نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
کریستیانو رونالدو وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شود/ چالش بزرگ شوالیه‌های نجد در پلی‌آف
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با پیروزی النصر مقابل شباب الاهلی، عربستان چهار تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

کریستیانو رونالدو روز سه‌شنبه اولین طعم رقابت‌های آسیایی را می‌چشد، چرا که النصر عربستان با شباب الاهلی امارات در مرحله پلی‌آف مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا دیدار می‌کند و بقیه تیم‌های قاره‌ در این فکر هستند که آیا می‌توان باشگاه‌های عربستان سعودی را که هزینه‌های زیادی می‌کنند، متوقف کرد یا خیر.

النصر فصل گذشته در لیگ حرفه‌ای عربستان فصل گذشته نایب‌قهرمان شد، اما از زمان امضای قرارداد با برنده ۵ توپ طلا در ماه دسامبر، ستاره‌های بیشتری اضافه کرده است. مارسلو بروزوویچ، سادیو مانه، الکس تلس و سکو فوفانا به ترتیب از اینتر، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و لانس به این تیم آمده‌اند.

این باشگاه در دو بازی اول خود در فصل جدید لیگ حرفه‌ای عربستان مقابل الاتفاق و التعاون شکست خورده و با شباب الاهلی که مدافع عنوان قهرمانی لیگ امارات است روبه‌رو خواهد شد. با این حال النصر همچنان یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای صعود به مرحله گروهی است.

روئل کومانس که در تابستان از سمت سرمربیگری باشگاه «ابها» کنار رفت، به «اسوشیتدپرس» گفت: «در گذشته تنها باشگاه‌های ژاپنی و کره جنوبی می‌توانستند با باشگاه‌های عربستانی رقابت کنند. شکاف با تیم‌های سعودی بیشتر و بیشتر خواهد شد. اکنون از ۱۰ بازی لیگ قهرمانان آسیا، ۸ بازی را تیم‌های عربستانی برنده خواهند شد، اما مسئله آمادگی است و باید باور داشته باشید که می‌توانید به آرزوی خود برسید و البته به کمی شانس هم نیاز دارید.»

کریستیانو رونالدو وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شود/ چالش بزرگ شوالیه‌های نجد در پلی‌آف

اگر النصر موفق به شکست شباب الاهلی شود، عربستان در مرحله گروهی که از سپتامبر آغاز می‌شود، چهار تیم خواهد داشت. الهلال هفته گذشته نیمار و الکساندر میتروویچ را به خدمت گرفت و الاتحاد کریم بنزما، انگولو کانته و فابینیو را به ترکیب خود اضافه کرد.

با تقسیم شدن لیگ قهرمانان آسیا به دو منطقه جغرافیایی تا فینال، امیدی برای قدرت‌های شرقی به وجود آمد. اوراوا ردز ژاپن ماه مِی در فینال لیگ قهرمانان آسیای فصل گذشته الهلال را شکست داد اما این بار برای صعود به مرحله گروهی باید لی‌من هنگ‌کنگ را شکست دهد. اینچئون یونایتد کره‌جنوبی با هایفونگ ویتنام دیدار می‌کند. چین امیدوار است که شانگهای‌پورت و ژجیانگ با پیروزی بر حریفان تایلندی، بی‌جی پاتوم یونایتد و پورت به مرحله گروهی صعود کنند.

اما در حال حاضر تمرکز روی ریاض است و این که آیا رونالدو، که با منچستریونایتد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و با رئال مادرید هم 4 قهرمانی به دست آورد، می‌تواند تیم جدیدش را به سمت یک جایزه قاره‌ای دیگر هدایت کند یا خیر.

این گزارش را هم بخوانید: زندگی شاهانه ستاره‌های فوتبال در عربستان/ قانون سختگیرانه برای فوتبالیست‌ها معنی ندارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی