نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
اسم جالب سگ آرسنال/ آرتتا هر لحظه پیروزی را به یاد بازیکنانش می‌اندازد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برای آرتتا پیروزی آنقدر اهمیت دارد که سگی را به زمین تمرینی آرسنال آورده و نامش را «وین» به معنی پیروزی گذاشته است.

فکر برنده شدن در بازی‌های فوتبال آرتتا را از کودکی به خود مشغول کرده بود، هنگامی که در زمین‌های ساحلی در سن‌سباستین می‌دوید که با جزر و مد تغییر شکل می‌داد.

در طول دوران حرفه‌ای به‌عنوان بازیکن و حالا سرمربی، همیشه این سوال را مطرح می‌کرد: چگونه می‌خواهیم برنده شویم؟ وقتی بازنشسته شود هم احتمالاً همچنان به این سوال فکر می‌کند. برای میکل آرتتا برنده شدن بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد. او تا حدی روی پیروزی تمرکز کرده که به محض قبول مربیگری آرسنال سگی به نام «وین» (به معنی پیروزی) را به باشگاه آورد. این سگ که از نژاد لابرادور قهوه‌ای شکلاتی است دائما در اطراف زمین تمرینی می‌چرخد. آرتتا با لبخندی به سبک تد لاسو می‌گوید: «ما اینجا هستیم تا پیروز شویم، زیرا همه ما عاشق وین (پیروزی) هستیم.»

آرتتا می‌خواهد بهترین مربی جهان باشد. او می‌خواهد در تمام بازی‌های این فصل پیروز شود، اما باخت به نوعی شجاعت خاصی به او بخشیده است. او می‌گوید: «روزی که تصمیم گرفتم مربی شوم یک چیز را باید برای خودم روشن می‌کردم: نمی‌دانم فردا، یک ماه یا یک سال دیگر برکنار خواهم شد یا نه، اما این اتفاق خواهد افتاد. من نمی‌خواهم با افسوسِ «چه می‌شد اگر؟» کارم را ترک کنم.»

ادامه گفت‌وگو جذاب میکل آرتتا با مجله GQ را اینجا بخوانید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی