نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
روبرتو مانچینی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روبرتو مانچینی سرمربی مستعفی تیم ملی ایتالیا درباره دلیل جدایی‌اش از این تیم گفت: سعی کردم در این باره که به رئیس هشدار بدهم و او هم می‌توانست به من کمک کند البته اگر می‌خواست.

تصمیم روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا برای ترک نیمکت آتزوری غافلگیرکننده بود، اما این مربی پس از جدایی دلایل تصمیمش را فاش کرد.

مانچینی که تا سال ۲۰۲۶ با فدراسیون فوتبال ایتالیا قرارداد داشت، در این باره به نشریه «رپوبلیکا» گفت: «گابریله گراوینا اگر می‌خواست، می‌توانست مرا نگه دارد. به او توضیح داده بودم که در این ماه‌ها نیاز دارم مورد حمایت واقع شوم تا بتوانم در آرامش به کارم ادامه دهم اما او حاضر به حمایت از من نشد و به همین دلیل هم استعفا کردم. گراوینا از مدت‌ها پیش دنبال ایجاد تحول در کادر فنی من بود. سعی کردم به او بگویم نهایت کاری که می‌تواند برای ما انجام دهد این است که یکی دو نفر جدید به کادر ما اضافه کند اما در عوض او دو تا از اعضای گروهی که با ما کار می‌کردند و در کنار یکدیگر موفق بودیم را از ما جدا کرد. در شرایطی که من مسئول این گروه و کسی بودم که باید تصمیم می‌گرفتم آیا لازم است کسی جدا شود یا نه. گراوینا از مدت‌ها قبل رویکردی کاملاً متفاوت از من در پیش گرفت. به خاطر تصمیمم عملاً سلاخی شدم. سعی کردم که به رئیس هشدار بدهم و او هم می‌توانست به من کمک کند البته اگر می‌خواست.»

مانچو در واکنش به این سؤال که آیا بهتر نبود، کمی زودتر تصمیمش را برای استعفا می‌گرفت، بیان کرد: «شاید اما از زمانی که من رفتم تا اولین بازی تیم ملی ۲۵ روز فاصله بود نه سه روز.»

مانچینی تأیید کرد که درخواست او از گراوینا این بوده که بندی خاص در قراردادش با فدراسیون فوتبال را حذف کند، بندی که به موجب آن در صورت ناکامی ایتالیا برای صعود به یورو ۲۰۲۴، سرمربی این تیم اخراج می‌شد. سرمربی پیشن آتزوری در این باره هم توضیح داد: «فقط از گراوینا خواستم که شرایطی را برایم فراهم کند تا با آرامش خاطر و خونسردی بیشتری در چند ماه آینده کار کنم. مسلماً اگر ما صعود نمی‌کردیم و اوضاع بر وفق مراد پیش نمی‌رفت، خودم از تیم ملی می‌رفتم.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی