چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
۰ |
۰
آشنایی با قوانین هتل در ایران
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسافر سفری داخلی هستید و می‌خواهید در یکی از شهرهای زیبای کشورمان هتلی رزرو کنید تا چند روزی را دور از محل زندگی‌تان، به استراحت بپردازید.

از نخستین اقداماتی که باید انجام دهید، علاوه بر انتخاب یک هتل خوب و مناسب، آشنایی با قوانین هتل است تا قبل از رزرو، حین اقامت و پس از آن با مشکلی مواجه نشوید. در ادامه شما را با مهمترین قوانین هتل در ایران آشنا می‌کنیم.

قوانین هتل های ایران

همه هتل‌ها در همه دنیا قوانین خود را دارند و زمانی که هتل را رزرو می کنید، در واقع قوانین آن را پذیرفته‌اید. پس لازم است پیش از پرداخت هزینه و رزرو هتل، با قوانین هتل به طور کامل آشنایی داشته باشید.

قوانین مربوط به پذیرش مهمانان

یکی از قوانین پذیرش مهمانان در هتل‌ها، مربوط به پذیرش کودکان می‌شود. این قانون می‌تواند در هتل‌های مختلف، متفاوت باشد. برای مثال برخی هتل‌ها پذیرش کودکان زیر ۵ سال را رایگان در نظر می‌گیرند و برخی دیگر، کودکان زیر ۲ سال.

در مورد پذیرش افراد مجرد نیز، قوانین مشخصی وجود دارد. به طور کلی، افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند به تنهایی هتل رزرو کنند. این افراد یا باید با والدین خود هتل رزرو کنند یا در صورتی که با خویشاوندان یا خواهر و برادرشان هستند، مدارک شناسایی و محرمیت ارائه دهند.

قوانین رزرو هتل برای خانم ها در صورتی که تنها باشند شامل پذیرش به شرط ارائه مدارک شناسایی معتبر می‌شود. حتی برخی هتل‌ها ممکن است از پذیرش خانم مجرد خودداری کنند، اما هیچ هتلی نمی‌تواند بدون هیچ دلیل معتبری از پذیرش خانم‌های مجرد سر باز بزند.

پذیرش زوج‌ها در هتل نیز منوط به ارائه مدارک محرمیت معتبر است. از مهمترین شرایط اقامت زن و مرد در هتل، ارائه صیغه نامه معتبر و مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی است.

مقررات هتل برای مهمانان خارجی منوط به همراه داشتن پاسپورت و ارائه ویزای معتبر با مهر ورود به ایران است. البته قانون محرمیت که پیشتر گفته شد، متوجه مهمانان خارجی نمی‌شود. اما خانم ایرانی نمی‌تواند با یک مهمان خارجی اتاق مشترک داشته باشد.

تردد افراد غریبه به اتاق مسافران نیز مطابق با قوانین هتل در ایران باشد، مجاز نیست. مهمانان باید در لابی هتل منتظر بمانند و تنها در مکان‌های عمومی ملاقات داشته باشند.

قوانین مربوط به پذیرش مهمانان

قوانین تخلیه و تحویل اتاق ها

یکی از مهمترین قوانین هتل، مربوط به زمان ورود و خروج می‌شود. در همه هتل‌های ایران، ساعت تحویل اتاق ۱۴ و تخلیه اتاق ۱۲ است. چنانچه مهمان قصد داشته باشد زودتر از ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهد، بلامانع است، اما اگر بخواهد دیرتر اتاق را تحویل دهد یا زودتر از ۱۴ تحویل بگیرد، باید ۵۰ درصد از هزینه یک شب اقامت را در قالب نیم شارژ پرداخت کند.

قوانین لغو و کنسلی رزرو هتل

قوانین هتل ها در ایران در رابطه را کنسلی رزرو متفاوت است و باید پیش از رزرو هتل، حتما قوانین کنسلی آن را به دقت مطالعه کنید و از آن اطلاع پیدا کنید. معمولا بسته به زمانی که اقدام به کنسلی می‌کنید و فاصله آن با زمان ورود به هتل، درصد جریمه پرداختی نیز متفاوت است.

مدارک شناسایی برای هتل

اصل شناسنامه و کارت ملی

  • مدرک واچر رزرو هتل

  • مدارک محرمیت برای زوجین و شناسنامه والدین و فرزندان در صورت اقامت خانوادگی

هتل

رزرو هتل در پلتفرم های معتبر

همانطور که گفته شد، لازمه یک اقامت راحت و بی دغدغه، آشنایی با قوانین هتل پیش از رزرو آن است. پلتفرم‌های رزرو هتل همچون فلای تودی کلیه اطلاعاتی که برای رزرو هتل نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد. از اطلاعات اتاق‌ها، امکانات هتل، تعداد ستاره و قیمت‌ها گرفته تا قوانین و مقررات هتل.

پس از آنکه هتل موردنظر خود را پیدا کردید، در مراحل رزرو هتل، بایستی اطلاعات ارائه شده را به دقت مطالعه کنید. از قوانین پذیرش تا قوانین کنسلی و ... . اما مزیت رزرو هتل در فلای تودی این است که با کمک کارشناسان پشتیبانی این پلتفرم می‌توانید همه سوالات و مشکلات خود را برطرف نمایید و در صورت نیاز، استرداد رزرو هتل خود را از این طریق انجام دهید.

هتل‌های ایران قوانین و مقررات خاص خود را دارند و همه این قوانین تابع قوانین جمهوری اسلامی است. چنانچه بدون توجه به این قوانین، رزرو هتل انجام دهید، مسئولیت آن برعهده شماست، به همین خاطر برای اینکه متضرر نشوید، لازم است اطلاعات کامل و قوانین هتل را دریافت نمایید.

علاوه بر مطالبی که گفته شد، هتل‌ها قوانینی در خصوص خسارت به هتل نیز دارند. در عین حال هتل‌ها نیز مسئولیت‌هایی در قبال مهمانان دارند. این مسئولیت‌ها علاوه بر ارائه خدمات اقامتی، شامل عدم دریافت هزینه اضافی به دلایل مختلف می‌شود. چنانچه هتل‌ها از قوانین و مقررات مشخص شده تخطی کنند، مسافر می‌تواند از آن هتل شکایت کند. چنانچه رزرو هتل خود را در سایت فلای تودی انجام دهید، می‌توانید اینگونه موارد را به کمک پشتیبانی ۲۴ ساعته پیش ببرید.

در سایت فلای تودی بهترین هتل ها را با مناسب ترین قیمت رزرو کنید و خرید بلیط هواپیما را با چند کلیک ساده انجام دهید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی