نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
ساپینتو مربی خوبی بود!/ در استقلال همیشه اول فصل همه چیز خوب است اما.../ میان بازیکنان استقلال اختلاف نیندازید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نصرالله عبداللهی سرمربی و سرپرست اسبق استقلال پس از مدت‌ها سکوتش را پیرامون این تیم شکست و در مورد آبی‌پوشان مصاحبه کرد.

نصرالله عبداللهی چهره ماندگاری در تاریخ استقلال محسوب می‌شود. مردی که با پیراهن آبی قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفت و سال‌ها در مقام سرمربی، سرپرست و مدیر فنی نیز روی نیمکت این تیم نشست. عمو نصی پس از مدت‌ها سکوت، بالاخره پیرامون استقلال لب به سخن گشود و در گفتگو با خبر ورزشی شرایط این تیم را تشریح کرد.

استقلال فصل جدید را با پیروزی شروع کرد.
بله. خوشحالم که چنین اتفاقی افتاد. بچه‌ها خیلی خوب بازی کردند و انشالله در هفته‌های بعدی هم شرایط همینطور خوب باقی بماند. البته نکته مهم اینجاست که باید پول به باشگاه تزریق شود و مطالبات بازیکنان پرداخته شود تا همه چیز در حد نرمال باقی بماند. اگر پول برسد بچه‌ها ناراحت نمی‌شوند و استقلال موفق می‌شود.

این مسئله مالی دقیقاً نکته مهمی است که علاوه بر شما پیشکسوت دیگر هم به آن اشاره کرده‌اند. به نظرتان این فصل قضیه حل و فصل می‌شود یا اینکه استقلال همچنان با آن درگیر خواهد بود؟
امیدوارم مثل تیم‌هایی که دستمزد بازیکنانشان را سر وقت می‌دهند، استقلال هم در شرایطی قرار بگیرد که بتواند مطالبات نفرات خود را به موقع پرداخت کند. فراموش نکنیم اگر پول به موقع برسد بچه‌ها هم راضی می‌شوند و وقتی رضایت نفرات بالا برود قطعاً ضریب کارایی هم افزایش پیدا خواهد کرد. خدا کند از بیرون مجموعه به استقلال کمک شود چون مدیران باشگاه به تنهایی نمی‌توانند همه مشکلات را حل کنند. من در استقلال بوده‌ام و شناخت دارم. در استقلال با توجه به حجم و گستردگی کار، ابتدا همه چیز خوب است اما کم کم در کوران مسابقات مشکلات خود را نشان می‌دهد.

شرایط کار برای جواد نکونام را چطور ارزیابی می‌کنید؟
جواد خودش بازیکن بزرگی بوده و استقلالی هم محسوب می‌شود. او و کادر فنی‌اش الان کاملاً با هم جفت شده‌اند از غلامپور و محمد نوازی گرفته تا مهدی هاشمی نسب که خودش هم بچه خوبی است و هم بازیکن بزرگی برای استقلال و تیم ملی بوده است. کادر فنی با هم هیچ مشکلی ندارند و روابطشان با بازیکنان هم خوب است اما کار در استقلال همیشه دشوار است چون همیشه باید ببری. دلم می‌خواهد موفقیت نکونام و شاگردانش را در این فصل ببینم.

بعد از بازی اول این انتقاد مطرح شد که جواد نکونام به خوبی توانست از ابوالفضل جلالی و صالح حردانی بازی بگیرد اما ریکاردو ساپینتو چنین توانایی نداشت.
همه این بچه‌ها بازیکنان خوبی هستند البته ساپینتو هم مربی خوبی بود اما در چند مسابقه پایانی فصل قبل یکی دو امتیاز کم آورد و قهرمانی از دست استقلال رفت. به نظرم بهتر است بازیکنان را اینطوری با هم مقایسه نکنیم چون در تیم اختلاف می‌افتد.

نصرالله عبداللهی

چه اختلافی؟
ببینید، شما الان به بازی خوب صالح و ابوالفضل اشاره کردید من هم می‌گویم این دو نفر واقعاً بازیکنان خوبی هستند اما سایر بازیکنان هم آنقدر توانمند هستند که در استقلال حضور دارند بنابراین نباید آنها را مقایسه کنیم چون اگر روزی به هر دلیلی جلالی یا حردانی فیکس نبودند، نفرات ذخیره آنها باید بدون هیچ مسئله و دغدغه‌ای جای خالی این دو بازیکن و سایر نفرات را پر کنند.

به موفقیت این استقلال امیدوار هستید؟
بچه‌ها و مربیان بسیار توانایی داریم اما باید دشواری‌های کار را هم بپذیریم استقلال باید تقویت شود و بازیکن بخرد. شما ببینید منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا شد اما گواردیولا باز هم دنبال بازیکن است چون می‌داند تیمش در هر فصل باید قوی‌تر شود. وقتی منچستر سیتی و گواردیولا باید قوی‌تر شوند، طبیعی است که استقلال هم باید خودش را تقویت کند.

جواد زرینچه و گروهی از شاگردان اسبق شما هم این روزها در لیگ آزادگان مشغول فعالیت هستند و هدایت آریو اسلامشهر را بر عهده دارند.
بله در جریان کار آنها هم هستم. جواد خودش فصل‌های طولانی بازیکن استقلال بود و به عنوان مربی هم روی نیمکت این تیم نشسته است او تجربه کافی را دارد اما لیگ آزادگان هم به حد خودش دشوار است. امیدوارم زرینچه و دستیارانش هم در این فصل بتوانند موفق باشند البته باید انتظار از آنها را در حد بضاعت تیمشان مد نظر قرار داد.

و به عنوان سوال آخر، بازنشر عکسی از منصور خان پورحیدری همراه با عصا روی نیمکت استقلال سر و صدای زیادی به پا کرد و همه را به یاد این اسطوره فقید انداخت. خود شما در آن روز که چنین عکسی ثبت شد داخل استادیوم بودید. از آن حال و هوا به ما می‌گویید؟
عجب روزی بود. تابستان سال ۹۵ ورزشگاه شهدای شهر قدس. من خودم استادیوم بودم و دیدم که منصور چطور از ماشین پیاده شد. واقعاً راه رفتن برایش دشوار بود و به سختی از اتومبیل پیاده شد ولی به خاطر عشق به استقلال همه این دشواری‌ها را به جان خودش خرید. روز بسیار تلخی بود. واقعا صحنه بسیار تلخ و سختی را دیدم. روحش شاد. خیلی برای استقلال زحمت کشید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • حسین IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    سلام و درود به عمو نصی بزرگوار
  • زیگزاگ IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    ببینید تفاوت سخن گفتن عمو نصی باکلاس با اون پیشکسوت که بیشتر واسه خودش تقلا میکنه و به ساپینتو لقب دلقک داد. کلمات نشون دهنده ی ذهنیت گوینده است.
    • ع ق ق QA ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      این هم خود شیرین کنی بیشتر نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی