آیا الگوهای کلاسیک پرایس اکشن در پیش بینی بازار به ما کمک می‌کند؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

الگوهای کلاسیک پرایس اکشن می‌توانند در پیش‌بینی بازار و تصمیم‌گیری در خرید و فروش دارایی‌های مالی مفید باشند. الگوهای کلاسیک پرایس اکشن دو نوع متداول ادامه‌دهنده و بازگشتی دارند که هر یک اطلاعات خاصی را در مورد قیمت در اختیار فرد تریدر قرار می‌دهند.

با تکیه بر تحلیل الگوهای پرایس اکشن و استراتژی پرایس اکشن ICT  (https://hoseinifinance.com/blog/price-action-ict/) می‌توان نوسانات بازار در آینده را پیش‌بینی کرد و تصمیم‌گیری در خرید و فروش دارایی‌های مالی را بهبود بخشید. همچنین، استفاده از الگوهای پرایس اکشن می‌تواند به تشخیص بهترین نقاط ورود و خروج معاملات بازار کمک کند.

الگوهای کلاسیک در پرایس اکشن

در تحلیل پرایس اکشن، الگوهای کلاسیک یا الگوهای کندلی پرکاربردترین الگوهایی هستند که توسط تحلیل‌گران برای پیش‌بینی بازار استفاده می‌شوند. اگوهای کلاسیک در تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن بر دو نوع ادامه‌دهنده (Continuation Patterns) و بازگشتی (Reversal Patterns) هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

الگوهای ادامه دهنده:

این نوع از الگوهای نموداری،‌ نشان می‌ٔهند که روند با تکمیل الگو تمایل به ادامه مسیر به شکل پیش از ظاهر شدن الگو دارد.

الگوی مثلث (Triangle): این الگو در حالت کلی شامل دو خط موازی هستند که بین قیمت‌ها شکل می‌گیرد. خط بالایی از اعمال قیمتی با قیمت‌های بالاتر شکل می‌گیرد و خط پایینی از اعمال قیمتی با قیمت‌های پایین‌تر. در وسط این دو خط، شکل مثلثی شکل می‌گیرد. در الگوی مثلث، قیمت‌ها در حالت کلی از حرکت بین خطوط موازی هستند. این حرکت ممکن است به سمت بالا یا پایین باشد. در نهایت، اگر قیمت‌ها از یکی از خطوط موازی خارج شوند، این نشان دهنده تغییر روند قیمتی است.

الگوی مستطیل (Rectangle): این الگو شامل دو خط افقی است که بین قیمت‌ها و از نوسان آن‌ها شکل می‌گیرد. خط بالایی به وسیله قیمت‌های بالاتر شکل می‌گیرد و خط پایینی توسط کف قیمت‌ها تشکیل می شود. این الگو نشان دهنده حرکت قیمت‌ها در محدوده‌ای است که به صورت مستطیلی شکل گرفته است.

الگوی پرچم (Flag): این الگو ترکیبی از یک شمع بلند با بدن بلند و یک الگوی مثلثی است که معمولا در طول یک روند قیمتی کاهشی (نزولی) تشکیل می‌شود و نشان دهنده ادامه پیدا کردن روند قبلی است.

الگوی کنج (Wedge): یکی از الگوهای مهم در تحلیل نموداری است که شامل دو خط مورب است که بین قیمت‌ها شکل می‌گیرند. خط بالا به‌صورت مثبت و خط پایین به‌صورت منفی شیب دارند و در نهایت در نقطه‌ای به نام نقطه کنج (apex) به هم می‌رسند. الگوی کنج معمولا به‌عنوان یک الگوی ادامه دهنده شناخته می‌شود و نشان دهنده این است که قیمت‌ها پس از تلاش بیشتر به سمت شکستن خط کنج، در ادامه روند قیمتی حرکت خواهند کرد. برای مطالعه دقیق تر در زمینه بازارهای مالی به سایت حسینی فایننس مراجعه کنید!

bottom

الگوهای بازگشتی:

این الگوها نشان سیگنالی از بازگشت مسیر قیمت در ادامه روند را به همراه دارند.

الگوی سقف دو قلو (Double Top ): این الگو شامل دو قله است که ارتفاع آن‌ها با هم برابر است. این الگو نشان دهنده تغییر روند از صعودی به نزولی است.

الگوی کف دو قلو (Double Bottom): این الگو شامل دو کف قیمتی است که ارتفاع آن‌ها با هم برابر است. این الگو نشان دهنده تغییر روند از نزولی به صعودی است.

الگوی سر و شانه (Head and shoulders): این الگو شامل سه سقف است که دو سقف کناری با ارتفاع یکسان هستند و قله مرکزی بلندتر از آن‌هاست. این الگو معمولا نشان دهنده تغییر روند از صعودی به نزولی است.

الگوهای کلاسیک

پیش‌بینی بازار به کمک الگوهای کلاسیک

استفاده از الگوهای کلاسیک پرایس اکشن می‌تواند به پیش‌بینی بازار کمک کند. در این روش، تحلیل‌گران با استفاده از الگوهای قیمتی سعی می‌کنند پیش‌بینی کنند که بازار در آینده به کجا خواهد رفت.

با این وجود، باید توجه داشت که هیچ روش تحلیلی نمی‌تواند با دقت ۱۰۰ درصد، بازار را پیش‌بینی کند و همیشه ممکن است نتایج تحلیل، با تحولات بازار مغایرت داشته باشد. بنابراین، برای استفاده از الگوهای کلاسیک پرایس اکشن، به دانش و تجربه در زمینه تحلیل پرایس اکشن و شناسایی الگوهای قیمتی نیاز دارید. همچنین، باید بر اساس تحلیل‌های مختلف و شناخت بازار تصمیم‌گیری کنید.

نقش پرایس اکشن و الگوهای کلاسیک در پیش‌بینی بازار

پرایس اکشن و الگوهای کلاسیک، بخشی از روش‌های تحلیل تکنیکال هستند که به کمک آن‌ها می‌توان روند بازار را تحلیل و پیش‌بینی کرد. در تحلیل تکنیکال، با استفاده از الگوهای قیمتی یا الگوهای نموداری، نقاط ورود و خروج معاملات تعیین می‌شوند. این الگوها اطلاعات زیادی در مورد وضعیت قیمت می‌دهند و اجازه می‌دهند تا تریدر بتواند با کنار هم چیدن جریان روند در گذشته حرکت قیمت در آن را پیش‌بینی کنند.

در تحلیل تکنیکال، برای بررسی روند بازار از ابزارهایی مانند میانگین حرکتی، انحراف معیار و نیز سطوح حمایت و مقاومت، استفاده می‌شود.

در کنار روش‌های تحلیلی برای اینکه معاملات آگاهانه و بهتری داشته باشید می‌توانید از اطلاعات سایت فارکس فکتوری فارسی استفاده کنید. امکاناتی مانند تقویم اقتصادی که به شما اطلاعات دقیقی درباره رویدادهای اقتصادی جهان می‌دهد، قسمتی دارد که می‌توانید با تاجران و سرمایه‌گذاران دیگر از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و نظرات و تجربیات خود را با آنها به اشتراک بگذارید. این سایت به شما اطلاعات دقیقی درباره بازار فارکس و رویدادهای اقتصادی جهانی می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را برای معاملات خود در بازار فارکس بگیرید و سود بیشتری کسب کنید.

سخن پایانی

الگوهای کلاسیک از متداول‌ترین و کارآمدترین ابزارها برای تحلیل تکنیکال به شمار می‌آیند. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم قیمت همواره در حال تکرار رفتار گذشته است و حرکات و رفتارهای تکراری نشان می‌دهد. معامله گران با دیدن این الگوها انتظار دارند ادامه مسیر مانند آنچه در گذشته اتفاق افتاده، ادامه پیدا کند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی