نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۲۰
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
۲۰ |
۲
استقلال ۳۲ سال پیش چطور قهرمان آسیا شد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۳۲ سال از قهرمانی استقلال در آسیا می‌گذرد و این تیم این روزها در حسرت حضور در آسیاست.

امروز سالروز قهرمانی استقلال در آسیا بود. جالب و البته تأسف‌آور اینکه ۳۲ سل از این قهرمانی می‌گذرد و استقلال این روزها حتی نمی‌تواند به خود مسابقات برسد چه رسد به اینکه قهرمان شود! بله، ماجرا نه تنها خنده‌دار نیست که گریه‌دار است. استقلال به خاطر استراماچونی که کلاً ۱۳ هفته روی نیمکت این تیم نشست و البته بی‌لیاقتی مدیرانش (توجه کنید، بی‌لیاقتی محض مدیرانش) از آسیا حذف می‌شود و هیچ کس هم جایی پاسخگو نیست، نه در دادگاه ورزشی و نه حتی در دادگاه وجدان!

۳۲ سال از قهرمانی استقلال در آسیا می‌گذرد و فوتبال و زندگی زمین تا آسمان با آن زمان‌ها فرق کرده است. ۳۲ سال پیش استقلال بازیکن ۲۵ میلیاردی نداشت (تازه همین بازیکن هم ناز می‌کند که قرارداد ببندد!) ۳۲ سال پیش استقلال با کلی ستاره ریز و درشت مثل عابدزاده، فنونی‌زاده، نامجومطلق، قلعه‌نویی، بیانی‌ها، مرفاوی و... قهرمان آسیا شد بدون آنکه حتی یک بازیکن گران‌قیمت (به مفهوم امروزی) داشته باشد.

۳۲ سال پیش سالی ۴ بار مدیرعامل استقلال عوض نمی‌شد و تکلیف مالکیت و... هم مشخص بود. بله، استقلال همان موقع هم ورزشگاه اختصاصی و حق پخش و... نداشت اما حداقل ساختار مناسبی داشت و بازیکنان هم اگر استقلالی بودند واقعاً استقلالی بودند. آن استقلال قهرمان آسیا شد چون پولی در فوتبال نبود و اگر بود خیلی کم بود اما عشق و تعصب و علاقه واقعی بود و البته بازیکنان هم واقعاً بازیکنان بزرگی بودند.

مشکل استقلال پارسال این بود که فقط ۵، ۶ بازیکن در حد استقلال داشت ولی شما اگر به تیم قهرمان آسیا نگاه کنید می‌بینید که نهایتاً فقط یک بازیکن ترکیب اصلی خیلی در حد استقلال نبود و این مسئله‌ای است که جای تفکر فراوان دارد. البته در شرایط امروز استقلال نمی‌توان چنین تیمی بست. استقلال فعلی حتی برای حفظ بازیکنان پارسال خودش مشکل دارد چه رسد به جذب ستاره‌های بزرگ.

ختم کلام اینکه دیگر قهرمان آسیا شدن به آن سادگی نیست. پرسپولیس در چند سال اخیر ۲ بار به فینال آسیا رفت ولی قهرمان نشد. تازه پرسپولیسی که ترکیب بسیار خوبی داشت و البته مشکلات استقلال را هم نداشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • تاج کبیر IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    مهم ترین افتخار دوران فوتبالی عابدزاده :)))))))))))))))))))))))) .
  • حسین IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    حالا باز خوبه استقلال آبرو داری کرد ولی پیروزی دیگه فینال هم نمیرسه با این همه ستاره تو عربستان
  • رضایاک اصلی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    قهرمانی آسیا کجا بوده؟؟؟ حرف تو دهن کیسه کشا نذارید بابا.... جام امجدیه بوده با تیم های مالزی مالدیو و بنگلادش
    • مهدی IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      وقتی اسم تاج میاری اول با وضو باش زود براتون دیدن جام آسیا.... افتاد
    • سیدمهدی GB ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      همین بنگلادش تو گروه هر سری پیروزی حذف میکرد
  • آریو IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    خاطرات ما آرزوهای بزرگ بقیه ست
  • سعید IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    مطمئنی بدون مشکل رفت فینال، محروم، مصدوم، پنجره باز،،،،،،،،،
  • برادران حیدری IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    فقط جالبترین نکته اش اینه که تیم محمدان بنگلادش توی مسابقات نبوده
  • 😁😁😁 IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    این اولین و آخرین قهرمانی استقلال در آسیا بود که مصادف شد با قهرمانی پرسپولیس در جام در جام آسیا. استقلال دیگه خوابشو ببینه. نگید کوپا امجدیه که هیشکی قبولش نداره.
  • کیسه فینال واقعیه آسیا ندیده IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    اونسال بخاطر جنگ عراق تیمهای قوی از مسابقات انصراف دادند. تو گروهش فقط السد بود. اونم السد اون موقع که از گوام الانه هند هم ضعیفتر بود. چرا حالا به یک هشتم نهاییشم نمیتونند نزدیک بشن؟؟!
  • کیسه فینال واقعیه آسیا ندیده IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    اگه مردشید الان مثله پرسپولیس با وجود این تیمهای قدرتمند با حضور ژاوی و اینیستاو... برید فینال واقعیه آسیا. فینال که خوابشو ببینید، یک هشتم نهاییم برسید ما قبولتون داریم
  • جهان US ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    خبر ورزشی هم خوشش می آید چرا هر بار با یادآوری دو قهرمانی تاج کبیر آسیا نمک به زخم سرخکی های پایتخت می پاشید؟این بندگان خدا تیم محبوبشان اولین نماینده ایران در باشگاههای آسیا بوده است اما تا امروز حسرت قهرمانی به دل آنها مانده،محمود خوردبین با سابقه ترین پیشکسوتشان تنها کسی از این تیم است که مدال قهرمانی آسیا را به دست آورده که آنهم به عنوان بازیکن کمکی و البته ذخیره تاج کبیر آسیا بوده است.همین مسئله از هزار زخم کاری برای پرسپولیسی ها زجراورتر است،شما هم هربار قهرمانی تاج در باشگاههای آسیا یادآوری میکنید انگار برق دویست و بیست ولت به طرفداران سرخکی های پایتخت وصل کرده آید و لرزه ای کشنده به آنها وارد می کنید.اقلا به پرسپولیس ها امید بدهید که اگر پدر و پدربزرگ شما درحسرت قهرمانی پرسپولیس در آسیا سوختند و شما هم حسرت به دل مانده اید انشالله شاید نوادگان شما قهرمانی سرخکی های پایتخت را در آسیا ببینند
  • فدراسیون فوتبال IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    بهترین تیم ایران انتخاب شد پرسپولس بهترین تیم در ایران است واسقلال تمام بازی هاشو فقط با رشوه میبره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی