نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
۱ |
۰
کلوب| معمای حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مثل همیشه برای چندمین بار از سوی فیفا بابت مسئله حضور زنان در ورزشگاه، با هشدار و تهدید جدی مواجه شدیم.

در دنیای مدرن امروزی، بانوان نقش بی بدیلی در پیشبرد اهداف خود و جامعه دارند و همین امر در ورزش، سبب می‌شود که سبک زندگی غلط بسیاری از افراد، به جهت مثبت تغییر پیدا کند.

در فوتبال اقصی نقاط جهان به ویژه اروپا، مشاهده می‌کنیم که خانواده‌ها در استادیوم، حضور پیدا می‌کنند و چقدر جوی خوب و صمیمی، میان هواداران حکم فرماست. این روزها در استرالیا و نیوزیلند نهمین دوره جام جهانی فوتبال بانوان به میزبانی مشترک این دو کشور، در حال برگزاری است. به گواه بسیاری از کارشناسان فوتبال، این دوره از لحاظ تاکتیک‌ها و استراتژی‌های جدید، پیشرفت چشمگیری داشته و این رشد فوق العاده، به حدی بود که جامائیکا با کسب تساوی برابر برزیل در دور آخر مرحله گروهی، توانست به یک هشتم نهایی صعود کند.

آلمان و کانادا مدعیان اصلی هر دوره از رقابت‌ها در کمال ناباوری، از صعود به مرحله حذفی باز ماندند. آمریکا، قهرمان چهار دوره از رقابت‌ها و پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان در جام جهانی، توسط تیم سوئد در ضربات پنالتی حذف شد. با رخ دادن چنین اتفاقاتی، حتماً در سال‌های آینده، از فوتبال بانوان به وفور تعریف می‌کنیم و بیشتر به آن علاقه‌مند می‌شویم.

اصلا می‌دانید مشکلات فوتبال و بانوان ایران از کجا شروع می‌شود؟ اینکه هیچ وقت برای پخش زنده فوتبال بانوان از تلویزیون، احترام قائل نیستیم؛ هیچ وقت خانم‌ها را لایق نشستن بر روی سکوهای ورزشگاه نمی‌دانیم! برای کشوری به مثابه ایران که به فرهنگ و تمدن چند هزار ساله خود می‌بالد و ادعا و پشتوانه فرهنگی بالایی دارد، چنین اوضاع و احوالی زیبنده نیست.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    اما در ادعای برابری بین زن و مرد در جهان اولیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی