نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
باارزش‌ترین تیم‌های فوتبال مشخص شدند/ حدس زدن نام تیم اول دشوار است!
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرسنال، نایب قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته، در تابستان امسال حدود ۲۰۰ میلیون پوند برای تیم خود سرمایه‌گذاری کرده و به ارزشمندترین تیم فوتبال جهان تبدیل شده است.

بر اساس به‌روزترین آمارها در مورد ارزش بازیکنان، شش تیم لیگ برتری در بین ۱۰ باشگاه باارزش فوتبال جهان قرار دارند.

تیم میکل آرتتا ستاره‌های داخلی زیادی را در فهرست خود دارد، اما در بازار نقل و انتقالات نیز سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. دکلان رایس یکی از افرادی بود که با مبلغی رکوردشکن در تابستان امسال به توپچی‌ها پیوست، در حالی که گابریل ژسوس در میان بازیکنان گران‌قیمتی بود که سال گذشته در همین زمان به آرسنال پیوسته بود.

در حالی که مردان آرتتا برای اولین فصل بازگشت به لیگ قهرمانان از زمان آرسن ونگر آماده می‌شوند، ارزش تیم آنها از ۱ میلیارد پوند عبور کرده است. آنها تنها باشگاهی هستند که در این موقعیت قرار دارند، اما نزدیکترین رقبای آنها خیلی دور نیستند.

نشریه میرِر با استفاده از اعداد و ارقام ترنسفرمارکت و با استفاده از ارزیابی بازیکنان آنها، نگاهی دقیق‌تر به ۱۰ تیم ارزشمند جهان انداخته است. در حالی که آرسنال پیشتاز است و لیگ برتری‌ها حضور قدرتمندی در این فهرست دارند.

آرسنال با ۱.۰۳ میلیارد پوند در صدر فهرست قرار دارد. ارزش کل آرسنال به اندازه خریدهای گران‌قیمت مدیون خریدهای ارزان و استعدادهای آکادمی است. بوکایو ساکا هیچ هزینه‌ای برای توپچی‌ها نداشت، اما بر اساس اعداد ترنسفرمارکت اکنون ۱۰۳.۴ میلیون پوند ارزش دارد، در حالی که گابریل مارتینلی، مرد ۶ میلیون پوندی، اکنون بیش از ۱۰ برابر این رقم ارزش پیدا کرده است.

مثلث جدید آنها، رایس، هاورتس و تیمبر، در مجموع ۱۶۱ میلیون پوند قیمت دارند. هزینه‌های تیم میکل آرتتا برای کمک به آنها طراحی شده تا فاصله خود را با رقیبشان منچسترسیتی کم کنند، چراکه اولین قهرمانی لیگ برتر پس از گذشت ۲۰ سال بسیار ارزشمندتر از اعداد روی صفحه خواهد بود.

در رده‌های دوم تا دهم به ترتیب منچسترسیتی با ۹۹۹ میلیون پوند، پاری‌سن‌ژرمن با ۸۷۰ میلیون پوند، رئال مادرید با ۸۴۴ میلیون پوند، بایرن مونیخ با ۷۷۷ میلیون پوند، چلسی با ۷۶۶ میلیون پوند، بارسلونا با ۷۳۶ میلیون پوند، منچستریونایتد با ۷۳۰ میلیون پوند، لیورپول با ۶۸۵ میلیون پوند و تاتنهام با ۶۶۶ میلیون پوند قرار گرفته‌اند.

این مطلب را هم بخوانید: گفت‌وگوی متفاوت مجله GQ با میکل آرتتا؛ می‌خواهم بهترین مربی جهان شوم/ گواردیولا به من گفت دهنت را سرویس می‌کنم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی