شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
۲۳ |
۱۰
حمله هرکول ایرانی به سنگین‌ترین وزنه تاریخ
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیمان ماهری‌پور با لیفت موفق ۴۸۵ کیلوگرم، حالا فقط ۱۶ کیلوگرم تا سنگین‌ترین وزنه تاریخ فاصله دارد.

یکی از چهره‌های موفق سال‌های اخیر قوی‌ترین مردان ایران پیمان ماهری‌پور بوده که هم در مسابقات داخلی و هم بین‌المللی حضور فعالی داشته است. 

این ورزشکار سنگین وزن که سابقه حضور در مسابقات قوی‌ترین مردان جهان را داشته، تخصص خاصی در حرکت لیفت دارد.

در سال‌های اخیر و بعد از شکسته شدن رکورد ۵۰۰ کیلوگرمی "ادی هال" توسط "هافتور" که وزنه ۵۰۱ کیلوگرمی را لیفت کرد، بحث رکوردشکنی داغ شده و ماهری‌پور حالا یکی از اصلی‌ترین مدعیان شکستن این رکورد در جهان است.

ماهری‌پور که دو سال قبل در جریان مسابقات جهانی روسیه رکورد ۴۸۱ کیلوگرمی را ثبت کرد و با پشت سر گذاشتن "ماکاروف" از روسیه در خاک این کشور جشن قهرمانی گرفت، با توجه به بازنشسته شدن ادی هال و هافتور در حال حاضر برترین لیفتر دنیا به حساب می‌آید. 

اما ماهری‌پور که سال گذشته بزرگترین مسابقه لیفت جهان را که هر ساله در انگلیس برگزار می‌شود، به خاطر بحث ویزا از دست داد، امسال با امیدواری به اخذ ویزا خودش را برای این رویداد بزرگ به نام "غول‌های زنده دنیا" آماده می‌کند. او در جریان این آماده‌سازی تصمیم گرفت در اولین دوره مسابقات تک لیفت قهرمانی کشور در شهر قم حاضر شود و خودش را هم محک بزند.

این ورزشکار سنگین وزن ایران شب گذشته موفق شد وزنه ۴۸۵ کیلوگرمی را با رای مثبت داوران به ثبت برساند تا سومین وزنه سنگین تاریخ جهان را در ایران لیفت کند.

پیمان ماهری‌پور درباره ثبت این رکورد به "ورزش سه" می‌گوید: "هدف‌گذاری اصلی من برای مسابقه انگلیس است که بتوانم رکوردم را به صورت رسمی ثبت کنم و به امید خدا به رکورد ۵۰۱ کیلوگرمی جهان حمله کنم. دیشب می‌توانستم حداقل ۱۰، ۱۵ کیلوگرم بیشتر وزنه بزنم، اما به خودم فشار نیاوردم و ریسک نکردم. این وزنه ۴۸۵ کیلوگرمی شاید با ارزش‌ترین وزنه تاریخ باشد، چون من ۱۵۸ کیلوگرم وزن این وزنه را زدم. دو نفری که قبلا بیشتر از من وزنه زدند، بالای ۱۸۰ کیلوگرم وزن داشتند. ما در لیفت یک جدول برای ارزش گذاری وزنه ها داریم که طبق آن اوورال مسابقات مشخص می‌شود. لیفت وزنه ۴۸۵ کیلوگرمی توسط یک انسان ۱۵۸ کیلویی، مثل این است که یک فرد ۱۸۰ کیلویی ۵۵۰ کیلو وزنه لیفت کرده باشد." 

وی در ادامه هم اضافه کرد: "ادی هال و هافتور که بازنشسته شده‌اند و در واقع در حال یک ایرانی بهترین لیفتر دنیاست، اما متاسفانه در حالی که ۱۰ روز بیشتر وقت ندارم، هنوز ویزای من اوکی نشده و نگران هستم، مثل سال قبل پشت سد ویزا بمانم. نمی‌دانید زدن چنین وزنه‌ای چقدر تمرین، چقدر سختی و چقدر هزینه پشتش است. امیدوارم با کمک رییس فدراسیون بدنسازی و مسئولین وزارت ورزش و وزارت امور خارجه ویزای من صادر شود و بتوانم یک رکورد تاریخی به نام ایران ثبت کنم. البته که ثبت این وزنه جایزه ۱۰۰ هزار دلاری هم دارد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۳
  • رستم دستان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    خدا قوت پهلوون ، امیدوارم که با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع)موفق بوده و با تاریخ سازی جهانی دل یک ملت رو شهد کنید.
  • مجتبی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    انشالله به امید خدا ودعای خیرمقدم
  • حميد کلاش IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    ماشاالله داره ولي ديکه رو دست روح الله داداشي نمياد
  • مُفت خور و 👇 IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    کُم کَله
  • شب IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    ماشالله
  • ایرانی DE ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    داداش دیگه نگو هرکول ایرانی ، مثلا بگو رستم ایرانی، اصالت ایرانی رو حفظ کن
    • داود جون IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      درود بر شرفت
  • رضا IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    درود بر پیمان باغیرت،موفق باشی شیرمرد
  • آیدین IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    داداش دمت گرم خدایش دست خوش این وزنه رو هر کی بزنه جفت دستاش جا میمونه. ایول داری پهلوون. حلالت باشه زحمتای که. واسه عشق به فولاد میکشی.
  • بهروز IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    خداقوت پهلوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی