نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مجوز بارسلونا برای لیگ قهرمانان اروپا موقت است!/ پرونده پرداخت مشکوک به شرکت Dasnil هنوز باز است
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تحقیقات یوفا در مورد اتهام رشوه بارسلونا ادامه دارد و فعلا مجوز حضور این تیم در لیگ قهرمانان اروپا صادر شده است.

در میان تحقیقات یوفا در مورد اتهامات رشوه بارسلونا به رئیس داوران، فعلا به این باشگاه برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ مجوز داده شد. در ماه مارس، هیئت حاکمه فوتبال اروپا تایید کرد که در حال بررسی این پرونده است، در حالی که بارسلونا هر گونه تخلفی را رد کرده.

در حالی که بارسلونا اجازه ورود به اروپا را پیدا کرده، یوفا این حق را برای خود محفوظ نگه داشته که در آینده باشگاه را مجازات کند. تحقیقات یوفا پس از انجام تحقیقات کیفری توسط دادستانی عمومی بارسلونا در ۱۰ مارس آغاز شد. ادعا شده که بارسلونا ۸٬۴ میلیون یورو (۷٬۴ میلیون پوند) به خوزه ماریا انریکس نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، و شرکت او به نام Dasnil ۹۵ پرداخت کرده است. بارسا، مقامات سابق باشگاه و نگریرا به فساد، نقض اعتماد و سوابق تجاری نادرست متهم شدند.

یوفا گفت: «از بازرسان مسئول این پرونده دعوت شده است تا تحقیقات خود را ادامه داده و نهایی کنند و زمانی که تشخیص دهند که پذیرش یا حذف بارسلونا در لیگ قهرمانان باید انجام شود، گزارش بیشتری را به مرجع تجدیدنظر ارسال کنند.»

چرا بارسلونا تحت بررسی قانونی قرار گرفته است؟

این پرداخت‌ها که در ماه فوریه توسط ایستگاه رادیویی کادناسر فاش شد، پس از تحقیقات مقامات مالیاتی در مورد شرکت  Dasnil ۹۵ متعلق به نگریرا آشکار شد. بارسلونا بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در مجموع ۱٬۴ میلیون یورو (۱٬۲ میلیون پوند) به این شرکت پرداخت کرد و بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ به نگریرا حدود ۷ میلیون یورو (۶٬۲ میلیون پوند) پرداخت کرد.

بارسا اذعان کرد که باشگاه این مبلغ را به این شرکت، که آن را «مشاور فنی خارجی» برای جمع‌آوری گزارش‌های ویدئویی توصیف می‌کند، با هدف تکمیل اطلاعات مورد نیاز کادر مربی پرداخت کرده است. آنها همچنین این گزارش‌ها را «یک روند معمول در بین باشگاه‌های حرفه‌ای» می‌دانند.

این ماجرا زمانی تشدید شد که ۱۸ باشگاه از ۲۰ باشگاه لالیگا بیانیه‌ای نسبت به این وضعیت صادر کردند و نگرانی عمیق خود را ابراز کردند، و خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، گفت که باشگاه تحقیقات داخلی را در مورد این پرداخت‌ها آغاز خواهد کرد.

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی