن! 

وحیدرضا عبدی نژاد| خبرنگار آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • م IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    ای ول بوشهریها از معرفت و مردانگی و خونگرمی زبان زد هستن ،باید اونجا زندگی کنی تا ببینی چطور ب غریبه ها کمک میکنن ،پسر با معرفت بوشهری حقش بهتر از اینها بود اما متاسفانه تو کشور ما مربی ها بیشتر سفارش دلال ها رو میگیرن ،ن بازیکن خوب رو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی