نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
احتمال محرومیت ۱۵ ساله لوئیس روبیالس/ رئیس جنجالی سرانجام استعفا می‌دهد؟
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روسای اتحادیه فوتبال اسپانیا خواستار استعفای لوئیس روبیالس شدند و رئیس با احتمال محرومیت ۱۵ ساله مواجه شده است.

روسای فوتبال اسپانیا بالاخره خواستار استعفای لوئیس روبیالس شدند. روبیالس که اکنون متهم به تعرض جنسی شده، در بحبوحه خشم ناشی از رفتار ناشایستش در جریان قهرمانی اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۲۳ زنان، از استعفا خودداری کرد.

به گزارش نشریه «میل»، فیفا او را به طور موقت به مدت ۹۰ روز تعلیق کرده و روند رسیدگی را آغاز کرده است، و گفته می‌شود که او را حداکثر تا ۱۵ سال محروم خواهد کرد. اکنون روسای فوتبال منطقه‌ای اسپانیا پس از جلسه اضطراری روز دوشنبه اعلام کردند که روبیالس باید برود زیرا او با رفتار غیرقابل قبول خود به وجهه این ورزش در اسپانیا آسیب جدی وارد کرده است.

این مرد ۴۶ ساله تنها سه روز قبل مورد تشویق ایستاده بخشی از اتحادیه فوتبال اسپانیا قرار گرفته بود، اما به نظر می‌رسد که با افزایش فشارها، بزرگان فوتبال این کشور نظرشان را تغییر داده‌اند. رؤسای منطقه‌ای اتحادیه فوتبال اسپانیا روز دوشنبه جلسه‌ای پنج ساعته برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که او باید «فورا» از سِمت خود استعفا دهد.

آنها در بیانیه‌ای مفصل گفتند: «پس از آخرین اتفاقات و رفتارهای غیرقابل قبولی که به وجهه فوتبال اسپانیا لطمه جدی وارد کرده است، روسا درخواست می‌کنند که آقای لوئیس روبیالس فورا استعفای خود را از ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کند.»

در سراسر اسپانیا و جهان اعتراضات گسترده‌ای علیه روبیالس برپا شده است. روبیالس پیش‌تر عدرخواهی کرده بود اما از استعفا خودداری کرد که همین امر باعث خشم بیشتر مردم شد. تیم ملی زنان انگلیس و باشگاه‌های لالیگا به موج اعتراضات پیوستند و مردم و سیاستمداران نیز نارضایتی خود را ابراز کردند. کل تیم مربیگری اسپانیا به جز سرمربی تیم «خورخه ویلدا» استعفا دادند.

احتمال محرومیت ۱۵ ساله لوئیس روبیالس/ رئیس جنجالی سرانجام استعفا می‌دهد؟

احتمال محرومیت ۱۵ ساله لوئیس روبیالس/ رئیس جنجالی سرانجام استعفا می‌دهد؟

در همین حال، مادر روبیالس برای حمایت از پسرش دست به اقدامی عجیب زد و خود را در کلیسایی حبس کرد و اعتصاب غذا کرد، او درخواست کرد که جنیفر ارموسو حقیقت را بگوید تا پسرش نجات پیدا کند. حدود ۲۰۰ هوادار به حمایت از روبیالس در اطراف کلیسا تجمع کردند و باعث شدند تا پلیس راههای منتهی به این کلیسا را ببندد.

پیش از این، روسای فوتبال یورو درخواست فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) برای اخراج باشگاه‌های لالیگا از لیگ قهرمانان اروپا را رد کرده بودند. فدراسیون فوتبال اسپانیا به نهاد حاکم اروپایی گفت که تلاش‌های دولت اسپانیا برای تعلیق روبیالس، نقض قوانین مداخله خارجی است. این اقدام روسای RFEF به عنوان تلاشی برای ساکت کردن منتقدان روبیالس تلقی شد. اما یوفا نمی‌خواهد درگیر شود و اصرار دارد که این موضوع مربوط به فیفا است.

نشریه میل اضافه می‌کند که اگر فیفا سعی کند محرومیت ۱۵ ساله گزارش شده را برای روبیالس اعمال کند و اتحادیه فوتبال اسپانیا با آن مبارزه کند، ممکن است تیم ملی آنها و همه تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های اروپایی نیز محروم شوند.

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اندیشه IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    همیشه پای یک زن در میان است...
  • صادق IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    بابا ولش کنید بیچاره رو. حالا یه صفایی داده به بازیکنا
  • پرسپولیس آث میلان ایتالیا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    اگر تو ایران بود معدومش میکردن ...بدبخت یه خبطی کرده ولش کنید دیگه ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی