جباری: بچه‌های امروز طرفدار پرسپولیس می‌شوند؛ چون جام می‌گیرد/ زمانی که من فوتبال بازی می‌کردم ذخیره‌های استقلال ملی‌پوش بودند
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره مطرح فوتبال ایران و استقلال این روزها ظاهرا دور از هیاهوی فوتبال است اما حرفهایش نشان می‌دهد هنوز یک منتقد درجه یک باقی مانده است.

مجتبی جباری ، ستاره ای خاص، بازیکنی بزرگ و محبوب در فوتبال ایران و برای باشگاه استقلال است. او با وجود میزان بالای محبوبیت حاصل از کیفیت بسیار بالای فنی و شخصیت ویژه اش بعد از کنار گذاشتن فوتبال هیچگاه به باشگاه محبوبش نزدیک نشده است. شماره ۸ آبی‌ها این روزها وقتش را در کتابفروشی اش که تازگی‌ها افتتاح کرده می‌گذراند هرچند مشتری‌های فوتبالی زیادی دارد. از جمله خبرنگارانی که به سراغش می‌روند تا نظرات جالب و البته نقدهای تند و تیزش را راجع به فوتبال ایران و استقلال بشنوند. 

استقلال امروز 
استقلالی که اکنون می‌بینیم؟! اتفاقاتی که پیرامون این تیم می‌افتد واقعا آزاد دهنده است. حتی این سوال پرسپولیسی‌ها هم هست که چرا اینقدر اتفاق بد برای استقلال می‌افتد؟! به نظر من این نتیجه سالها سو مدیریت در استقلال است که از زمانی که من بازی می‌کردم وجود داشته و تا الان حل نشده است. این تیم‌ها چون دولتی هستند کسی دلش برایشان نمی‌سوزد. 

شرایط پرسپولیس 
زمانی که ما بازی می‌کردیم شرایط استقلال بهتر بود. آن طرف اما پرسپولیس چون نتیجه نمی‌گرفت مشکلات بیشتری داشت. اگر از همان زمان این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شده بودند شرایط خیلی بهتری داشتند و دستکم برای گرفتن مجوز حرفه ای به مشکل نمی‌خوردند. زمانی استقلال آنقدر مهره داشت که اگر آن را تقسیم به سه تیم می‌کردی، هر سه بین رتبه‌های اول تا پنجم قرار می‌گرفتند. ذخیره‌های تیم ما سابقه ملی داشتند و همه تیم آرزویشان داشتن چنین بازیکنانی بود. اما یکدفعه می‌بینید تیم خالی می‌شود. این مشکل زمان و شکل بستن قرارداد است که تیم ناگهان از همه چیز به هیچ می‌رسد. 

جباری: بچه های امروز طرفدار پرسپولیس می شوند؛ چون جام می گیرد/ زمانی که من فوتبال بازی می کردم ذخیره های استقلال ملی پوش بودند

فوتبال بدون برنامه 
باشگاه طوری نیست که کسی برایش برنامه ریزی کند. مدیریت می‌داند که مدت زمانی کوتاهی اینجاست، نمی‌تواند کار بلند مدت کند،  می‌خواهد همان دوره اش را خوب بگذراند و برود. هرکسی به استقلال می‌آید ظاهرا بهترین کارها را انجام می‌دهد اما بعد از یکی دوسال می‌بینیم بدترین عملکرد را داشته است. 

تیمهای دولتی 
تیمداری دولتی بخش اصلی مشکل این دوباشگاه است. اگر این دو تیم را بردارید فوتبال ایران تهی می‌شود. ما مردم را هرروز می‌بینیم، به خاطر شرایط این دو تیم ناراحت و نگرانند، اما انگار حال و روز این هواداران مهم نیست. آنها ناامید و عصبانی هستند. این همه بی مسئولیتی را واقعا درک نمی‌کنم.  

بحث فنی 
بحث فنی جدا از مدیریت و امکانات نیست. استقلال فصل قبل تا آخرین لحظ در کورس بود اما جایی که رقابت خیلی شدید و نزدیک می‌شود تیمی‌که مشکلات مدیریتی و حواشی کمتر و انسجام بیشتری دارد شانس موفقیتش بیشتر است. استقلال به همین خاطر کم آورد. استقلال سه تا مدیرعامل عوض کرد و مربی خارجی اصلا درکی از این اتفاقات ندارد و خودش را تنها می‌بیند. بازیکنان تحت فشار هستند و از طرفی اگر خوب نباشد یا تمرین کند به او انگ می‌زنند که بی غیرت است. طبیعی است تیمی‌که اینقدر حاشیه دارد نمی‌تواند موفق شود. سالهایی که بازی می‌کردم استقلال قهرمان می‌شد و شرایط خوبی داشت و همه بازیکنان دوست داشتند به این تیم بیایند. اما حالا برای پرسپولیس اینطوری است. حتی روی تعداد تماشاگران هم تاثیر دارد؛ بچه‌هایی که فوتبال می‌بینند طرفدار تیمی‌می‌شوند که قهرمانی می‌آورد. همه اینها شرایط را برای استقلال سخت تر کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • شمسعلی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    ادرس کتابفروشیش کجاست؟
  • رضایاک اصلی۲ IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    کیسه چون حکومتیه خاطرخواه نداره
  • عروس الع۶ین IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    منظور ایشون از زمان ما کدام زمان است! وقتی ایشون بازی میکرد یا قهر بود یا باهاش قهر بودن کدوم مقام و افتخار رو کیثه اورد که امارش نیست!خوبه در کل زمان حرفه ای شدن لیگ عصطقلا کلا دوبار قهرمان شده که یکیش مال همین دوسال پیشه که اجر تمام پول بورس و در امد کیثه رو تموم کرد و خود مسئولین امروزی کیثه میگن تمام نکبت و بدبختی کیثه مال همون مدیریت اجره!یجوری از دوران ما میگه هر کی ندونه فکر میکنه کیثه قهرمان جام جهانی شده ولی جایی ثبت نشده!😂😂😂تو همان ایام شما کیثه یبار تونست از مقدماتی اسیا به مرحله ی بعدی بره! اینکه کتاب خونه کیثه کشاست وای بحال بیسوادهاشون!😂😂😂
    • اس اس سوبله چوبله IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      ایشون مربوط به زمانی هستن که شماچوبله شدین هی چپ و راست پرویزخان خاکتون میکرد خخخخخخخخخخخخخخ احیانا اون موقع شماها فقط فوتبال خارجی نگاه میکردین !!
  • عامیرزا IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    بح بح سلطان دندون وقندون وجفتک! عوسطوره دوپینگ دست جمی عستقلالیا،بله دوران طلایی مموتی که تمام دولت ومملکت دربست مسئول پرکردن خورجین وتوبره عابیا بودن و بهترین بازیکنان داخلی وخارجی با انواع قراردادها توی این کمپ دروغ و ریاکاری ودله دزدی جمع میشدن رقیب سرخ در اوج بیعدالتی ومظلومیت تا مرزسقوط به دسته پائینتر هل داده شد، ذخیره های وکمک سرپرستهای عستقلال هم ملی پوش شدن! ودهها پرونده تبانی ودوپینگ وشارلاتانی بجای تنبیه وسقوط وانحلال تبدیل به جام ومدال میشد! ولی بازم شان وشخصیت واعتبار این مجموعه شهرنویی خلازیری! همون بود که هست و برعکس امروزهمون چهارتا هوادار عاویزون موسیخی کارتن خواب عابیدوست هم از هواداری تیم زوزه کش وهمیشه کمک نایب قهرمان! لیگ اعلام برائت میکنن وحاضرن ده سال جام نگیرن ولی یه کم شخصیت وغرور و عزت مردونه! احساس کنن.نه عمو جون خلط مبحث نفرماین پرسپولیسیا درمورد وضعیت عستقلال جمله سئوالی نمیپرسن چرا به این روز عفتاده بلکه قاطعانه میگن به درون متعفن خودتون نیگا کنین تا بفهمین این مجموعه لیاقت وشخصیتش درطول تاریخ منحوسش همین بوده واز کیسه همان برون تراود که در اوست.الخ
  • احمدرضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    با تمام احترامی که برای اقای جباری دارم اون سالها سپاهان بیشتر از استقلال قهرمان میشد،استقلال ۲ بار زمان شما که همزمان با ریاست جمهوری احمدی نژاد بود قهرمان شدید و یکبار هم شما نبودید در ابومسلم بودید ان سالها پرسپولیس هر ساله خیلی ضعیف بسته میشد ۲ سال قهرمان لیگ برتر شد(دوره اول و ششم) اما قهرمانی های پرسپولیس سوپر رکورد هست در ۷ سال پرسپولیس ۶ بار قهرمان لیگ شده دوبار ش دبل لیگ حذفی کرده که هیچ تیمی در ایران اینکار را نکرده و دوبار هم فینال لیگ واقعی اسیا رفته درصورتیکه این ۷ سال استقلال و سپاهان گرانترین و پر هزینه ترین تیمهای ایران بودند و تقریبا ۳ بار این قهرمانی ها ،اختلاف امتیاز با تیم دوم دورقمی بوده، گمان نکنم این رکوردها هیچگاه تکرار خواهد شد،مگر تیمی خواهد توانست در اسیا یا حتی جهان با ۱۳ بازیکن به فینال لیگ قهرمانان قاره صعود کند،غیر قابل باور هست .
  • دکتر حسین درگاهی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    اتفاقا برعکس است جناب مجتبی جباری عزیز نو نهالان و نوجوانان امروز به خوبی میدانند حداکثر جام هایی که پرسپولیس به دست آورده است در چه شرایطی نصیب این تیم شده و لذا معصومیت استقلال بیشتر آن ها را جذب میکند
    • رضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      خیلی شماها بامزه هستین 😂
  • حامی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    جناب جباری همیشه اینجوری بوده و هست گرچه تیمی که محبوبتره در هر حالت هوادار جدید جذب میکنه. ا.نم.وقع که شما میفرمایید یعنی از تیمتون بالای11نفر به تیم ملی دعوت میشدن؟
  • آبی رنگ آرامش IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    آقای جباری شمااشتباه میکنید اولاً که هواداربیشتر داشتن دلیل بربهتر بودن یه تیمی نیست گرچه لنگ طرفداربیشتری ازاستقلال نداره بچه هاییم که لنگی میشن نمیدونن لنگ چقدر کثیفه وگرنه طرفدارش نمیشن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی