نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
رقابت داغ ۱۴ پرسپولیسی برای بدترین شدن/ ساقی کوکایین، کارگر ساختمانی، مهاجمی با آمار جعلی و بازیکنی که اصلا به ایران نیامد!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پرسپولیس بدون شک یکی از رکورداران خرید مهاجم بد خارجی بوده و لیستی بلندبالا از بازیکنان ناموفق در این پست داشته است.

به طور کلی تیم‌های ایرانی در خرید بازیکنان خارجی قوی نیستند و خوب عمل نمی‌کنند. در این بین بدون تردید پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که بدترین بازیکنان خارجی را در طول تاریخ فوتبال ایران داشته است. البته پرسپولیس بازیکنان خارجی خوبی هم مثل آلن ویتل، گولسیانی، لوکادیا، ابراهیم توره، ایمون زاید، بشار رسن، نیلسون و چند نفر دیگر را هم داشته است. با این حال تعداد بازیکنان بی‌کیفیت خارجی این تیم به مراتب بیشتر از ستاره‌های باکیفیت خارجی بودند.

در فصلی که گذشت پرسپولیس ۵ خارجی را در ترکیب تیمش داشت. گئورگی گولسیانی که مدافع فیکس پرسپولیس و یکی از بهترین‌های لیگ برتر بود. وحدت هنانوف هم در دو فصلی که در پرسپولیس بوده عملکرد نسبتا خوبی داشته و بازیکن بدی نشان نداده است. دیاباته که مهاجمی امتحان‌پس‌داده بود و قبلا در استقلال آقای گل شده بود، با این وجود بیشتر اوقات مصدوم بود و نتوانست خیلی به پرسپولیس کمک کند. یورگن لوکادیا با وجود این‌که بازی‌های کمی را در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت، فوق‌العاده خوب کار کرد و یکی از بهترین و بارزومه‌ترین بازیکنانی بود که به فوتبال ایران آمد. لئاندرو پریرا که در نیم‌فصل جانشین لوکادیا شده بود هم خیلی بازیکن فوق‌العاده‌ای نبود و خیلی زود در لیست مازاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفت. حالا بعد از جدایی دیاباته و پریرا، باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب یک مهاجم خارجی دیگر است. هواداران پرسپولیس نگران این هستند که مهاجم بعدی تیمشان هم مثل اکثر مهاجمان خارجی تاریخ این باشگاه باشد. پرسپولیسی‌ها مهاجمی مثل لوکادیا را دوست دارند و حال باید دید درویش و تیم مدیریتی پرسپولیس می‌توانند دوباره مهاجمی در حد لوکادیا را به ایران بیاورند یا خیر.

در این گزارش می‌خواهیم بدترین مهاجمان خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس را بررسی کنیم. لازم به ذکر است پریرا با توجه به قیمت بالایی که داشت و عملکرد ضعیفش در طول نیم‌فصل با آمار تنها یک گل زده هم در این فهرست قرار می‌گیرد. به نظر شما بدترین مهاجم تاریخ باشگاه پرسپولیس چه کسی بود؟

پائولو دی‌کارمو
وقتی اسم او می‌آید همه یاد موقعیت‌های صدردرصدی که خراب می‌کرد می‌افتند. آن‌قدر ضعیف بود که در موردش این شایعه جا افتاد که او در برزیل پرنده‌فروش بوده است! دی‌کارمو خرید افشین قطبی برای پرسپولیس بود و بیشتر از یک فصل هم در پرسپولیس دوام نیاورد. این مهاجم برزیلی که نشانی از هموطنانش در فوتبال نداشت، تنها یک گل برای پرسپولیس زد و البته ده‌ها موقعیت فوق‌العاده گل‌زنی را هم خراب کرد. در مورد دی‌کارمو ذکر این نکته هم ضروری است که برای معرفی او به باشگاه پرسپولیس از آمار جعلی استفاده شد.

آنتونی استوکس
وقتی انصاری‌فرد او را به خدمت گرفت، با ارائه یک نمایش در تلویزیون او را به هواداران معرفی کرد. طوری مقابل دوربین ژست گرفت که انگار موفق شده بهترین بازیکن دنیا را جذب کند. استوکس که به لحاظ فنی مهاجم بدی نبود و در تراکتور هم این موضوع را نشان داده بود، آن‌قدر حاشیه داشت که اصلا این حواشی اجازه نمی‌دادند روی فوتبال تمرکز کند. استوکس بعد از انجام دو بازی برای پرسپولیس ناگهان به مرخصی رفت و دیگر به ایران برنگشت. باشگاه پرسپولیس هم آن‌قدر بد با او قرارداد بسته بود که در آخر پرسپولیسی‌ها در پرونده این بازیکن در فیفا محکوم شدند. استوکس که پرونده‌های مختلفی در کشورهای مختلف داشت، چندی قبل به جرم حمل مقدار زیادی کوکایین دستگیر شد و الان در زندان به سر می‌برد.

سامبو جوچی
این بازیکن که در لیگ چهارم حرفه‌ای به پرسپولیس پیوسته بود، آن‌قدر ضعیف بود که خیلی‌ها شک داشتند او فوتبالیست است. او به غیر از این‌که به لحاظ فنی چیزی برای عرضه نداشت، بسیار هم عصبی بود و حتی چند بار در تمرینات با سایر بازیکنان پرسپولیس درگیر شده بود. در نهایت هم خیلی زود با باطل شدن ویزای کارش در ایران برای همیشه کشور ما را ترک کرد.

کریستین اوساگونا
این مهاجم نیجریه‌ای در ذوب آهن عملکرد بدی نداشت ولی در پرسپولیس کاملا ناموفق بود و خیلی زود هم از این تیم جدا شد. او فقط یک گل در یک بازی تشریفاتی برای پرسپولیس زد و البته سابقه خراب کردن پنالتی در دربی را هم داشت. اوساگونا بعد از جدایی از پرسپولیس در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که اصلا ارتباط خوبی با بازیکنان پرسپولیس نداشته و آن‌ها او را تحویل نمی‌گرفتند.

رقابت داغ ۱۴ پرسپولیسی برای بدترین شدن/ ساقی کوکایین، کارگر ساختمانی، مهاجمی با آمار جعلی و بازیکنی که اصلا به ایران نیامد!

ژوزه تادئو
دیگر مهاجم برزیلی قرمزها تادئو بود که در زمان حمید درخشان و در اواسط لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمد. نکته عجیب تادئو در پرسپولیس مربوط به اضافه وزن شدید این بازیکن و چربی‌های اضافه او بود که کاملا قابل مشاهده بود. این بازیکن در اکثر بازی‌ها نیمکت‌نشین بود و تنها یک گل از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به ثمر رساند و یکی از ضعیف‌ترین خارجی‌هایی بود که به فوتبال ایران آمد. تادئو آن‌قدر اضافه وزن داشت که برانکو به محض دیدنش گفت او به درد فوتبال نمی‌خورد و باید شانسش را در بوکس امتحان کند.

جونیور براندائو
یکی دیگر از خریدهای بد و البته عجیب پرسپولیس جونیور براندائو مهاجم برزیلی لیگ نوزدهم این تیم بود. این بازیکن که در زمان کالدرون به پرسپولیس آمد، خیلی زود فیکس شد و حتی پیراهن محبوب شماره ۷ پرسپولیس را هم به او دادند. سبک بازی او آن‌قدر عجیب بود و آن‌قدر ضعیف کار می‌کرد که بیننده شک می‌کرد او اصلا فوتبالیست است. نمایش‌های پرانتقاد و فوق‌العاده ضعیف براندائو روی مخ هواداران پرسپولیس رفته بود و حتی در چند بازی او توسط پرسپولیسی‌ها هو شد.براندائو به جرات ضعیف‌ترین شماره ۷ تاریخ پرسپولیس بود.

شرزود تمیروف
این بازیکن ازبک که یک نیم‌فصل در پرسپولیس بازی کرد، بیشتر شبیه به هافبک‌های تدافعی بود تا یک مهاجم. تنها کاری که او در زمین می‌کرد دوندگی بود و خبری از گل‌زنی او نبود. تمیروف بعد از پرسپولیس در پیکان هم بازی کرد ولی فرقی در اصل ماجرا نکرد و همچنان همان بازیکن گل‌نزن بود. تمیروف هیچ گلی برای پرسپولیس نزد ولی تا دلتان بخواهد در زمین می‌دوید.

رافائل اودرهو
یکی از عجیب‌ترین بازیکنان خارجی که در طول تاریخ به فوتبال ایران آمد همین شخص بود. در موردش گفته شده بود که او در امارات مشغول کارگری در یک ساختمان بود و مدت‌ها بود که فوتبال بازی نمی‌کرد. با این حال باشگاه پرسپولیس او را خریداری کرد و بعدها هم به دلیل پرداخت نکردن مطالباتش با کسر ۶ امتیاز مواجه شد. از کارگری تا بازی در پرسپولیس؛ به نظر شما نباید به دلال این بازیکن به خاطر هنر بالایش در قالب کردن چنین بازیکن بنجلی تبریک گفت؟

ماریو بودیمیر
مهاجم بلندقامت کروات در زمان برانکو به این تیم آمد. بودیمیر با وجود زدن دو گل برای پرسپولیس در زمره مهاجمان ناکام این باشگاه قرار می‌گیرد و کیفیت بالایی از خودش نشان نداد. در مورد او گفته می‌شد که این بازیکن قصد داشت از فوتبال خداحافظی کند ولی پیشنهاد پرسپولیس آن‌قدر خوب و چرب بود که قید خداحافظی را زد و راهی ایران شد. در نهایت هم چیزی حدود ۵۰۰هزار دلار برای یک فصل از پرسپولیس دریافت کرد.

رقابت داغ ۱۴ پرسپولیسی برای بدترین شدن/ ساقی کوکایین، کارگر ساختمانی، مهاجمی با آمار جعلی و بازیکنی که اصلا به ایران نیامد!

کریستوفر ره
این مورد را باید بدون شک در کتاب گینس ثبت کرد. این بازیکن که معلوم نشد از کجا پیدایش شده بود با پرسپولیس قرارداد بست ولی به ایران اصلا نیامد و حتی یک جلسه هم با پرسپولیس تمرین نکرد، چه برسد به انجام بازی رسمی برای این تیم. در نهایت هم موفق شد باشگاه پرسپولیس را محکوم کند و حتی چند امتیاز هم از پرسپولیس بابت این بازیکن که اصلا رونمایی هم نشد، کسر گردید.

ولادمیر پریوموف
یکی دیگر از خریدهای بد و البته عجیب پرسپولیس پریوموف اوکراینی بود. یک مهاجم سنگین و بسیار کند که بازیکنان پرسپولیس می‌گفتند که اصلا حال تمرین کردن هم نداشت و انگار برای تفریح به ایران آمده بود. در نهایت هم این بازیکن با زدن یک گل آن هم به قشقایی در جام حذفی و گرفتن چندین هزار دلار از ایران رفت.

سایرین
در کنار این نفرات مهاجمان نه‌چندان خوب دیگری هم مثل زیاد شعبو، صلاح حسن و آنتونی تورس هم در پرسپولیس حضور داشتند که اصلا موفق نبودند و می‌توانند در فهرست بدترین مهاجمان خارجی تاریخ این باشگاه قرار بگیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • تاج کبیر IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    تخصص لنگ در خرید بنجل های خارجی😂😂
    • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      شما به ما بگو لنگ، ما بهتون میگیم تاج. ولی وقتی ندونی گلات چیه، فینال آسیا کدوم طرفیه، سه گانه چیه، 6 تا زدن چه حسی داره و دو تا برد دربی تو یک ماه یعنی چی، چه فرقی مکنه برات؟
    • اکبر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      واقعا اینجا نمونه ای خالص از لنگی پررو را می توان دیددرباره فینال اسیا صحبت میکنه خخخ البته ممنون که باعث انبساط خاط شدی
    • من یک کیسه کش ذاتی هستم IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      همون یک ایمون زاید واسه هفت پشت تون بس بود 🤣🤣🤣
    • کیسه کشا دستا بالا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      کیسه کش جان ، چهار جانبه افتخار نداره 🤐
    • کمک نایب قهرمان IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      بخصوص ، جری بنگسون ، بشار رسن ، و گل سر سبد بنجل ها، ایمون زاید 🤣🤣😉
    • مملی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      اکبر حالت خوبه کیسه کش من اگه با اون همه ادعا دربی را میباخت تیمم تا چند وقت بخاطر تعصبم حرف نمیزدم البته شما که تعصب ندارید به تیمتون باخت تو دربی براتون عادیه شما فقط فیلم بازی میکنید که تعصب دارید به باشگاهتون
    • در پاسخ پرسپولیسی بی طرف IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      اینم بگو که از یک تیم ۱۰ نفره ۴ تا گل خوردین
  • فریبرز IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    تمیروف گل زد چرا آمار اشتباه میدین
  • محمدرضا IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    خارجی خوب خیلی کم به ایران میان تازه اگه بیان یا فوتبالشون رو به اتمام رسیده یا سال بعدش به یه تیم عربی میرن
  • دریک وند IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    علت اصلی خرید بد اینه که یحیی دلالی میگیره
    • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      همه رو یحیی آورده؟ دلالی میگیره نوش جونش- میدونی یحیی چند تا قهرمانی آورده؟ اصلاً شما اینجا چکار میکنی؟ برو تجمع کن و ایمیل بزن و ناله کن شاید امسال گذاشتن پنجم بشین
    • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      اگر هم بگیره نوش جونش. میدونی چند تا قهرمانی آورده؟ شما به جای اینکه اینجا بچرخی، برو تجمع کن و ایمیل بزن و ناله کن شاید امسال پنجم بشین- راستی مواظب باش بازیکنا و اوباش دور مربیتون مثل ... کتکتون نزنن
  • احمدرضا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    خارجی های خوب را همیشه برای تیم حکومتی استقلال سفارش میدهند و بنجل هاش برای پرسپولیس،پرسپولیس همیشه با جوانان برومند وطن مان در ایران و اسیا یکه تازی میکند و در فینال واقعی اسیا حضور مییابد .
  • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    با همینا قهرمانی آوردیم- فکر کنید اگر به جای اینا، خارجی خوب داشتیم چکار میکردیم
  • محمد صادق IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    یه خارجی هم بود بهش میگفتن ایمون زاید ، خالق سه گل تو ده دقیقه 😎💪
  • یاس IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    واقعا این لنگیا فکر هم میکنن یا از وقتی به دنیا میان همینجوری ان با همیناذشدیم 80 میلیون اینهمه پول مفت دادن به این بازیکنان عین خیالشون نیست سرشون زیر برفه میگن قهرمان شدیم خوب چیشد چی گیرتون اومد در ضمن سال 77 تو فینال آسیا که بخاطر ابهت استقلال فینال تو تهران بود از کی تا حالا شده چهارجانبه البته 5 سال قبل از اون هم که قهرمان آسیا شد لنگیا داشتن قهرمان میش ن اما زیر... الانم چشاتونو باز کنین ببینید با چه عقده ای بازی دارید استقلال رو اذیت میکنید اما میگذره
    • {……} IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      داداش تو فکر می‌کنی وضع الکیسه بهتره؟ دلم میخواد ی لیست اینطوری هم از خریدای استقلال منتشر بشه تا بفهمی. بزار یکیشو من بگم برات.احمد دل پیرا !!! احمد مومن زاده به عنوان گرونترین بازیکن ایران اومد استقلال تو ی فصل دریغ از یدونه گل.یا سجاد شهباززاده مفتی بازی کرد فصل پیش برای استقلال ؟!
  • عادل IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    بازیکن خارجی هم مث مهریه که عندالمطالبه هس شده هر مربی که میاد بسته به اینکه چقد تیغش ببره یا چقدر نازش خریدار داشته باشه از یکی تا ....پشت قبالش هس.یه چیز نخ نمایی شده تو این فوتبال.فقط من و جنابعالی الکی میزنیم ت سر هم
  • مرتضی مقدم IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    البته تو عدم موفقیت خیلی ازینا جو مسخره فوتبال ما و بازیکنای غیر حرفه ای خودمونم بی تاثیر نبود که به اینا پاس نمیدادن تا رفیقشونو حمایت کنن ،حالبه همینا رویا همشون بازی تو اروپا درخشیدنه ،یکی نیست بگه بری رئال بهت پاس ندن چه غلطی میخای بکنی محلوم الحال ،دلیل نصف پاس ندادنا هم الان رو نیمکته ،عبدی که البته نشون داد با رفتن اینا هم جایی تو ترکیب قیکس نداره و همون بدرد رفاقت میخوره بیشتر
    • آیدین IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      استقلال قهرمان هست خخخ
  • كارون US ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    كاشكي يك اطلاعاتي از زندگيشان بعد از رفتن از پرسپوليس وتيم بعديشون مي نوشتيد من خيلي دوست دارم الان اينها چه مي كنند !
  • یک لونگی هوچیگر IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    آره دیگه وقتی پشتت به صندوق فرهنگیان وکمیته امداد وبهزیستی و صندوق های حمایتی کارگران و بیت المال باشه بایدم اینجوری حق الناس رو حیف ومیل کنین و صرف خرید بازیکنای بنجل و چلاق کنین بالاخره مکتب لنگ ازهمون قدیم گفتن مکتب جعل وفساد تبانی دزدی و شارلاتان بازیه نمونه بارزشم همین الان درویش پرز ویایا شلممدی و فرشچین پیروانیه
  • عایرضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    مثل اینکه کنفدراسیون آسیا داره تاریخچه فوتبال آسیا رو عوض میکنه بخاطر ضعیف بودن و کم بودن تیم ها فوتبال نبود شوتبال بود حق هم دارند حالا استقلال می‌تونه بجای ستاره دو تا چرخ دوچرخه که اینم جز افتخاراتشونه بزنن
  • عایرضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    مثل اینکه کنفدراسیون آسیا داره تاریخچه فوتبال آسیا رو عوض میکنه بخاطر ضعیف بودن و کم بودن تیم ها فوتبال نبود شوتبال بود حق هم دارند حالا استقلال می‌تونه بجای ستاره دو تا چرخ دوچرخه که اینم جز افتخاراتشونه بزنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی