نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
به تاج گفتم تو پرسپولیسی هستی، گفت نه من استقلالی هستم/ به تیم نکونام امیدوار نباشید!
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: اگر استقلال را با همین تصمیم‌ها به سمت نابودی ببرند روزی هم پرسپولیس دچار همین وضعیت می‌شود.

علی جباری از آنچه امروز در استقلال رخ داده بشدت دلگیر است. او که در ماه‌های اخیر کمتر پیرامون استقلال به گفت‌وگو نشسته بعد از زمانی قابل توجه قفل سکوت را شکست و درباره استقلال صحبت‌های مفصلی انجام داد. علی جباری که خود را یک استقلالی تمام عیار می‌داند، براین باور است که برخی درتلاشند استقلال را تضعیف کنند. ادعایی که ازسوی بسیاری از هواداران استقلال مطرح می‌شود و ریشه در اتفاقات سال‌های اخیر دارد. جباری به حدی از آینده استقلال بیمناک است که با صراحت اعلام می‌کند: «به استقلال امیدوارنباشید!» جمله‌ای تلخ که هرگز هواداران استقلال دوست ندارند آن را بشنوند.

‌اغلب پیشکسوتان باشگاه استقلال نسبت به آنچه مدیران این باشگاه در نقل وانتقالات رقم زدند، انتقاد دارند. ارزیابی شما به عنوان یکی از موسپیدکرده‌های باشگاه استقلال درباره نقل وانتقالات این باشگاه چیست؟
ببینید کسی که می‌آید مدیرعامل می‌شود و امور باشگاه را در دست می‌گیرد باید فکر همه جا را کرده باشد و فردا وقتی حکمش خشک شد بهانه نیاورد که به قول معروف ال شد و بل شد. نه آقایان! مدیریت اینطوری نیست. اگر پول دارید و می‌توانید منابع مالی را تأمین کنید بیایید جلو. اما اگر پولی ندارید بروید عقب و بگذارید کسی بیاید که بتواند کار کند. الان از نقل وانتقالات کلی زمان گذشته است. آیا ما کار بزرگی از سوی باشگاه دیدیم؟! استقلال نیاز به مهره دارد. مهره که می‌گویم منظورم بازیکن متوسط نیست. بازیکنی که پیراهن استقلال را می‌پوشد باید درجه یک باشد. درجه یک و درسطح عالی. نه بازیکنی تازه بیاید اینجا ما بخواهیم به او الفبای فوتبال یاد بدهیم. استقلال اینطور بازیکنانی می‌خواهد. تاکنون در نقل وانتقالات عملکرد مطلوبی من از باشگاه ندیدم و بازیکنانی جذب نشدند که بشود به آینده این باشگاه امیدوار بود.

‌بازیکنان فعلی را آیا درحد و اندازه نام باشگاه استقلال می‌بینید؟
حقیقت این است که تعدادی از بازیکنان کنونی را اصلاً در حد و اندازه نام استقلال نمی‌دانم. اسم نمی‌آورم چون خودزنی می‌شود اما بدون تعارف باید بگویم که درحد تیم ما نیستند. اوج فاجعه آنجا است که برای برخی از این بازیکنان که در طول فصل حتی یک بازی درخشان هم برای ما انجام نداده‌اند پول آن‌چنانی می‌گیرند. این چه وضعی است؟ مگر باشگاه استقلال نباید با حساب و کتاب خرج کند. با تحقیق بازیکن بگیرد و حواسش جمع باشد؟!

‌پشت این تصمیم‌هایی که برای استقلال گرفته می‌شود آیا افکار خاصی نهفته است؟
من رک و راست صحبت می‌کنم. بعضی‌ها دوست ندارند استقلال پا بگیرد. این باشگاه اما بزرگ است و مردان بزرگی در آن حضور داشته‌اند. اینکه فلان مسئول دنبال تقویت پرسپولیس باشد خوب نیست. من به خود آقای وزیر گفتم که نگاه رنگی و یک سویه به تیم‌های مردمی نداشته باشد. از خود آقای سجادی که الان امور ورزش دردست او است خواستم به یک چشم به استقلال و پرسپولیس نگاه شود. نباید اسیر مشاوره‌های غلط این و آن شوند. این خواسته من از آقای وزیر بود. آقای وزیر عزیز! به استقلال باید نگاه ویژه داشت. درست مانند باشگاه پرسپولیس. نباید فرقی بگذاریم. استقلال ضعیف باشد فردا نوبت پرسپولیس می‌شود که تضعیف می‌شود. این را من به شما قول می‌دهم که اگر استقلال را با همین تصمیم‌ها به سمت نابودی ببرند روزی هم پرسپولیس دچار همین وضعیت می‌شود. متأسفانه الان یک خط غلط بین برخی هواداران رخ داده که از تضعیف حریف خوشحال می‌شوند. نه، اینطور نیست. اتفاقاً باید سراینکه تیم‌ها با قدرت بسته شوند، با هم اتحاد داشته باشند. یعنی هم هوادار استقلال و هم هواداران پرسپولیس مطالبه تیمی قوی برای رقبای خود داشته باشند. اینکه الان استقلال را ضعیف ببندند ودر آن سو برخی هواداران پرسپولیس خوشحال باشند، یک خوشحالی زودگذر است و شک ندارم روزی هم نوبت پرسپولیس می‌شود. امیدوارم هواداران دو باشگاه اهمیت این موضوع را متوجه شوند.

‌اما استقلال دربند بدهی‌های بسیاری است که از زمان مدیران گذشته باقی مانده است. خودتان درجریان اتفاقاتی که درسال‌های اخیر رخ داده هستید.
من درجریان هستم و مسئولان هم درجریان هستند. اما سؤال من این است که اساساً آنهایی که بودجه به باشگاه استقلال دادند چرا اجازه دادند مدیری ولخرجی کند؟ چرا اجازه دادند اضافه برسازمان خرج کنند تا این همه بدهی تلنبار شود؟ اتفاقاً مقصر مسئولان رده بالا هستند که نظارت نکردند. خود آقای تاج که ریاست فدراسیون فوتبال را به عهده دارد در این اتفاقات مقصر است. یک بار تاج را دیدم به او گفتم تو پرسپولیسی هستی. گفت نه من استقلالی هستم و از قدیم استقلالی بودم اما به او گفتم نه اینطور نیست. تصمیمات شما برضد استقلال است. به تاج گفتم این رویه را تمامش کنید و هوای استقلال را داشته باشید. به خدا مردم خسته شده‌اند بس که تبعیض می‌بینند. به مردم چه ارتباطی دارد که یک مدیر زیاد خرج کرده است؟ بروند با همان مدیری که به اصطلاح زیاد خرج کرده برخورد کنند اما اینطور نباشد که الان به این باشگاه بودجه ندهند تا نتواند بازی بگیرد. به خدا نقل وانتقالات تمام شد. ما مهره بزرگ ونامی می‌خواهیم. بازیکن متوسط به درد باشگاه استقلال نمی‌خورد. به خدا استقلال را متوسط بسته‌اند. دو، سه بازیکن بزرگ این تیم رفتند آیا خبری از جذب ستاره‌ها شد؟ چند روز دیگر نقل وانتقالات تمام می‌شود وآن وقت احتمالاً می‌خواهند بیایند و به هوادار بگویند وقت ما تمام شده و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم. نه، اینطوری نیست. این حرف‌ها به گوش هوادار نمی‌نشیند وهیچ کس نمی‌پذیرد. باید دست بجنبانند. استقلال یک تیم بزرگ بوده با دو قهرمانی در آسیا. نباید طوری تصمیم‌گیری کنند که انگار می‌خواهند تیم را به نابودی بکشانند. نباید این ذهنیت ایجاد شود.

‌اما شاید درمیان هواداران استقلال چنین حسی تقویت شده باشد. اینکه شاید گروهی باشند که درخفا می‌خواهند استقلال آرام، آرام تضعیف شود.
یکی مثل قربانزاده چه سررشته‌ای از فوتبال داشت که وارد این حوزه شد و تصمیم گرفت؟ نصف بدبختی‌های باشگاه استقلال نشأت گرفته از تصمیم‌های ایشان است. من نمی‌دانم این چه رسمی است که در سال‌های اخیر به پا شده و یکسری افراد که ارتباطی با ورزش ندارند برای باشگاه بزرگ استقلال تصمیم می‌گیرند و خط مشی تعیین می‌کنند. این رفتارها خوب نیست. اجازه بدهید افرادی که ورزشی هستند وسرو کارشان با ورزش است و حساب و کتاب‌های این حوزه را می‌شناسند بیایند و کار کنند. من نمی‌گویم اصلاً سیاسیون نباشند. نه، آنها هم باشند اما اجازه بدهند ورزشی‌ها خط مشی اصلی را تعیین کنند.

‌به نظر شما آیا علی خطیر می‌تواند باری از روی دوش استقلال بردارد وبرای این باشگاه مفید باشد؟
علی خطیر از زمان فتحی به دنبال مدیرعاملی در باشگاه استقلال بود و همه هواداران هم خوب می‌دانند که او سودای مدیریت در این باشگاه داشته است. سؤال من این است که علی خطیر با چه بودجه‌ای آمده است؟ او که با سفارش قربانزاده به این سمت رسید آیا فکری به حال بدهی‌های استقلال کرده است؟ جیب خطیر خالی است. او هم چشمش به دست بالادستی‌ها است. به او پول بدهند خرج می‌کند. پول ندهند خرج نمی‌کند. بعید می‌دانم خطیر بتواند تحول بزرگی در این باشگاه ایجاد کند.

‌آقای جباری ظاهراً از اوضاعی که برای تیم محبوب‌تان به وجود آمده بشدت ناراحت و دلخور هستید.
چرا نباشم؟ سال‌های طولانی دراین باشگاه بودم. تمام خانواده‌ام استقلالی هستند. این باشگاه را از ته قلب دوست داریم. به استقلال عشق می‌ورزیم و وقتی می‌بینیم اوضاع این باشگاه خوب نیست بشدت غصه می‌خوریم. برای من گران تمام می‌شود وقتی می‌بینم پرسپولیس نقل وانتقالات بسیار خوبی را پشت سرگذاشته و اجازه نمی‌دهند آب توی دل این باشگاه تکان بخورد اما از این سو استقلال برای پر کردن جای خالی ستاره‌هایی که از این باشگاه رفتند، مشکل دارد. شما به من بگویید ببینم جای قایدی چه کسی به استقلال آمد؟ جای محبی کدام ستاره را خریدند؟ جای سیلوا چه بازیکنی جذب شد؟ خریدهایی داشتیم اما آیا آنها ستاره هستند؟ زمانی ما صحبت‌مان درباره قهرمان شدن در آسیا بود اما الان باید به فکر این باشیم که سهمیه می‌گیریم یا نه. استقلال تیمی نیست که ساده‌اش بگیریم. من دارم به همه مسئولان هشدار می‌دهم. استقلال باید برای قهرمانی بسته شود ولاغیر.

‌سرنوشت جوادنکونام در استقلال چه خواهد شد؟ او درشرایطی هدایت این باشگاه را به عهده گرفته که بازیکنان آنچنان شاخصی برای او جذب نشده است. برخی معتقدند که نکونام نباید در شرایط کنونی هدایت استقلال را به عهده می‌گرفت.
بله، نکونام الان به آرزویش رسیده و سرمربی استقلال شده است. باید به او تبریک گفت اما سرنوشتی که برای او رقم می‌خورد مبهم است. به اعتقاد من با نگرفتن بازیکن دست نکونام را در پوست گردو گذاشته‌اند. امیدوارم این سلسله تصمیمات علیه استقلال عمدی نباشد. امیدوارم جریانی به دنبال لطمه زدن به هواداران این باشگاه نباشند. امیدوارم عده‌ای نخواهند نابودی و ضعف این باشگاه را ببینند. استقلال زمان زیادی را از دست داده است. نقل وانتقالات تمام شد و ما کاری از سوی مدیران جدید ندیدیم.

‌برخی بازیکنان هم از این نابسامانی نهایت سوء‌استفاده را می‌برند و با اینکه باشگاه نیازی به آنها ندارد اعلام می‌کنند که دوست دارند بمانند.
این هم از برکات مدیران سابق است که معلوم نیست چه طور قرارداد بستند که باشگاه الان برای خارج کردن نام بازیکنان مازاد با مشکل مواجه است. بازیکنی که الان درحد استقلال نیست اما قرارداد دارد پیش خودش می‌گوید کجا برود از استقلال بهتر که هم پولم را بگیرم و هم اینکه پیراهن چنین تیمی را به تن داشته باشم؟! می‌ماند و پولش را می‌گیرد و باشگاه هم نمی‌تواند کاری انجام دهد. باید سراغ مدیرانی رفت که قراردادهای این چنینی را با بازیکنان بسته‌اند. باید یقه آنها را گرفت و آنها را بازخواست کرد.

‌آقای جباری با این اوصاف به آینده استقلال در لیگ برتر امیدوار باشیم؟
جمله تلخی است اما می‌خواهم بی‌تعارف صحبت کنم. امیدوار نباشید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۴
  • محسن IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    تاج آدم هفت خطه ! همو رو میپیچونه ! حتی دولت رو .
    • حنیف IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      تاج کاملا طرفدار سپاهان این که فکر کردن نمیخواد این بنده خدا جباری یاد گرفته به هر کی رسید بگه تو پرسپولیسی هستی
    • کیسه حکومتی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      آهای هوادار کیسه ح خوبه حالا اسطوره تیمتون با دهان مبارک اعتراف کرد که تاج مافیا کیسه کش هستش ما طرفداران پرسپولیس که خیلی وقته مطمئن بودیم کیسه کش هستش ایکاش دست از توهم بردارید و مطمئن باشید که فردا همین آقایون میان به واقعیت اذعان میکنن که بابا مسعود و بابا حمید هم کیسه کش بودن و هستن و کیسه هم تیم حکومتی هستش خود همین آقایون طرفداران کیسه رو متوهم کردن حالا اومدن اعتراف میکنن که شخص اول فدراسیون کیسه کش هستش
    • حسین IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      ازفوتبال هیچی نمی دونی،تاج هم کاره ای نیس که طرفدارتیمی باشه،قراربودباتضعیف استقلال وسپاهان،لنگ قهرمان بشه که شد.🤐🤥🤫
    • مرتضی مقدم IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      تاج یه خط هم نیست ،اینا میخواستن فلانی رو بردارن تاج رو گذاشتن چون ازش اتو دارن تو مشتشونه ،این مصاحبه های جباری رو هم میشه یه کتاب کرد اسمش رو هم گذاشت : افکار پریشان یک فوتبالیست بازنشسته.
    • حسین IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      خطاب به کاربران حسین ومرتضی مقدم لطفا رعایت پیشکسوت بزرگ استقلال را بکنید شماها از گذشته این بزرگمرد چه می دانید که بی محابا قضاوت نادرست می کنید ایشان سلطان علی جباری هستند ایشان یک تاجی واقعی هستند جام‌های زیادی در سطح کشور وآسبا برای این کشور به ارمغان آورد شایسته نیست به او اهانت شود ایشان واقعیت ها را گفته اما از جوادخان نکونام تقاضا داریم همانطوریکه به خاطر هواداران آبی دل والبته دوست داشتن آبی که رنگ مورد علاقه ات در کودکی بوده با جان سختی وتلاش وممارست این فوتبالیت های جوان را آموزش بدهید که هم آینده فوتبال کشور هستند وهم اینکه هنر مربی را نشان می دهد که بتواند با این بازیکنان گمنام شاهکار کند گرچه باشگاه استقلال بایستی حداقل امکانات اولیه را فراهم سازد ونباید کم کاری کند وهر چه سریعتر نسبت به جذب مربی بدنساز مورد نطر جوادنکونام اقدام نمایند بازیکنان هم باید با همدلی وخوب تمرین کردن خود را مهیای بازی نمایند ونتیجه را یکی پس دیگری بگیرند ودرنگ جایز نیست بالاخره این سختي ها هم ناتمام می شود من الله التوفیق
    • حسین IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      آقای خطیر داریم از تو هم کم کم نامید می شویم دوست عزیز شما که‌ مدیر عامل استقلال شدی باید شبها خواب نداشته باشی تو مثلا بیشترین امتیاز کسب کردی تا مدیر عامل استقلال شدی باید فکری عاجل نمایی چرا هنوز مربی بدن ساز نیامده چرا حداقل با غلامی تمدید نکردید وبا یک مهاجم خارجی جذب نگردید وزارت ورزش واقتصاد باید کمک نمایند هم اینک استقلال نیاز به کمک دارد بعد از مرگ سهراب کمک کردن دردی دوا نمی کند ما هواداران دیگه خسته شدیم پیشکسوتان استقلال هم باید همگی جلوی باشگاه و وزارت ورزش ومجلس تحصن کنند چرا با این پایگاه مردمی که همان استقلال کبیر است این جوری برخورد می کنند مگر هواداران استقلال ایرانی نیستند مگر اسرائیلی هستند به داد هواداران مظلوم استقلال برسید با حق
    • حقیقت IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      ای کاش امثال جباری در این باشگاه مسولیت داشتند ومدیر عامل می شدند بعد از مرحوم حجازی و مرحوم پورحیدری سلطان علی جباری بزرگوار از آن نسل بزرگ بجای مانده ایشان دلسوز این باشگاه هستند اگر من در تهران بودم پیش ریس قوای سه‌گانه می رفتم ومی گفتم چرا این پایگاه مردمی را دچار مرگ تدریجی کرده اند باید فکری عاجل نمایند و سزاوار نیست اینجوری روحيه هواداران استقلال را نابود کنند اکثر اینها با این تیم زندگی می کنند
    • اسلم بلوچ IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      خدا لعنت کنه اگر کسی بخواد تیمی با ریشه ۷۰ ساله با این همه هوادار به این حال روز انداخته هرگز هوادار دوتیم به هم اجازه توهین به هم دیگه رو ندهید امروز هوادار استقلال بشدت ناراحت اوضاع تیمش من پرسپولیسی بجای همدردی نمک روی زخم کسی نباشیم هوادار چه گناهی کرده که چوب ندانم کاری مدیران بی سوادی امسال آجورلو رو بخورد که بازیکن و کادر گذشته ازش حمایت میکردن چون پول خوبی بهشان میداد باور کنید ۹۰درصدبازیکنان دوتیم بخاطر پول عاشق دو تیم هستن نمونه بارز عیسی الکثیر فرهاد مجیدی و چندین بازیکن دیگه مث شجاع احمدنورالهی کنعانی مثال زدم که نگید فقط بازیکنان استقلال همه سرجم فقط پول می شناسند و کسی که پول بیشتری بهشون بده ازش حمایت میکنن ولی الان در نظر بگیرن مسئولین گذشته گذشت باید یک بار به تیم سامان داده بشه و دست دله دزد کوتاه و مدیران جدید باید حساب پس بدن تا همه هواداران خوشحال باشن چه پرسپولیس چه استقلال چون ورزش برای بهتر کردن حال مردم هست نگرفتن حال هر تیمی هم که مستحق قهرمانی بود باید بهش احترام گذاشت این نظر شخصی بنده هست حال چند نفر بچه دبیرستانی توهین میکنن استوری کامنت میزارن ب
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    استقلالی ها یادشون رفته زمانی که پرسپولیس سالی 3 تا مدیرعامل عوض میکرد و بهترین بازیکنان را می خریدند نمی گفتند به پرسپولیس نگاه ویژه دارن
    • پنجعلی الغرافه IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      یه چندتا شو نام ببر افرین کدوم سال ؟؟؟از 45سال پیش تحت قیومت دولت ها بودید
    • مهدی IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      آخه لنگی، چی میفهمی تو از فوتبال جز هوچیگری .کی و کجا و در چه مقطعی تاج کبیر از لنگ بیشتر و بهتر بازیکن خریده؟ هرچی بازیکن حرفه ای و تراز اول هم که در تاج کبیر بوده همشون تو مکتب همین باشگاه پرورش پیدا کردن و به تراز اول فوتبال رسیدن .هیچوقت مثل لنگ بازیکن تراز اول نخرید چون نزاشتن و چوب لای چرخش گذاشتن.همیشه خودش پرورش داد.
  • نسیم آسیا لکه ننگ آسیا⛳ IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    جمله طلایی استقلال ضعیف بشه رقیب هم ضعیف و ضعیف تر میشه👌
  • سرباز CA ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    البته پرسپولیس بدتر از این اوضاع را در سالهای انتهایی دهه 80 گذراند بنحوی که در سر تمرین سرمربی در حال تمرین دادن را عزل می کردند و سرمربی جدید منصوب می کردند و استقلالی های عزیز هم پرسپولیس را مورد استهزا قرار می دادند . همون موقع اون سردار عزیز رئیس سازمان لیگ حوله دار استخر مدیرعامل وقت استقلال بود . ولی حرفی که سلطان علی جباری میزند کاملا درست است . زمین زدن همزمان تیم های مردمی با هویت پرسپولیس و استقلال کار آسانی نیست . الان جریان مافیایی دارد با ایجاد اختلاف و دودستگی این دو تیم و هوادارانش را مقابل هم قرار می دهد چون زمین زدن تک تک اینها خیلی آسانتر است . اول استقلال بعد از تضعیف استقلال پرسپولیس . در حالی که این دو تیم الان باید در کنار همدیگر باشند برای گرفتن حق قانونی خودشان شامل حق پخش و اموال غصب شده با سیاست جالب افتادند به جان هم . آخه عاقلها اول بنیه مالی خودتان را در مقابل غول های رانتی بدون نظارت تقویت کنید بعدش بی افتید به جان هم
    • دریک وند IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      پرسپولیس هیچ وقت یکصدم شرایط استقلال را هم تجربه نکرده است.همان سالهایی که جنابعالی ادعا می کنی پرسپولیس مشکل داشته یا رویانیان و کارت سوختهایش یا هدایتی و دلارهایش یا عابدینی و رانتهایش یا کسی ازاین قماش مدیرعاملتان بوده که دستش در کاسه زرین حکومت بوده.بیخود اوضاع استقلال را با خودتان مقایسه نکنید
    • سرباز IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      دوست عزیز ، اولا آمامش خودت را حفظ کن . من پرسپولیسی نیستم . مشابه همان رویانیان یا هدایتی امثال خلیل زاده یا موسوی یا نامداری هم در استقلال بودند . این حضرات بیشتر بار هستند تا یار . بلایی که با حضور این حضرات و ورود پول های بی ضابطه ، دو گانه سازی بین بازیکنانی که پول از این آقایان می گرفتند و آقابالاسرشان به جای باشگاه امثال هدایتی یا نامداری و موسوی می شدند ، سر استقلال و پرسپولیس آمد از یکجا بود .
  • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    بازکنان خودتون امثال قائدی و محبی از تیم رفتن ، هیچ تعصبی ندارن به تیمتون اونوقت چرندیات هم میگین
    • سید مجید IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      سطح اطلاعاتت اینقدر پایینه و چنان تعصب کورت کرده که نمیدونی اون دوتا بازیکن قرضی بودن و اختیارشون دست خودشون نبود
    • امیر IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      سطح اطلاعاتت خیییییییلی پایینه اونا قرضی بودن اختیارشون دست خودشون نبوده!!!!تعصب کورت کرده
    • ali.khalaji010@gmail.com IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      وقتی از چیزی سر در نمیارم حرف نزن،سکوت کن مطمئن باش نمیگن لالی،از احوالات فوتبال وقرارداد ها چیزی نمیدونی
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    والا ماهم دوسداریم پرسپولیس و استقلال تقویت بشن که این فصل هنوز نشدند،دولت باسد کمک کنه،این دو تیم باید خودشون پول دربیارن که محتاج نباشن،حالا اوضاع پرسپولیس کمی بهتره ولی تیم کامل نیس،برای تیم استقلال و هواداران عزیزش آرزوی موفقیت دارم..ایشالا تقویت بشیم⚘🙏
    • امیر IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      ممنون از درک فوتبالی که بدون تعصب داری
    • عادل IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      آفرین به کاربر پرسپولیسی قشقایی که سطح فرهنگش بالا ست وبرای هموطن خودش موفقیت می خواهد وبه رقیبش احترام می گذارد اینها اگر در طرفدار هر تیم تقویت بشود مطمئنم هر دو تیم رقابت سالم برخوردار می شوند به نظر من این مسولین رده بالا هستند که اختلاف می اندازند وکلا می خواهند استقلال را تضعیف شود چون اگر استقلال ضعیف بشود رقیب هم بی انگیزه ویارای رقابت با تیم‌های صنعتی را ندارد روش مسولین مثل اقتصاد کشور بیمار است ولی نمی فهمند وفکر می کنند راه صحیح را می روند کورش کبیر می فرماید من فرصت فکر کردن به رقیب یا همان دشمن را ندارم وباید خودم را قوی کنم تااو نتواند به من حمله کند استقلال اگر مال دولت نبود کسی چیزی نمی گفت ومطمئن باشید اگر دست فردی مثل سالمی زاده بود اهمیت می داد وآنرا به حداعلا می رساند الان آقای خطیر آمده وبا دست خالی باشگاه هم که ردیف بودجه ایی از طرف دولت ندارد جالبه آقای میثاقی وقتی در جواب قربانزاده گفت که این حق تبلیغات به خزانه دولت واریز می شود بعد دولت ردیف بودجه تعیین می کند برای صدا وسیما در صورتیکه بواسطه همین استقلال وپرسپولیس این پول را بدست آورده اند وبایست برای اینها
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    جناب آقای جباری، هوادارای مسن دو تیم میدونن که وضعیت هر کدوم از سرخابی ها روی دیگری هم تاثیر داره و حرف شما درسته. هرچند که این استقلال و پرسپولیس نیستن بلکه کل فوتبال ایرانه که در حال عقبگرده و تا چند سال دیگه بوضوح این پسرفت عیان میشه. اما اینکه مدیر باید پول جور کنه بعد بیاد تو این باشگاهها، از جنابعالی واقعا عجیبه (سیستم استیل آذین)!!! این دو تا اول باید از ایران برن یه کشور با اقتصاد آزاد و شفاف، خصوصی بشن، بعد بعنوان یه بنگاه اقتصادی، از دستاورد خودشون خرج کنن. ورزشگاه داشته باشن، آکادمی فعال و غیر نمایشی داشته باشن ووو
  • محمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    آبی‌ها نمی خواهند قبول کنند این شرایط نتیجه مدیریت اجرلو وسپس شوالیه است و همه را مقصر می‌دانند این تیم تو یکسال هزار و سیصد میلیارد تووووومن پول رو حیف و میل کرد چرا قبول نمیکنید بازیکن پونصد میلیونی قرارداد میلیاردی بستن خب معلومه تیم زمین میخوره آبی‌ها تو انبار کاه سوزن گم کردن تو حیاط دنبالش میگردن
    • امیر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      دوست عزیز مدیریت این دوباشگاه دولتی وزیرنظر وزارتخانه هست شخصی بودن حق باشمابود وقتی نظارت وزارتخانه نیست ویا مدیر خوب نمیزارن این انفاقامیوفته اتفاقات وخروج های ۷سال اخیر استقلال و یکباره تعصب ببین بعد بدون تعصب نظربده
    • حرف حق IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      اولآ که سردار آجرلو بهترین مدیرعامل ۱۰سال گذشته استقلال بودند ایشان آمد ولی از تبلیعات محیطی پول در آورد وخرج کرد ضمنا به گواه قربانزاده که از دید ما هواداران استقلال لنگی هستش در سال اول با ۸۰میلیارد قهرمان شداما در سال دوم اجازه ندادند سرمربی موفقش را فراری دادند چند بازیکنش را فراری دادند بازیکنانی مثل دانشگر وایشان اگر بود وشبانه برکنار نمیشد پول استراماچونی را جور می کرد ومی داد در ضمن تیم قهرمان بدون باخت بود وبایستی هم بیشتر خرج می کرد واگر ایشان بود هر ۳جام را می گرفت ضمنا سپاهان وپرسپولیس هم در حدود ۴۵۰میلیارد هزینه کردند با اینکه استقلال قهرمان بدون باخت بود وسردار می خواست استقلال را برای آسیا ببندد اما متأسفانه اجازه ندادند یک مدیر بایستی ثبات داشته باشد همین الان اگر درویش برکنار شود مشخص می شود مدیر عامل بعدی چه رنجی بکشد از ریخت وپاش درویش
  • Gaber IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    میگه مدیرانی اومدند که کسی نظارت نکرد و پله جی کردند . خوب وقتی قربانزاده اومد نظارت کنه و مواظبت کنه چقدر او را کوبید ید همچنان هم در همین مصاحبه او را مورد هجمه قرار دادید . معلومه دنبال چی هستید . تکلیف خودتان با خودتان روشن کنید . فتح اله زاده استقلالی تمام عیار بود وقتی میگه نمی‌دونستم و حساب کتاب بلد نیست دیگه مسیولین چکار کنند . چند ساله مرتب گفتید این خوب نیست اون بد هست لطفاً با خودتان بهتر باشین.مواظطب سخنرانی خودت هم باش ناظر را شما نخواستی که یهو باشگاه به این روز افتاد . هرکسی دیگه هم بیاید هجوم میبرید و انگ رنگی میزنید تا مدیر هر کاری خواست بکنه مکه شهر هرته
    • سروش IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      حرف شما کاملا درست ما طرفداران فقط قهرمانی را میخواهیم حتی به بهانه ازدست دادن اینده تیم بله اجرلو قهرمانی اورد نه 80ملیارد که این عدد گفته شد اشتباه بود ودرواقع ردگم کنی بود بلکه با 250ملیارد وسال بعد فتح هم امد قرار دادها را چندبرابر کرد اما نتونست قهرمانی بیار اخه ایشان جواب قربانزاده نداد 5ملیارد چیشد یا پول رضایت محبی نداده وحواله جعلی فرستادن حالا میگین دولت این مدیران انتخاب میکند بدون نظارت وعدم نظارت باعث اینها شد حالا یکی مثل قربانزاده امد نظارت کند همه فحش داده وباند فشار کاری کردن برش دارند مگر خود نکونام نگفت دخالت میکنند بچه ای از بیرون بهم پیام میده وتهدید میکنه خوب چرا اسمش نگفت پس خود استقلالیها مقصرند چه کسی قائدی باعث شد بفروشن بعد سال بعد قرضی بگیرند اخه کدام منطق دوریال بفروش بعد چهارریال بده بیارش گوربابای تیم حق دلالی عشقه وهمان ادم الان برده تو تیم خودش مجیدی چرا بعد قهرمانی رفت چرا نماند خودش هم میدونه سال بعد نمیتونست قهرمان بشه رفت یحیی تو هر تیم بوده موفق بوده با پدیده سهمیه اسیا گرفته با نفت سهمیه اسیا با ذوب اهن تو هرتیم بوده جزو چهارتیم اول بوده
  • خوانسار IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    تاج الان خوب بودزندان واموالش توقیف شده بود ولی خوب اینجا همه میدونند که فسادو.... مسئولین نه تنها جوابگو بلکه میزش هم بزرگترووقزح ترمیشود تاج دیدید چگونه جوابگوی مجری بود. خطیرهم وقتی قبول کرده فردا بهانه بیاره بگه من که اومدم بدهی وفلان وفیسارنداریم اگه نمیتونه کاری برای بدهی وتیم کنه پس غلط کرده قبول کرده میگفتم من نمیتونم با این شرایط .ولی درکل دلسوز وپاک درهمه جا نه ورزش درکل کشور الخصوص فعلآ که فقط میترسند تغییراتی ایجاد بشه هرکس فکرجمع جورکردنه ازمسئولین کشورتا ....
  • خوزستانی دو آتیشه، پرسپولیسی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    جمله کلیدی: به تاج گفتم شما پرسپوليسي هستید ولی اون گفت نه من از قدیم استقلالی بودم،واضح تر از این دونده آبی است،یعنی هم فدراسیون و هم وزارت هر دو عابی هستند
    • سید مجید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      پس چطور 2 سال رییس هیات مدیره رانتپولیس بوده؟
    • گرمای سوزان خوزستان IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      آقای خوزستانی نیاز به آتش نیست من خودم اهل خوزستانم وخورشید خوزستان صدهزار آتشه هست که گرمایش به اهل خوزستان آسیب رسانده اگر آقای تاج گفته تاجی هستم ایشان به زبان گفته ولی در عمل طرفدار پرسپولیسی وبعد هم سپاهان بوده ایشان اگر استقلالی بود خب اجازه نمی داد استقلال از آسیا حذف شود جالبه می گویی دونده آبی این دونده به قول شما آبی چکادر کرده انتخابات مدیرعاملان استقلال را ببینید در یک فصل ۴مدیر عامل بعدش هم حذف از آسیا فراری دادن نخبگان فوتبالی استقلال، ندادن بودجه حذف از آسیا عدم مدیریت صحیح وحیف ومیل اموال استقلال اما در عوض کمک‌های ۱۶۰میلیارد به پرسپولیس، ثبات مدیریتی ،اعزام به آسیا عدم دخالت وزارت اقتصاد وخصوصی سازی اینها نشان می دهند که طرفدار جه کسی بوده ند
  • کیسه دوچرخه سوار IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    خجالت بکشید،سالها مدیران ورزش از مدیران کیسه بودن در دهه ۸۰وبه از غیر مدیر سالی ۲یا۳مربی عوض میشد ولی این همه چوس ناله نکردیم وجنگیدیم ولی هر سال گران ترین تیم ایران رو بستید ولی بازم بهانه میگیرید،مدیران کیسه ....میکنن به بقیه چه ربطی داره،مدیرانی که مثل شما ادای کیسه کش بودن دارن ولی .....مثل آجر وفتحی وفتل و علی خطر و...
  • پرسپولیس IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    اقای جباری تو باین سنت خجالت نمی کشی حرف چرت میزنی؟ آدم به شعور توداره شک می کنه.اخه مرد ناحسابی تاج کجاش پرسپولیسیه؟ پرسپولیس امسال تا اینجا سه بازیکن جذب کرده.کیسه چند تا جذب کرده. میخوای حرف بزنی حقیقتو بگو.هر چی دزد وقالتاقو هوچیگرتو کیسه کشاست .جمع کن کاسه کیسه خودتو
  • شفرخان IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    چی بگم اینها از رو نمیروند بقول دوستمان فقط هوچیگری را خوب بلدند دکتر فتل مرحوم صادقی جبار علی که معرف حضورتان نور ممد حیدر خسرو و.....
  • نادری IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    آقای جباری شما بیا تلویزیون ، فقط یه بازی رو کارشناسی کن . به خدا اگه تونستی !
  • سعییییید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    بنظرم آقای جباری به کمک فوری نیاز دارن این فوبیا و توهم توطئه بزودی ایشون رو از پا میندازه! سلطان! کدوم حمایت؟؟؟ کدوم بازیکن؟ پرسپولیس که بیشتر بازیکن از دست داده نهایت هم اندازه استقلال بازیکن گرفته. اگه تعداد نفرات و مقدار هزینه های تیم ملاکه که باید به سپاهان و تراکتور اشاره کنی نه پرسپولیس
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    تو عمرم یه بار ندیدم یه کیسه کش حرف با منطق بزنه تیه چقد حرف مفت زدن اینجا
  • Ra...ha IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    به خدا بدبختی استقلال حسودی نداره بابا استقلال داره منحل میشه بعد شما دارید بحث می‌کنید اره ماهم ی زمان مشکل داشتیم بابا هیچ تیمی مثل استقلال انقد بدبخت نیست اگه استقلال منحل بشه فوتبال ایران بدرد نخور میشه والا همون ی بازی جذاب دربی بود دیگه پرسپولیسی و استقلالی ها به جایه این که همو لنگ و کیسه صدا کنید بیدار شید پرسپولیسم الان وضعیت واو یی نداره ها فقط می تونیم بگیم از استقلال بدتر نیست امسال دارن پرونده استقلال و می بندن سال بعدم پرسپولیس ببینید کی گفتم
  • امین IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    برای مقابله با این دولت فدراسیون دشمن استقلال فقط یک راه مونده و بس لیگ که شروع شد مربیان وبازیکنان همگی باهم حاضر به حضور درمیدان مسابقه نشن
  • آبی غمگین IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    واله به خدا فوتبال ایران به همین آبی و قرمزش زیبا بوده اصلا نمی‌خوام تعصبی حرف بزنم اما التماس میکنم و خواهشمندم درک کنید دوستان به خدا پشت این حرکات برچیدن فوتبال تو ایران هست بیایید درک کنیم سیاسی هست اگر اس نابود بشه خود به خود چند سال بعد پرسپولیس هم نابود میکنن از ما گفتن من داداشم قرمز هست خودم آبی فوتبال قشنگیش به همینه دارن این هم از ما میگیرن لطفاً نزارید این اتفاق بیفته امروز متحد بشید آبی و قرمز یکی باشید پشت سیاست اینها خیلی کثافت کاری هست تنها دل خوشی ما فوتبال هست این هم ارزانی سیاسیون مگه میشه اس بدون پرسپولیس یا برعکس اول ما را از بین میبرن بعد هم شما را ال عاقل و فی الاشاره
  • بهرام سمیعی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    متاسفانه کاری کردن استقلالی و پرسپولیسی بیفتن به جون هم از اون ور بهترین بازیکنان رو سپاهان و تراکتور گرفتن پرسپولیس که گلزنشم از دست داد استقلالم که سه تا بازکن خوب شو از دست داده کاش با مدیران استقلال و پرسپولیس با هم هماهنگ میشدن و الکی دنبال بازیکنای هم نرن مثه بیرواند که استقلال دنبالش بود ( در حالیکه حسینی رو دارن)و ریگی رو که پرسپولیس گرفت (در حالیکه کمال رو داشت )
  • پادشاه فوتبال ایران IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    برای تیمی که از بدو تاسیس با فساد و تبانی غریبه نبوده چنین وضعیتی قابل پیش بینی بود.
  • سهراب IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    اگر پرسپولیس حکومتی بود الان اسمش پیروزی بود نه مثل تیم تاج که اکنون استقلال است و استقلال هم مانده و خواهد ماند .
  • امین IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    سلطان مشکل از باشگاه استقلاله،اگر نکونام مثل یحیی گریه میکرد .مدیر عامل استقلال درویشانه زیر پتو یا کت قایم میشد سرپرست استقلال مثل فرشچیان هوچیگری میکرد الان همه مشکلات استقلال حل میشد
  • بنده خدا IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    آقای جباری عزیز و نازنین استقلال اگر پول نداره چطوری میخواست بیرانوند رو بخره؟ از فتح الله زاده استقلالی تر دارید؟با این همه دزدی بیرونش کردند.این چیزها چه ربطی به پرسپولیس داره؟قضاوت با افراد منصف و کارشناس
  • عشق پرسپولیس IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    خواهشا آقای جباری مشکلاتتون رو به دستهای پشته پرده و پرسپولیس ربط ندید...چون همه میدونن ک تیم شما حکومتی هست و قراردادهای نجومی میبنده..پس خواهشا دزدیهای باشگاهتون رو به اینچیزا ربط ندید...موفق باشید
  • رضا IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    اولا اینا چرا فقط پرسپولیسو میبینن دوما پروین چند سال پیش گفت اگه فوتبتل قوی میخاید به سرخابیها لرسید ولی پیشکسوتهای کیسه وخوادارو مدیر ومربیشون شپاهان اینهمه مهره گرفته چسبیدن به پرسپولیس مادوتا بازیکن گرفتیم عوض ۶تا رفتن اینهمه میگن پرسپولیس فلان..... الکی جو منفی درست نکنید شما حماقتو از حد گذروندید به سله وتراختور اعتراض کن نه ما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی