جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
۳ |
۰
تحلیل‌های تصنعی؛ گروه ایران سخت نیست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مراسم قرعه کشی انتخابی جام جهانی در آسیا برگزار شد و ایران در گروه E با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و برنده بازی نهم (هنگ‌کنگ - بوتان) همگروه شد.

بعد از حضور ایران در گروه E برخی از رسانه‌ها از این گروه به عنوان سخت ترین گروه مقدماتی یاد کردند! به صرف حضور تیمی چون ازبکستان. همان تیمی که تیم ملی در فینال کافا آنرا در تاشکند و در حضور بی شمار تماشاگرانش شکست داد و قهرمان شد.

بازی‌های این مرحله بین تاریخ‌های ۱۲ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۰ تا ۲۵ مهر) برگزار خواهد شد و ۱۰ تیم برنده راهی دور دوم مرحله انتخابی خواهند شد، جایی که ۳۶ تیم در ۹ گروه چهار تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

این تحلیل که ایران در سخت ترین گروه مقدماتی قرار گرفته بدون شک یک تحلیل نادرست است و آسیا به طور حتم تیم‌هایی هم تراز ازبکستان دارد که در گروه‌های دیگر قرار گرفته اند. اصولا سید بندی تیم‌ها در آسیا و در همه قاره‌ها بر اساس قدرت فنی آنهاست و اگر تیمی چون ازبکستان در سید B قرار گرفته باشد، این سید تیم‌های دیگری هم داشته که در گروه‌های دیگر قرار گرفته اند.

این‌ها همه به کنار اگر قرار باشد تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی تیمی چون ازبک را سخت قلمداد کند، حتی روز کاغذ و از نظر ذهنیتی صعود به جام جهانی سخت و غیر ممکن می‌شود. اینطوری اگر بود اگر در گروه عراق هم قرار می‌گرفتیم باز هم سخت ترین گروه مقدماتی را داشتیم. این همان تیمی است که در دوره قبل مقدماتی ایران را شکست داد و نزدیک بود کار صعود تیم ملی را به چالش بکشد. یا بحرین که شرایط مشابهی را برای تیم ملی ایجاد کرد.

اگر به صرف حضور ازبک در گروه ایران گروه ایران سخت ترین گروه مقدماتی قلمداد شود، احتمالا گروه بعدی تیم ملی گروه مرگ  تعیبر خواهد شد! و احتمالا تیم ملی با عبور از سیاه چاله‌ها باید به جام جهانی ۲۰۲۶ برسد. این خوب است که ذهنیت‌ها به سمت و سوی تیم ملی به گونه ای باشد که هیچ حریفی را آسان نگیرد اما قلمداد کردن سخت ترین گروه مقدماتی به صرف حضور ازبک کمی تصنعی است و به نظر می‌رسد قرار است صعود از این گروه دستاورد بزرگ قلمداد شود. از این مسیر بارها و بارها به سلامت عبور کرده ایم. به یاد داشته باشیم دستاورد بزرگ یعنی صعود از مرحله گروهی جام جهانی که تاکنون اتفاق نیافتاده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ولی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    اینها از کی روش یاد گرفتند تا هر موفقیت احتمالی کوچکی را یک موفقیت و دستاورد بزرگ نشان بدن
  • علی IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    فقط جو یدن تیتر فروشه اگر سخته بهتره جام جهانی نریم جام جهانی لیاقت میخواد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی