نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بمب‌هایی که تا مرز انفجار رفتند/ از پیشنهاد عجیب رحمتی به پرسپولیس و چراغ سبز ۸ شاکی تا ستاره‌ای که حاضر نشد با استقلال مذاکره کند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اتفاقی که بین علیرضا بیرانوند و استقلال پیش آمد و سنگربان تیم ملی تا آستانه آبی‌پوش شدن هم رفت، قبلاً هم برای ستاره‌های مختلفی رخ داده بود.

با وجود گذشت چند هفته و اینکه بیرانوند قرارداد دو ساله و جدیدی با پرسپولیس امضا کرد و همچنین این بازیکن در تمرینات پرسپولیس حاضر می‌شود، باز هم در مورد اتفاقات پیرامون فسخ قراردادش با پرسپولیس و مذاکره اش با استقلال صحبت می‌شود.

خیلی‌ها معتقد بودند جنجالی ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران، رفتن مهدی‌هاشمی‌نسب از پرسپولیس به استقلال بود. با این حال به نظر خیلی از اهالی فوتبال در صورتیکه بیرانوند راهی استقلال می‌شد، می‌توانست لقب جنجالی ترین انتقال فوتبال ایران را مال خود کند. حدود یک هفته کل فوتبال ایران درگیر ماجرای بیرانوند و فسخ قراردادش با پرسپولیس بودند. ماجرا وقتی عجیب شد که علیرضا با استقلال مذاکره کرد و پیشنهاد نجومی آبی‌ها برای صید ستاره رقیب از راه رسید. بعد از چند روز جنجال و حرف و حدیث بسیار، در نهایت علیرضا تصمیم گرفت در پرسپولیس بماند و قید یاغی شدن را زد. اگر تاریخ را مرور کنیم، در همین سال‌های اخیر هم بودند بازیکنانی که شرایطی مشابه با بیرانوند را تجربه کردند. این ستاره‌ها به اوج محبوبیت و شهرت در یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت رسیدند ولی وقتی اوضاع برایشان خوب پیش نرفت و یا در تیم خود به مشکل خوردند، ناگهان تصمیم به یاغی شدن گرفتند. هرچند این تصمیم آن‌ها سرانجامی نداشت و در نهایت یا راهی تیم دیگری شدند و یا با حل اختلاف در تیم خود ماندند.

این گزارش را هم بخوانید: ویژه‌ترین اتفاقات دوران فوتبالی علیرضا بیرانوند؛ از ثبت در گینس تا جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس/ وقتی «بیرو» حال رونالدو و ژاوی را گرفت!

در این گزارش می‌خواهیم چند مورد از این انتقال‌ها را بررسی کنیم.

پیشنهاد عجیب رحمتی به پرسپولیسی‌ها

بهترین گلر استقلال در تاریخ لیگ برتر که افتخارات زیادی را به همراه این تیم کسب کرد، در دو مقطع با پرسپولیس مذاکره کرد. رحمتی که چند بار از استقلال جدا شد و سپس به این تیم بازگشت، پیشنهاد مالی بسیار سنگینی به مدیران وقت پرسپولیس داده بود که مورد موافقت قرار نگرفت. رحمتی یکبار در زمان مدیریت حبیب کاشانی و یک بار هم در زمان مدیریت رویانیان با پرسپولیس مذاکره کرده بود ولی هر دوبار نتیجه‌ای در بر نداشت و او تصمیم گرفت پیراهن آبی را برتن کند.

قرارداد داخلی مالدینی با آبی‌ها

رضا شاهرودی که به مالدینی فوتبال ایران معروف بود، به شدت بین پرسپولیسی‌ها محبوب بود. با این حال کنار گذاشته شدن او توسط پروین در اوایل دهه هشتاد باعث شد تا رقیب سنتی به سراغ این بازیکن برود. شاهرودی که فوتبالیست بسیار باکیفیتی هم بود، حتی با استقلال قرارداد داخلی امضا کرد ولی در نهایت به توصیه بعضی از بزرگترهای پرسپولیس از تصمیمش برای رفتن به استقلال منصرف شد.

چراغ سبز ۸ شاکی به پرسپولیس

مجتبی جباری فوتبالیست فوق العاده‌ای بود ولی شخصیتی منحصر به فرد داشت و گاهی اوقات تصمیماتی می‌گرفت که هیچکس مشابه کار او را نمی‌کرد. او هم در زمین و هم در بیرون از زمین یک بازیکن خاص بود و این موضوع را بارها ثابت کرد. مجتبی در بهترین سال‌های فوتبالش پیراهن آبی را برتن کرد و به افتخارات زیادی هم با این تیم رسید.جباری بارها با مدیریت استقلال دچار اختلاف شد. اختلاف‌هایی که حتی منجر به پرتاب قندان هم شد. سرانجام یکی از این اختلاف‌ها و درگیری‌های او با مدیران و مربیان استقلال، باعث شد تا جباری به پرسپولیس چراغ سبز نشان دهد. حبیب کاشانی مدیرعامل پرسپولیس از این انتقال استقبال نکرد و جباری که در باشگاه پرسپولیس برای مذاکره حاضر شده بود، تمایلی از سوی کاشانی برای عقد قرارداد ندید و مدیرعامل پرسپولیس قید جذب بهترین بازیکن رقیب را زد که در نوع خودش بسیار عجیب بود.

مجتبی جباری

بهروز راه رفیق صمیمی را نرفت

مهدی‌هاشمی‌نسب و بهروز رهبری فرد دوستان بسیار صمیمی هم در پرسپولیس و تیم ملی بودند. این دو به دوقلوهای پرسپولیس معروف بودند ولی در یک انتقال جنجالی برای چند سال راه این دو از هم جدا شد. ‌هاشمی‌نسب جنجالی ترین انتقال تاریخ را رقم زد و به استقلال رفت ولی بهروز پرسپولیسی ماند. با توجه به اینکه استقلال علاقه داشت بعد ازهاشمی‌نسب، رهبری فرد را هم به خدمت بگیرد، خیلی‌ها فکر می‌کردند با توجه به اختلافات بهروز با پرسپولیسی‌ها و قهر و آشتی‌های او با علی پروین، او هم راه رفیق صمیمی‌اش را خواهد رفت و یاغی خواهد شد. اتفاقی که در نهایت رخ نداد. گفتنی است این دو دوست صمیمی بعد از چند سال دوری از هم، دوباره در پاس با هم همبازی شدند.

ستاره‌ای که چک گرفت ولی پرسپولیسی نشد

علیرضا اکبرپور هم یکی دیگر از ستاره‌های محبوب استقلالی‌ها بود که بعد از اختلافش با چند عضو کادرفنی این تیم قصد داشت یاغی شود. اکبرپور حتی با پرسپولیس قرارداد داخلی هم امضا کرد و چک پیش پرداخت هم از پرسپولیسی‌ها دریافت کرد. با این حال اطرافیان او و چند تن از استقلالی‌های آن زمان مانع از رفتن این بازیکن تند و تیز به تیم رقیب شدند و اکبرپور در نهایت در استقلال ماند.

تحت هیچ شرایطی با استقلال مذاکره نمی‌کنم

شیث رضایی مدافع جنجالی قرمزها چندبار از این تیم جدا شد و دوباره به تیم محبوبش برگشت. شیث که در دو مقطع با علی دایی و افشین قطبی به شدت دچار اختلاف شده بود و از پرسپولیس کنار گذاشته شد، مورد توجه استقلال قرار گرفت ولی هر بار به پیشنهاد آبی‌ها جواب رد داد. شیث بعدها در خصوص پیشنهاد استقلال گفت که حتی حاضر نیست با استقلال مذاکره کند و تحت هیچ شرایطی به این تیم نخواهد رفت.

شیث رضایی

برانکو نردیک بود کاپیتان پرافتخار را استقلالی کند

سید جلال حسینی کاپیتان محبوب پرسپولیسی‌ها که پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود، بعد از دو فصل بازی برای پرسپولیس راهی قطر شد. او در بازگشت به ایران قصد داشت دوباره پیراهن پرسپولیس را برتن کند ولی برانکو در لیگ پانزدهم مخالف بازگشت او بود. سید جلال در آن فصل تا آستانه استقلالی شدن هم پیش رفت ولی در نهایت از یاغی شدن منصرف شد و نفت تهران را انتخاب کرد. حسینی بعد از یک فصل بازی برای نفت دوباره با نظر برانکو به پرسپولیس برگشت و ۵ قهرمانی متوالی را با این تیم در لیگ برتر کسب کرد.

بازیکنی که پروین کنار گذاشت ولی استقلالی نشد

ادموند بزیک یکی از بازیکنان محبوب پرسپولیسی‌ها در دهه هفتاد بود. بزیک که سابقه گلزنی به استقلال را هم با پیراهن پرسپولیس دارد، توسط علی پروین از پرسپولیس کنار گذاشته شد که در آن زمان خیلی سر و صدا به پا کرد. استقلالی‌ها قصد جذب این ستاره را داشتند ولی این انتقال صورت نگرفت. بزیک اعلام کرد دوست ندارد راهی استقلال شود و سپاهان را انتخاب کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • سیدرضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    خیلی جالب نویسنده ی مطلب تمام استقلالی‌ها رو گفت مدیر عامل پرسپولیس نخواست یا نتونست اما پرسپولیسی‌ها خودشون نخواستن بیان استقلال ، جباری ، اکبرپور رحمتی ، همشون میخوهستن برن پرسپولیس اما مدیرعامل بخاطر پول یا... نخواست اینارو اما شاهرودی رهبری فرد و بزیک خودشون نرفتن ، خیلی خنده داره .
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      اکبرپور با پیشنهاد مالی خیلی بالاتر استقلال دوباره تمدید کرد. همه یادشون هست
    • کاپی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      دقیقا تابلوئه نویسنده ازین پرسپولیسی‌های کم‌سن و سال و عشق شیث و … ما که یادمون نمیاد استقلال به رهبری‌فر و شیث پیشنهاد داده باشه ولی یادمونه رویانیان به همه استقلالی‌ها از جمله فرهاد پیشنهاد سنگینی داد و نه شنید خود علی کریمی هم گفته با استقلال داخلی بستم
  • سعید پرسپولیسی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    من انتقال هاشمی نسب رو هم خوب یادمه ولی به جز گلی که تو دربی زد عملا سودی واسه استقلال نداشت به جز محکم کردن جا پای فتح الله زاده. به نظرم (با اینکه میدونم نظرم چاپ نمیشه چون توش از کلمات توهین آمیز و کیسه و لنگ استفاده نمیکنم) انتقال عابدزاده بزرگترین انتقال بین این دو تیم بوده. اونایی که مثل من فوتبال دهه هفتادو یادشون میاد خوب میفهمن عابدزاده کی بود و چقدر تو ایران محبوب بود، تازه بعد انتقالش به پرسپولیس کلی قهرمانی هم واسه پرسپولیس آورد. من خودم حتی انتقال نیکبخت رو هم بزرگتر از انتقال هاشمی نسب میدونم چون نیکی اون سالی که اومد پرسپولیس یکی از عوامل اصلی قهرمانی تیم قطبی بود.
    • رامین تاج US ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      دوست عزیز هاشمی نسب بهترینبازیکنتون بود اصلا جوری شده بود دستوپای ما استقلالیا دربی میلرزید هروقت دلش میخواستگلو میزدو استقلالو نابود میکرد گلهای حساسی براتون زد که حاصلش دوگانه لیگو حذفی دوبار سومی تو آسیا بود محبوبترین بازیکن تیمتون بود و ما باخودمون میگفتیم تا این تو پزسپوبیسه جام بی جامدربی 9نفره هرچی توپ اوردیمو زد انگار دهتا شش داشت بعدا پروین به محبوبیتش حسادت کرد وحید قلیچو فرستاد جلو براش چاقو بکشه فراریش بده... خود پروین راهی استقلالش کرد کسی محبوبتر از خودش نشه ماهمگرفتیمش حاصلش چی شد؟ هم دربیو بعد از 5سال بردیم هم لیگو بعد از سالها در حضور پرسپولیس بردیم هم پرسپولیس تضعیف شد سال بعدشم با هاشمی نسب داشتیم سه گانه میبردیم که لحظه آخر اون بارون سیل آسای تهران قهرمانیو آسیارو ازمون گرفتوتبعاتش قهرمانی لیگو تو انزلی
    • عروس العین IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      ولی بازهم هیشگی نمیتونه جای شیث و بزیک رو بگیره که حتی حاضر نشدن به کیثه فکر کنند .هر چند مطمئنا مدیران عصطقلال حاضر بودند کل بودجه ی کیثه رو بدن ولی افتخار حضور یک پرسپولیسی را بنام خودشون ثبت کنند.اگه از حاج فتل بپرسند بزرگترین افتخار تمام دوران زندگیت چی بوده با افتخار تمام اعلام میکنه اینکه تونستم با یه مبلغ نجومی زمان خودش یک پرسپولیسی رو کیثه پوش کنم.هرچند هم خودش و هم تمام ملت میدونن علت کیثه پوش شدن اون بازیکن چی بود و حتی تا به امروز مثل چیز پشیمان است از اینکه مُهر کیثه کشی بر پیشانیش خورده است و فقط با یاداوری اون پولی که از کیثه کشا تیغید میتونه خودش رو تسکین بده.پرسپولیس مهد بزرگان فوتبال ایران است و فقط نشستن روی نیمکتش برابر است با سالها حضور فیکس در تیمهای بی افتخار و صرفا حکومتی مثل عستقلال تهران.
    • ستاره سرخ ایران IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      دوست عزیز عابدزاده از سپاهان به پرسپولیس رسید و همه کسانی که ایشون رو میشناسن میدونن همیشه قلبا پرسپولیسی بوده و فقط بخاطر پول از تام اصفهان به استقلال رفت بعد هم به سپاهان و در آخر هم به عشقش پرسپولیس
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    جالبه مجتبی جباری همیشه شروع لیگ فیلم بازی میکرد که میخوام برم، بعد که فصل بدنسازی تمام میشد دوباره تمدید میکرد. جالبتر اینکه هربار هم مردم اونو روی سرشون می گذاستن و گاو گوسفند جلوش میکشتن خخخخ. کاشانی به خاطر حاشیه هایی که ایجاد میشد قرارداد نبست از روز اول هم میگفت از استقلال بازیکن نمیگیرم
  • رامین تاج US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    سال 91 که بالاترین قراردادها بزور نزدیک یک میلیارد بودن محمد رویانیان به رحمتی پیشنهاد 8میلیاردی داد یعنی حدود 8میلیون دلار اون موقع ورحمتی قبول نکرد! تازه یکی از پیشنهادهای رویانیانبرگشتن قطعی به تیم ملیو آشتی با کیروش بود... اسطوره ای که قدرشو ندونستیم
  • کابوی DE ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    ۴۰ساله هوادار استقلالم و‌پیگیر اخبار ولی هیچوقت نشنیدم استقلال بخواد شیث‌رو بگیره!!! تیمی که مدافعان ملی‌پوشی مثل امیرحسین‌صادقی، پژمان‌منتظری، حیدری، بیک‌زاده … داشته حتی ساموئل و حنیف هم‌بودن، شیث رو میخواد چکار؟ اینا توهمات شیث بوده بعد از دویدن دنبال فرهاد مجیدی. درضمن مجتبی جباری زمان انصاری‌فر بود. از ۲بار نه گفتن طالبلو به برانکو زمانیکه از استقلال کنار گذاشته شد و بی‌تیم موند یا رد پیشنهاد هنگفت رویانیان توسط آندو چیزی ننوشتین! بزرگترین پیشنهاد هم‌ پیشنهاد رویانیان به فرهاد‌مجیدی بود زمانیکه قلعه‌نویی حاضر به بازگشتش نبود و فرهاد از فوتبال خداحافظی کرد ولی بعد با فشار هوادار برگشت و با لباس استقلال خداحافظی کرد
    • کیسه سوز IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      آره خداحافظی اسطوره فراری کیسه چقدر هم با شکوه بود ، تعداد توپ جمع کن ها از تماشاچیا بیشتر بود !!!!
  • مافیای سرخ IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    گزارشی کاملا یکطرفه و مغرضانه! همه استقلالی‌ها پیشنهاد دادن برن ولی پرسپولیسی‌ها به پیشنهاد استقلال نه گفتن!!! فرهاد ۳بار داغش به دل لنگیا موند. سال ۷۵ و ۷۷ که به عابدینی نه گفت و سال ۹۱ به رویانیان ولی هیچ حرفی زده نشد! طالبلو دو بار به پیشنهاد برانکو نه گفت ولی اسمش نیومد. آندو و نکونام حتی ساموئل هم به پرسپولیس نه گفتن ولی هیچ اسمی برده نشد! خود شیث و رهبری‌فرد هم چنین ادعایی نکردن و تو هیچ رسانه زردی هم صحبتی ازش نشد. آخه این بازیکن‌ها که به تعداد یک انگشتای یک دست هم بازی ملی ندارن رو استقلال میخواست چکار؟ سیدجلال و امیری هم با استقلال تموم کرده بودن ولی رفتن شبانه هدایتی به اردوی تیم‌ملی ورق رو برگردوند
  • علیرضا IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    چرا از وحید امیری و بیرو نمیگی که با استقلال به توافق رسیدن ولی شبونه هدایتی(عابر بانک)رفت اردو تیم ملی و بهشون سکه داد و بردشون اونور
  • بهزاد IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    خوب مطالب و کامنتها رو خوندم لازم چنتا نکته رو بگم ... اولا از پیشنهاد پرسپولیس به فرهاد مجیدی و حتی منصوریان که بهترین های زمان خودشون بودن حرفی نزدید درحالی که حتی روزنامه استقلال جوان هم توی صفحه اول به داستان مجیدی با سیاه کردن او در عکس تیمی علامت ضربدر واکنش نشان داد که جدی شده بود نیکبخت در استقلال ذخیره و تمام شده بود ولی در پرسپولیس دوباره زنده شد بازی در نقش مهاجم . هاشمی نسب هم در حد اسطوره بود ولی بعد انتقال دیگر به تیم ملی دعوت نشد حتی خندیدن اونو من که ندیدم نابود شد ... در مورد احمد هم از سپاهان امد و بعد دو سال خانه نشینی با پای مصدوم که عابدینی سبب اعزام او به المان برای جراحی شد که ان زمان اگر این کار نمیشد فوتبالش تمام میشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی