نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بازگشت آل‌کثیر؟ نباید هر کسی اجازه پیدا نکند به‌راحتی جدا شود و بعد هم برگردد/ بزرگترین اشتباه یحیی از دست دادن عبدی بود!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی گفت: اگر عیسی واقعا خواهان بازگشت است باید مستقیم با سرمربی پرسپولیس بدون واسطه حرف زده و ابراز پشیمانی کند.

محمود کلهر هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و شرایط حساسی که برای پرسپولیس به جهت بازی نکردن سرلک و سایر موارد به وجود آمده صحبت کرد.

در خصوص مشکلات متعدد باشگاه پرسپولیس که شرایط سختی را برای بازیکنان پرسپولیس به وجود آورده چه صحبتی دارید؟
متأسفانه پرسپولیس با مشکلات زیادی مواجه شده است و همه مشکلات ناشی از این است که عده‌ای که متخصص نیستند، مسئولیت گرفته‌اند و همه این مسائل موجب شده تا تیمی که سه قهرمانی کسب کرده هنوز پاداش قهرمانی‌های فصل قبلش را دریافت نکرده باشد. در این بین البته درویش زحمت خودش را می‌کشد اما به نظرم افرادی در بدنه باشگاه پرسپولیس هستند که نمی‌توانند به تیم پرسپولیس کمکی انجام دهند. باشگاه باید از پیشکسوتان متخصص و کاربلد که افراد تحصیلکرده هم کم در بین آن‌ها نیستند به خوبی استفاده کند تا مشکلات به کمترین شکل ممکن برسد.

اما با همه مواردی که مطرح ساختید پرسپولیس مشکل درآمدزایی و مالی دارد که حل نشده و به مشکلات بیشتر و بیشتر دامن می‌زند!
باید از راه فوتبال درآمدزایی کنند همان طور که ما قبلا نمونه فوتبالی این افراد را داشته‌ایم؛ مدیرانی مانند دادکان و عابدینی که بیشترین کارآیی را در عرصه فوتبالی و درآمدزایی داشتند. به طور مثال مهندس عابدینی با ترانسفر بازیکنان پرسپولیس به اروپا و روش‌های دیگری که داشتند موفق شدند که تیم را به بهترین شکل ممکن بدون مشکل مالی اداره کنند. نمونه این را در فدراسیون با حضور فردی مانند دادکان هم داشتیم که موفق شدند به بهترین شکل ممکن فدراسیون را اداره کنند.

در رابطه با احتمال غیبت میلاد سرلک و بازی ریگی به جای این بازیکن چه نظری دارید؟
من دوست دارم در وهله نخست مشکل سربازی بازیکنانی مانند سرلک که در سطح اول فوتبال یا ورزش و تیم ملی هستند، حل شود. حضور این بازیکنان در باشگاهی که در آسیا حضور دارد به نوعی باید حل شود خصوصا امسال که پرسپولیس نماینده اول ایران در آسیا محسوب می‌شود. سرلک در خط میانی بازیکن پخته و جاافتاده‌ای در ترکیب پرسپولیس است و قطعا غیبتش در مقابل ذوب‌آهن به چشم خواهد آمد. البته ریگی هم بازیکن خوبی است اما تا این بازیکن جا بیفتد زمان بیشتری لازم دارد. در رابطه با سینا اسدبیگی هم فکر می‌کنم باید این بازیکن حفظ شود چون هافبکی جوان است که می‌تواند عمر فوتبالش در پرسپولیس زیاد باشد.

در خصوص عیسی آل‌کثیر با توجه به صحبت‌هایی که در رابطه با ابراز ندامت او برای بازگشت به پرسپولیس مطرح شده چه نظری دارید؟
بازیکنی که از پرسپولیس جدا شده بازگشتش برای هواداران و سرمربی تیم سخت است و در این بین باید در وهله نخست دید خود سرمربی می‌تواند با بازگشت بازیکن جداشده کنار بیاید تا بعد در رابطه با بقیه موارد در این رابطه بحث کرد.

حرف‌تان منطقی است اما به هر حال پرسپولیس تاکنون مهاجمی جذب نکرده به همین دلیل شاید اگر خود عیسی با سرمربی پرسپولیس صحبت کند همه چیز حل شود!
به هر حال در این رابطه باید چهارچوبی تعیین شود تا هر کسی به راحتی اجازه پیدا نکند جدا شود و بعد هم برگردد. از همین رو برای بازگشت عیسی باید همه مصلحت‌ها را در نظر گرفت و بعد از در نظر گرفتن همه موارد باید ببینیم کفه ترازو به کدام سمت سنگینی خواهد کرد. در این بین همه چیز باز هم به نظر یحیی بستگی دارد و اگر عیسی واقعا خواهان بازگشت است باید مستقیم با سرمربی پرسپولیس بدون واسطه حرف زده و ابراز پشیمانی کند تا تکلیف این مسأله به شکل کامل مشخص شود.

در رابطه با شهاب اگر گل‌نزدنش ادامه پیدا کند چه اقدامی را باید انجام داد؟
به هر حال قبلا مهاجمانی مانند مغانلو و عیسی هم با مشکلی شبیه شهاب مواجه بودند که بعد از چند بازی مشکل گل‌زنی‌شان حل شد به همین دلیل باید به شهاب هم فرصت داد تا مشکل گل‌زنی‌اش را حل کند.

بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ذوب‌آهن تیم خوب و ریشه‌داری است و امسال تیم بسیار منسجمی را ساخته است. بازی با این تیم سخت است اما اگر پرسپولیس بازی خودش را انجام دهد برنده خواهد شد. ذوب‌آهن در خط دفاعی‌اش مشکلاتی دارد که اگر پرسپولیس از این ضعف استفاده کند حتماً برنده خواهد شد.

در رابطه با جدایی مهدی عبدی چه نظری دارید؟
به نظرم بزرگترین اشتباه یحیی از دست دادن عبدی بود؛ بازیکنی که با گلزنی در دربی و بازی لیگ قهرمانان آسیا نشان داده بود که بازیکن خوبی است. از این رو عبدی چهارچوب را خوب می‌شناخت و خوب هم سر می‌زد اما به او بازی زیادی نرسید با وجود این باید او را حفظ می‌کردند.

از شهاب دفاع کردید اما اگر گل نزدنش ادامه پیدا کند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
شهاب باید خودش را جمع کند در غیر این صورت جایش را از دست خواهد داد. بازیکن در پرسپولیس فرصت زیادی ندارد و باید سریع خودش را وفق دهد و سازگار سازد.

صحبت پایانی‌تان را در توصیه به یحیی برای بازی روز پنج‌شنبه چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تیم ذوب‌آهن با توجه به نوع بازی‌اش سعی می‌کند که فضاها را از تیم حریفش بگیرد اما در این بین هر تیمی که آنالیز دقیق‌تری داشته باشد قادر به موفقیت خواهد بود که من در این بین به دلیل شرایط فنی بهتر بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس شانس برد را به سرخ‌پوشان پایتخت می‌دهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس سلطان ایران IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    آخه کی عیسی اولش گل نمیزد بعد چند بازی جا افتاد و گلزنی کرد عیسی کلا تو ۳ فصل برای پرسپولیس فقط ۸ تا گل زده چون ۲ تا گل تو دربی ها زده باعث شد یکم دیده بشه والا بلا مدافعان لیگ تو ۳ فصل از عیسی بیشتر گل می‌زنن عبدی تو ی فصل با وجود اینکه چند دقیقه بازی میکرد ۷ تا گل زد عیسی ۳ فصل ۸ تا علیپور مهاجم بود که تو ۳ فصل ۷۴ تا گل زد البته چند تاش تو آسیا بود مطمئن باشید عیسی مهاجم قابلی نیست اگه پرسپولیس مهاجمی مثل علیپور داشت عمرا ابدا کسی اسمی از عیسی نمی‌آورد مشکل پرسپولیس با ۱۰ تا مثل عیسی حل نمیشه فقط یکی مثل علیپور یا طارمی می‌خواد که البته عبدی این پتانسیل را داشت فقط یحیی صبور نبود که حداقل چند تا بازی ازش فیکس استفاده کنه
    • ارتش سرخی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      عیسی خوب بود چون رفته دلیل نمیشه کیفیتشونادیده بگیریم گلهای مهمی زد پارسال باعث شدماقهرمان بشیم آدم باید حقوبگه حتی اگه دوسش نداشته باشه
  • علی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    عبدی کلا فوروارد در حد ۲۰ دقیقه دویدن در زمین و انجام پرس بر مدافعان حریف را ندارد.سرلک هم کلا توپ در نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس لو می‌دهد وایجاد خطر برای دروازه پرسپولیس می‌کند مثل بازی با تراکتور که کنار هجده قدم توپ را لو داد ولی قنبری توپ را درست سانتر نکرد.واما زاهدی هم بازیکن تنبلی و غیر دونده است وکلا گلزن نیست....
  • خشت و آئینه: IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    یحیی اگه عقل داشت عبدی رو به لیگ پرتغال که دو ساله میخوادش میفروخت نه به تراکتوری که مالکش دشمن پرسپولیسه. زاهدی اگه خودشو باور داشته باشه میتونه گل بزنه. زاهدی مثل گوهری پارسال کاملا بدون روحیه است. تیمی که با یه مهاجم بازی میکنه نتیجه‌اش میشه یارگیری تک‌مهاجم و خراب شدن روحیه بازیکن. یحیی این همه سال مربیه ولی این چیزا رو هنوز نمیدونه. ایشاالله امسال قراردادش تموم میشه و از شرش راحت میشیم. کدوم مربی عاقلی رو دیدین که تیمو خالی از مهاجم کنه و هی مدافع بخره!! کدوم مربی عاقلی رو دیدین که بازیکن‌شناس نباشه و نتونه تو تست فنی متوجه بنجل بودن خارجیها بشه!! قطعا تنها مربی بی‌عقلی که میتونه این کارها رو بکنه یحیای کله پوکه. بهترین مهاجمین هم توی سیستم دفاعی و ترسوی یحیی کارایی نخواهند داشت. سه ساله دارم این حرفا رو میزنم و بعضیا تازه به حرف من رسیدن. تو سیستم بازی یحیی ما ۱۰۰ سال دیگه هم آقای گل نخواهیم داشت. شما پنج تا گل بزن سه تا هم بخور هیچ اشکالی نداره. لیگ فقط لیگ انگلیس که بدون ترس بازی میکنن و اکثرا بازیهاشون پر گله نه لیگ ایران که ۱۰ نفری دفاع میکنن. به مربیای ترسو نباید کار بدن.
  • فرامرز IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    عبدی در جام باشگاه‌های آسیا گل زد در دربی هم همینطور پرسش اینجا ست که چند سال از این‌ها می گذرد ؟ چرا بازی های که گل نزد را فراموش می کنیم ؟ و از همه مهمتر یک کارشناس باید با پیشینه یک بازیکن کار داشته باشد یا فرم در حال حاضر بازیکن و متوسط گل های زده اش در هر فصل؟
  • شیراز IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    آقای یحیی ما مهاجم میخوایم
  • علی ایرانی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    من فکر کنم پرسپولیس به عده‌ای وام داره به هیچ وجه این جوری نیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی