نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
از موقعی که از استقلال بیرون آمدم دیگر کاری ندارم/ این شخص را خدا باید ببخشد!
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

با محمد مومنی، پیشکسوت و عضو سابق هیات‌مدیره باشگاه استقلال به گفت‌وگو نشستیم.

با تغییرات مداومی که در ماه‌های اخیر در بدنه مدیران استقلال شکل گرفت، درنهایت نوبت به جدایی دو پیشکسوت این باشگاه رسیده و محمد مومنی و پرویز مظلومی بعد از حدود دو سال فعالیت در هیات‌مدیره، از این باشگاه رفتنی شدند. بر همین اساس به بهانه اتفاقات اخیر دقایقی با محمد مومنی، پیشکسوت و عضو سابق هیات‌مدیره باشگاه استقلال به گفت‌وگو نشستیم؛ هرچند او تاکید دارد در این مدت اخیر از اخبار باشگاه به دور بوده و فقط دیدار استقلال در هفته اول لیگ را به تماشا نشسته است. گفت‌وگو با مومنی را در ادامه می‌خوانید. 

از استقلال چه خبر؟ اخبار مدیریتی باشگاه را دنبال می‌کنید؟
هیچ خبری ندارم و اصلا نمی‌دانم چه کار می‌کنند. از موقعی که از استقلال بیرون آمدم دیگر کاری ندارم و فقط بازی با نفت آبادان را دیدم و بس. در این مدت نه رسانه‌ها را دنبال کردم و نه چیزی خواندم. اصلا و ابدا!

چرا؟ به نظر می‌رسد از شرایطی که پیش آمد ناراحت باشید.
بله؛ به هر جهت وقتی عشق و علاقه‌تان را می‌گذارید تا هوادار همه‌جوره خوشحال شود و همه تلاش‌تان را می‌کنید اما بعدا می‌بینید که یک‌سری آدم دیگر وسط می‌آیند و دست‌هایی در کار هست که به آدم آسیب اجتماعی می‌زند شما به این نتیجه می‌رسید که بهتر است خودشان هر کاری می‌خواهند بکنند. زیاد در این حیطه وارد نشویم بهتر است اگر چه فوتبال برای ماست چون هر کسی در هر شغلی کار می‌کند یک عرق و ارادتی به آن شغل و جایگاه دارد. ما در استقلال دنبال چیزی نبودیم، دنبال ارتقای خودمان نبودیم و می‌خواستیم هوادار را سربلند کنیم و برای آنها افتخارآفرینی کنیم که کردیم اما خیلی‌ها دیدند که مقابل منافع‌شان هستیم و منافع‌شان را لگدمال می‌کنیم و پیش خودشان گفتند با حضور ما فوتبالی‌ها نمی‌توانند به جایی برسند یعنی آنها نمی‌گذارند. به همین دلیل رفتنی شدیم تا دیگران که مدعی هستند بیایند و برایش تصمیم بگیرند ببینیم آنها چه گلی بر سر استقلال می‌زنند. 

شاید این توقع بود که شما فوتبالی‌ها وقتی شرایط مهیا نبود با هر شرایطی کار نکنید و زودتر از اینها خودتان استعفا بدهید.
زمان آقای آجورلو قهرمان لیگ برتر شدیم و بعدا هم سوپرجام را کسب کردیم و اینها برای ما موفقیت بوده است. ما همه تلاش خود را می‌کردیم اما بعضی افراد چوب لای چرخ ما می‌گذاشتند تا موفق نشویم. آنها می‌خواستند من نباشم چون اعتقاد داشتند با حضور ما نمی‌توانند برنامه‌هایشان را اجرایی کنند. الان کسی از استقلال خبر ندارد که چه کاری دارند می‌کنند. 

مثلا موارد مرتبط با دلالی؟
خیلی چیزهای دیگر. دلالی را نمی‌دانم اما اجازه نمی‌دادند استقلال موفق شود. می‌گفتند مومنی مانع و سر راه ماست. در غیر این صورت با بقیه مسائل کاری نداشتیم. این‌طور جاها علاوه‌بر اینکه باید درایت داشته باشید باید برای شیوه‌های راه، تخصص‌های لازم را هم داشته باشید که با چه کسی چطوری صحبت کنید یا چطور جواب بدهید که مثلا کسی ناراحت نشود تا بتواند همکاری کند. همه اینها برای بالا بردن پرچم استقلال مدنظر بود و باید تمام متدها را به کار برد و باید همه آدم‌ها را آنالیز کرد که بتوانید پرچم استقلال را بالا ببرید چون این جا همگرایی، وحدت و تعامل جواب می‌دهد. نمی‌توانید به کسی زور بگویید. باید طرف مقابل را مجاب کنید که هدف تو بالا بردن رضایت اجتماعی مردم است نه تامین منافع و سلایق شخصی. برخی بودند که با این مسائل مشکل داشتند و می‌خواستند این کارها را در راستای اهداف خود دربیاورند. 

از استقلال خسته شده‌اید؟
از استقلال و استقلالی بودن خسته نشدم بلکه از این خسته شده‌ام که خیلی‌ها علیه ما و منافع تیم رفتار کرده‌اند. برخی از دوستان هم اطلاعات نداشتند اما با این دسته از آدم‌ها همراهی می‌کردند و فکر می‌کردند محمد مومنی به دنبال منافع شخصی خودش است. این در حالی است که همین جا اعلام می‌کنم بیایید زندگی من را بگردید ببینید که کجا دنبال منافع شخصی بوده‌ام. من هیچ وقت هیچ آسیبی به استقلال نزدم و نخواهم زد. هرجایی بروید که پول در آنجا باشد، مشکلات مالی هم وجود خواهد داشت. من در زندگی‌ام همان حقوقی که می‌گیرم برایم کافی هست و مهم‌تر از آن برایم رضایت هوادار است چون با آنها زندگی کرده‌ام و می‌دانم درد آنها چیست. تلاشی هم که می‌کردم اگرچه برای من خیلی زیاد بود اما برای اینها کمترین کار بود چون به هر جهت توقعات هواداران همیشه بیشتر از حد معقول است و دوست دارند تیم‌شان همیشه موفق باشد. در هر صورت استقلال افتخار قهرمانی آسیا دارد و همیشه باید برای این عنوان و هدف بجنگد. 

اگرچه از خبرها به دور هستید اما در یک جمله می‌توان شرایط استقلال در ماه اخیر را با جار و جنجال مدیریتی تعریف کرد. 
معمولا در دنیا عرف است که در باشگاه‌ها نفر اول، سرمربی تیم است. همه باشگاه باید در خدمت سرمربی تیم باشند چون درنهایت اوست که باید پاسخگوی نتایج باشد. هرچه که سرمربی بگوید باید همان بشود. باید مشورت کنند و جمع‌بندی بشود اما در فوتبال دنیا عرف این است که هرچه سرمربی بگوید همان می‌شود. باید سرمربی را ساپورت و حمایت کرد. حالا من نمی‌دانم واقعا رابطه خطیر با جواد نکونام چطور است. اما به هر جهت حتی همه ما پیشکسوتان باید در خدمت نکونام باشیم. حال اینکه چه اتفاقاتی دارد می‌افتد، من خبر ندارم و نمی‌دانم خطیر چه روش‌های مدیریتی را انتخاب کرده است. 

قربانزاده را به خاطر اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داد می‌بخشید؟
قربانزاده را باید خدا ببخشد. من نیت او را نمی‌دانم اما عملکردش آن چیزی نبود که به نفع استقلال باشد. شاید او توجیهات دیگری داشته باشد که من نشنیده باشم و این حق را به وی می‌دهم. اما اگر یک فرد ورزشی به یک فرد سیاسی این‌طور حمله می‌کرد و در آن ابعاد یک باشگاه بزرگ که این همه هوادار دارد را زیر سوال می‌برد نمی‌دانم چه دادگاهی برایش تشکیل می‌دادند و چه کاری با او می‌کردند و در محاکم عمومی چه رفتاری با وی می‌کردند. چون در حیطه اختیارات من نیست و من نمی‌توانم برایش حد و مرزی قائل شوم قضاوت در این خصوص را به دیگران واگذار می‌کنم و آنها تشخیص بدهند آن هواداری که با این رفتارها و اظهارات این همه آزار دید و سرخورده شد باید چه رفتاری با وی بشود و چه احکامی را باید برایش در نظر گرفت. این وسط خیلی‌ها از آب گل‌آلود ماهی گرفتند و مشخص نیست باید چه رفتاری با آنها کرد. من همیشه استقلال را قدرتمند می‌بینم و مدیرانش را هم قدرتمند می‌بینم و از هوادار این باشگاه همیشه خواهش می‌کنم که به دنبال حق باشد. 

شما بالاخره دادگاهی شدید؟
بله، من چند بار دادگاه رفته‌ام. 

این دادگاهی شدن شما به‌حق بوده یا ناحق؟
من می‌گویم که حق نبوده و به ناحق با ما این‌گونه رفتار کردند. سلایق شخصی بیشتر در این پروسه دخیل بود تا مسائل دیگر. 

با حجت کریمی صحبتی ندارید؟
خیر، چه صحبتی مثلا؟

استقلال در این فصل می‌تواند قهرمان شود؟
استقلال روزهای سختی را دارد تجربه می‌کند. کمااینکه ما در زمان ساپینتو هم منابع مالی خاصی نداشتیم اما همین حمیت و وحدت بین بچه‌ها با کادرفنی ما را سربلند کرد. استقلال را تبدیل به گوشت قربانی کرده و هرکسی دارد یک لگد به آن می‌زند. به این تیم کمکی نمی‌کنند. این در حالی است که استقلال برای بچه‌های این مرز و بوم است. هیچ تیمی به تنهایی نمی‌تواند کاری کند و همه با هم باید برای موفقیت در کنارش باشیم. همه به آن اندازه‌ای که قدرت داریم و اعتبار کسب کرده و می‌کنیم به همان اندازه برای سربلندی استقلال هم تلاش کنیم. در هر صورت استقلال دو بار پرچم این مملکت را در آسیا بالا برده و از آنجایی که همیشه عرق‌مان را به پرچم نشان داده‌ایم باید بیشتر هم به این تیم کمک کنیم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • کلنگلیس IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    هنوزهم میترسی حقیقت رابگویی یکی به میخ میزنی یکی به نعل اونوقت انتظارداری ماباورکنیم زمان مدیریتتان جلوی هه ی بدخواهان استقلال ایستاده بودی؟؟؟؟اندازه امیرحسین صادقی هم نیستی
  • اکبرمعراجی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    افرادی مانند سلطانیفر، قربانزاده، سجادی، قلعه نویی ، بابایی ورییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال را از خدا میخواهم با عدالتش با آنها رفتار کند ... این افراد باعث وبانی مشکلات استقلال هستند واز خدا می خواهم این بار بخاطر آه مظلوم هم که شده اینها را تنبیه نماید در این دنیا...
  • امیر علی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    استقلال سرور پرسپولیسه تحت هر شرایط..دمت گرم محمد مومنی سلطان عشق آبیها
    • ممد علی DK ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      جمله شما دو بخش داشت. بخش اول که هوادار هستی و حرفت درست. بخش دوم, اگه ریگی تو کفش این حضرات نبود الان آسمون رو ریسمون کرده بودند. اصلا این آقا کجای استقلال بودند. چند سال استقلال بازی کرده, مثل هزاران نفری که میان و میرن. پیشکسوت مفهوم داره, هر کس که یک فصل واسه استقلال یا پرسپولیس بازی کرد که نشد استقلال بعدش هم بیاد ادعای میراث کنه. پیشکسوت میشه زرینچه, یا نامجو مطلق یا عمو نصی. اونا حرف نمیزن, هر کی ی نصف روز لباس استقلال پوشیده الان داعیه داره. یکعده هم کورمال افتادن دنبال اینها. بابا چند سال بودی خوردی یا نخوردی . حالا دیگه نیستی, برو کنار و ساکت باش و حداقل وش تیم مشکل ایجاد نکن.
  • صادق IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    با حرفای قلمبه سلمبه از گناهتون کم نمیشه آقای مومنی، با آجرلو یه قهرمانی اوردید که تا ده سال تیم باید تاوانشو بده، هیئت مدیره تماشاچی بهتر از این نمیشه
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    همش حرف از قهرمانی آسیا میزنه اونم جام چهارجانبه .بگو تو دوره مسولیتت چکار کردی که به نفع باشگاه باشه
    • {…….} IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      توی همون چهارجانبه ' تیم شما توی کدوم غار بود' که حتی توی بقول شما همون جام کم اهمیت هم شما نماینده مملکت نبودی ' کل افتخارتون اینه که زیر پای عربا و ژاپنیا دو بار رفتید دوم شدید '
  • بایسیکل ران IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    واقعا باید از استراتژی بعضی آقایان کتاب نوشت و در دانشگاه تدریس بشه . یه مثل داریم که میگن سیلوستر و آرنولد میان ایران و پلیس بازداشتشون میکنه یهو غضنفر میپره وسط میگه ما سه تا رو کجا می برین !!! آخه تو کی هستی که بخوان واسه زدن تو برنامه پیاده کنن . تو که با رانت آجرلو کارمند شهرداری شدی و وقتی بریز و بپاش میکرد رئیست ، نطقت کور شده بود و شده بودی ماشین امضا واسش ، حالا که قربانزاده رفته شدی لات کوچه خلوت و مثل فتل از غار اومدی بیرون . چرا اونموقع که با دلیل و سند قربان زاده رسواتون کرد و بخور بخورهاتون رو نشون داد قایم شده بودی . تویی که نه بازیکن مهمی بودی نه سبقه ملی داری و حتی یه تیم دسته سه رو بهت ندادن یهو با رانت شدی عضو هیئت مدیره باشگاه بزرگ استقلال . تویی که حتی استقلالیها بعنوان پیشکسوت هم قبولت ندارند حالا زبونت باز شد . خوبه توی این ایام این صحبت امام حسین آویزه گوشمون باشه که اگر دین نداریم لااقل آزاده و آزادمرد باشیم . یاحق
  • ناشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    ازخدامیخوام اونهایی که دارن استقلال روپایین میکشن وباعث رنجش ومرگ هواداران این تیم میشن خدانابود وتیستشون کنه ازصحنه روزگارمحو بشن هرکس چاه میکنه برای استقلال امیدوارم خودش بیوفته داخل این چاه بالاخره بترسید ازآه هوادار خداحتما جواب اینهمه نفرین وآه روخواهد داد
  • امید IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    همه مشکلات استقلال دونفر مقصر اصلی هستن قربان زاده و تاج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی