نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
لیندا کایسدو
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیندا کایسدو ستاره تیم ملی زنان کلمبیا بر سرطان غلبه کرد و اکنون با گلزنی در سه جام‌جهانی در تنها یک سال تاریخ‌ساز شده است.

ستاره کلمبیا «لیندا کایسیدو» با غلبه بر سرطان توانست در عرض یک سال در سه جام‌جهانی گلزنی کند. این بازیکن ۱۸ ساله در پیروزی ۲-۰ روز سه‌شنبه مقابل کره جنوبی ستاره تیم ملی کشورش بود. اما این اولین باری نبود که او در جام جهانی گلزنی می‌کرد، زیرا در ۱۲ ماه گذشته در مسابقات زیر ۱۷ ساله‌ها و زیر ۲۰ ساله‌ها برای کلمبیا گلزنی کرده بود. با این حال، این گل‌ها بزرگترین پیروزی کایسیدو نیستند. به این دلیل که او در ۱۵ سالگی بر سرطان تخمدان غلبه کرد و این بزرگترین پیروزی او در زندگی بوده است.

حرفه کایسیدو به دلیل این بیماری تقریباً به طور کامل از مسیر خارج شد و او مجبور بود تحت درمان‌ها و جراحی‌های زیادی قرار بگیرد.

کایسیدو به فیفا گفت: «در آن زمان به دلیل تمام درمان‌ها و جراحی‌هایی که باید انجام می‌دادم، فکر نمی‌کردم بتوانم دوباره به صورت حرفه‌ای بازی کنم. از نظر روحی لحظه بسیار سختی در زندگی من بود. همیشه شکرگزارم که وقتی خیلی جوان بودم این اتفاق افتاد. من توانستم بهبود پیدا کنم، همچنین از حمایت خانواده‌ام برخوردار بودم و اکنون احساس بسیار خوبی دارم. آنچه اتفاق افتاد باعث شد رشد کنم. از حضور در اینجا احساس سپاسگزاری و خوشحالی می‌کنم.»

حرفه کایسیدو از زمان غلبه بر سرطان روز به روز قدرتمندتر شد. او دو بار قهرمان لیگ زنان کلمبیا شده و آمریکا د کالی و دپورتیوو کالی را به موفقیت رساند. کایسیدو همچنین سه بار با کلمبیا نایب قهرمان شد، از جمله در جام جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها و کوپا آمریکا. و با دریافت توپ طلا در کوپا آمریکا امیدوار است تا داستان الهام‌بخشش کلمبیا را به موفقیت برساند.

کایسیدو سال گذشته در صحبت با نشریه «گل» گفت: «هنوز راه زیادی در پیش دارم. من رکورد تاریخی ندارم، بنابراین می‌خواهم پیشرفت کنم. من خیلی جوان هستم و مسابقات زیادی در پیش دارم. امیدوارم مردم من را به خاطر آن، به خاطر شادی‌ام، به خاطر شیوه‌ای که در فوتبال زندگی می‌کردم بشناسند، و می‌خواهم همیشه در همه جا اینگونه شناخته شوم.»

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی