نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
نیمار
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن برزیلی می‌توانست تاریخ را از نو بنویسد اما دوران حضورش در پاریس حرفه او را تحت‌الشعاع قرار داد.

نیمار بازیکن جدید الهلال است. این بازیکن ۳۱ ساله برزیلی به دوران حضور خود در سطح بالای فوتبال اروپا پایان خواهد داد و بازی در عربستان سعودی را در پیش خواهد گرفت. کسی که بعد از کریستیانو و مسی می‌توانست رهبری فوتبال را در دست بگیرد و زمانی که به عنوان بازیکن سانتوس در لیست ده کاندیدای توپ طلا قرار گرفته بود جهان را شوکه کرده بود، با انتقال به عربستان بار دیگر همه را شوکه کرد.

چند سالی است که نزول نیمار به تدریج اما بی‌وقفه در حال اتفاق افتادن است. مبلغ اولیه ۸۰ میلیونی که الهلال برای انتقال او پرداخت کرد، همچنان او را بعد از کریستیانو و کین، به عنوان سومین بازیکن گران‌قیمت بالای ۳۰ سال تاریخ معرفی می‌کند. با این حال، ارزش فوتبالی او در حال حاضر چندین سال نوری با بازیکنی که با انتقال ۲۲۲ میلیون یورویی از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن همه رکوردها را شکست و هنوز هیچکس نتوانسته به او نزدیک شود، فاصله دارد. عملکرد او در پاریس هرگز چنین مبلغ هنگفتی را توجیه نکرد.

ارزش نیمار دو سه سال دیگر چند برابر خواهد شد

الخلیفی در مراسم معرفی این بازیکن برزیلی در سال ۲۰۱۷ و پس از انتقالش از بارسلونا گفت: «خرید نیمار گران نیست، زیرا به ارزش باشگاه اضافه می‌کند. او بهترین بازیکن جهان است و در عرض دو یا سه سال ارزشش حداقل دوبرابر خواهد شد.»

با نگاهی به گذشته می‌بینیم که حضور نیمار در شش سال قبل در پاری‌سن‌ژرمن تعریف چندانی نداشت. در مجموع، نیمار ۱۷۳ بازی برای پاری‌سن‌ژرمن در تمام رقابت‌ها انجام داد، بنابراین تیم پاریسی در نهایت برای هر بازی ۲.۲ میلیون یورو برای شماره ۱۰ خود پرداخت کرد. او در مجموع ۱۱۸ گل و ۷۷ پاس گل به ثمر رساند که با توجه به تعداد بازی‌هایش رقم بدی نیست.

سقوط نیمار؛ از تبدیل شدن به پله جدید تا ترک اروپا برای بازی کردن در الهلال!

۲۰۲۰ و ۲۰۲۱؛ بهترین سال‌های او در پاریس

نیمار که دست در دست امباپه به پاری‌سن‌ژرمن آمد، این امکان را داشت که انتقال خود را در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ توجیه کند. ستاره برزیلی به طرز شگفت‌انگیزی در بهترین فرم خود در پاریس بود: او در هر دو بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل دورتموند گلزنی کرد، در پیروزی مقابل آتالانتا در یک‌چهارم نهایی یک پاس گل داد، در نیمه‌نهایی مقابل لایپزیش درخشید، اما در فینال مقابل بایرن نتوانست کاری انجام دهد.

در سال ۲۰۲۱ هم نیمار عالی بود و تیمش را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رساند و در ۹ بازی ۶ گل به ثمر رساند. متاسفانه این عنوان همیشه از دستش دور ماند.

دو سال دوری به دلیل مصدومیت

آسیب‌دیدگی‌ها به طرز ناخوشایندی دوران او را در پایتخت فرانسه تحت‌الشعاع قرار داد. در مجموع، نیمار از زمان ورود به پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۱۷ بیش از دو سال را از دست داد: تقریباً ۷۳۰ روز دور از زمین، و درواقع از دست دادن ۱۰۴ بازی با پیراهن پاریسی‌ها.

همین موضوع باعث شد که او از زمان ورودش به پاریس از مبارزه برای توپ طلا کنار گذاشته شود. دو توپ برنز در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، زمانی که او نیم فصل در بارسلونا بازی کرد، بزرگترین میراث فردی بازیکنی است که از او انتظار می‌رفت تاریخ‌سازی کند.

از او بر اساس دورانی که در سانتوس گذراند انتظار می‌رفت تا جهان را فتح کند اما شش سال حضورش در پاریس همه چیز را تغییر داد. او در بارسلونا زیر سایه مسی زندگی می‌کرد. در پاریس، هیچ کس به اندازه خودش باعث نشد تا مازاد بر نیازها باشد.

حالا او منتظر عربستان است. پله جدید در ۳۱ سالگی به حرفه خود در قدرتمندترین لیگ نوظهور جهان ادامه خواهد داد، اما به دور از کانون توجهات، که برای او خیلی زود بود. خیلی خیلی زود...

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهران IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    قدرتمندترین چی؟؟🤣🤣 آخه لیگ آسیا تهش چی میشه؟؟ نهایت قهرمان جام باشگاه های جهان که تنها دو سه هفته طول میکشه😂 اونا تنها میخوان دیده بشن، که تازه همونشم لیگ اروپا با اسیا و حتی جام جهانی باشگاه ها قابل قیاس نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی