آرسنال – منچسترسیتی؛ سوت آغاز جنگ!/ پپ در فکر چهارمین جام
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آرسنال و منچسترسیتی که فصل قبل رقابتی جذاب در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس داشتند، حالا باید بر سر جام خیریه مبارزه کنند.

از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در ورزشگاه ومبلی، آرسنال و منچسترسیتی به مصاف هم خواهند رفت تا اولین قهرمان فصل جدید فوتبال انگلیس مشخص شود. آرسنال به‌عنوان نایب قهرمان لیگ برتر مقابل منچسترسیتی قرار می‌گیرد که فصل پیش هم قهرمان لیگ برتر شد و هم قهرمان جام حذفی.

آرسنال؛ توپچی‌ها در پی تلافی

هنوز هم درد قهرمان نشدن در لیگ برتر انگلیس فصل گذشته با هواداران آرسنال است. سیتی جام را از میکل آرتتا و شاگردانش ربود تا طلسم قهرمان نشدن توپچی‌ها شکسته نشود. با این حال آرسنال با حضور ستاره‌هایی مثل دکلان رایس و کای هاورتس قطعاً از فصل گذشته هم تیم کامل‌تری خواهد بود. آرسنال را این فصل می‌توان مدعی قهرمانی در همه تورنمنت‌های داخلی و لیگ برتر دانست. آرتتا هم نسبت به قبل باتجربه‌تر شده و شاید تصمیمات متفاوتی در لحظات حساس بگیرد که به کار تیمش بیاید. توپچی‌ها پیش از آغاز فصل تازه لیگ برتر انگلیس در جام خیریه به دنبال تلافی شکست سنگین قبلی مقابل سیتی هستند که آن‌ها را از جام محروم کرد.

منچسترسیتی؛ چهارگانه!

برخلاف بسیاری از تیم‌های اروپایی که راهی آمریکا شدند، اردوی تابستانی سیتیزن‌ها در شرق برگزار شد. شاگردان پپ گواردیولا در ژاپن و کره‌جنوبی خودشان را آماده کردند تا به فصل جدید برسند. انتظار از برنده سه‌گانه فصل گذشته بسیار زیاد است، حتی اگر ستاره‌ای مثل ایلکای گوندوغان را از دست داده باشند و برناردو سیلوا هم به جدایی نزدیک شده باشد. در هر صورت تیمی که پپ در اختیار دارد همیشه پرستاره است و فصل قبل هم به یک‌باره ورق را به سود خودش برگرداند. سیتی ۲ دیدار قبلی جام خیریه را باخته، اما آمار خوبی مقابل آرسنال داشت. گواردیولا هم مقابل آرتتا آمار فوق‌العاده‌ای دارد که همین جزئیات باعث می‌شود شانس منچسترسیتی برای جام گرفتن پیش از شروع فصل جدید را زیاد بدانیم. چهارمی در راه است؟

آخرین جدال
۲۶ آوریل ۲۰۲۳ یکی از تلخ‌ترین اتفاقات فصل گذشته را منچسترسیتی برای آرسنال رقم زد. سیتیزن‌ها آخرین بازی رودررو را ۴-۱ از آرسنال بردند تا شانس قهرمانی توپچی‌ها کمرنگ‌تر شود و در نهایت هم جام به تیم منچستری برسد. در آن دیدار لیگ برتری، دی‌بروینه (۲ مرتبه)، استونز و هالند برای سیتی و هولدینگ برای آرسنال گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۶) آرسنال با ۱۶ قهرمانی در جام خیریه یا همان سوپرجام انگلیس پشت سر منچستریونایتد (۲۱ قهرمانی) و لیورپول (۱۶ قهرمانی) در رده سوم قرار گرفته است. البته حتی در صورت شکست در بازی امروز به لیورپول خواهند رسید که یک نایب‌قهرمانی از توپچی‌ها بیشتر دارد. آرسنال آخرین مرتبه سال ۲۰۲۰ این جام را برد.
۶) منچسترسیتی با وجود این که در سال‌های اخیر افتخارات بسیاری کسب کرده فقط ۶ جام خیریه دارد. آخرین قهرمانی‌شان سال ۲۰۱۹ به‌دست آمد.
۱۸) آخرین مرتبه‌ای که آرسنال در دیدار جام خیریه شکست خورد به ۱۸ سال قبل برمی‌گردد که توپچی‌ها بازی را به چلسی واگذار کردند. پس از آن در ۴ نبرد پیروز و قهرمان شده‌اند.
۲) منچسترسیتی در ۲ سال اخیر دیدارهای جام خیریه را به ترتیب به لسترسیتی و لیورپول باخته است.
۴) سیتی یک پای نبرد جام خیریه در ۴ سال اخیر بوده که حاضر کارش در این ۴ دیدار ۲ قهرمانی و ۲ نایب‌قهرمانی است.
۲) تیم‌های آرسنال و منچسترسیتی ۲ مرتبه در دیدار جام خیریه به مصاف هم رفته‌اند که هردو بازی را در سال‌های ۱۹۳۴ و ۲۰۱۴ آرسنال با نتایج ۴-۰ و ۳-۰ برده است.
۸) خبر ناامیدکننده برای هواداران آرسنال این است که در ۸ بازی آخرشان مقابل سیتی در تمامی رقابت‌ها شکست خورده‌اند. آخرین برد توپچی‌ها مقابل تیم پپ گواردیولا به بازی در جام حذفی در سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد.
۹) پپ گواردیولا مقابل دستیار سابقش میکل آرتتا ۹ مرتبه قرار گرفته که ۸ برد داشته و فقط یک بازی را باخته است.

مصدومان و محرومان
ریس نلسون، محمد الننی و آلبرت سامبی لوکونگا مصدومان آرسنال هستند که به این دیدار نخواهند رسید. اولکساندر زینچنکو هم مصدوم است ولی شاید او را به این نبرد برسانند. گابریل ژسوس هم بعد از مصدومیت دوباره وضعیت نامشخصی دارد و احتمالاً برای مدت طولانی دور از میادین خواهد بود. کوین دی‌بروینه ستاره منچسترسیتی در دیدار جام خیریه غایب خواهد بود. ناتان اکه هم مصدوم است ولی این مدافع هلندی شاید به نبرد ومبلی برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رمزدیل، تومیاسو، سالیبا، گابریل، تیرنی، اودگارد، رایس، پارتی، ساکا، مارتینلی و انکتیا
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، آکانجی، سیلوا، رودری، استونز، گریلیش، آلوارس، فودن و هالند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی